معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home پزشکی و تغذیه چند روش‌ براي سوزاندن چربي‌هاي اضافه
چند روش‌ براي سوزاندن چربي‌هاي اضافه فرستادن به ایمیل
پزشکی و تغذیه

با بالا رفتن سن، سوخت‌ و ساز بدن بطور طبيعي افت مي‌کند اما محققان اظهار مي‌دارند که در سن 40 سالگي بدن شما 100 تا 300 کيلوکالري کمتر از هنگامي‌که 30 سال سن داشتيد مي‌سوزاند

 

.

.

چند روش‌ براي سوزاندن چربي‌هاي اضافه

دانش‌وسلامت- با بالا رفتن سن، سوخت‌وساز بدن بطور طبيعي افت مي‌کند اما محققان اظهار مي‌دارند که در سن 40 سالگي بدن شما 100تا300 کيلوکالري کمتر از هنگامي‌که 30 سال سن داشتيد مي‌سوزاند، اما شما مي‌توانيد با رعايت برخي نکات در زندگي روزمره اين چربي‌ها را سريع‌تر سوزانده و وزن ايده‌آلي داشته باشيد.

تأمين سوخت بدن در صبح: تحقيقات متعددي نشان داده‌اند افرادي که بطور منظم هر روز صبحانه مي‌خورند به نسبت کساني‌که صبحانه نمي‌خورند لاغرتر هستند. سوخت و ساز بدن بطور طبيعي در شب کاهش مي‌يابد، اما شما مي‌توانيد با خوردن صبحانه دوباره آن را فعال کنيد.

پروتئين‌هاي مفيد: افزودن مقدار کمي پروتئين با کيفيت بالا و چربي کم (مانند مرغ، ماهي و سفيده تخم مرغ) در برنامه غذايي، سبب سريع‌تر سوزاندن چربي‌ها مي‌شود، زيرا پروتئين نياز به انرژي بيشتري براي هضم شدن دارد و در نتيجه سوخت و ساز بدن سرعت مي‌گيرد و البته پروتئين براي از دست ندادن بافت عضلاني ضروري مي‌باشد.

نوشيدن چاي سبز:با نوشيدن چاي سبز نه تنها با برخي بيماري‌ها مبارزه مي‌کنيد، بلکه چربي‌هاي بدن‌تان را سريع‌تر مي‌سوزانيد. تحقيقي در آمريکا نشان داد کساني‌که به مدت سه ماه روزانه چاي سبز نوشيدند، نسبت به افرادي که چاي سياه مصرف مي‌کردند، چربي بيشتري مي‌سوزاندند. محققان ژاپني اعتقاد دارند که آنتي‌اکسيدان‌هاي موجود در چاي سبز به کاهش چربي‌هاي بدن کمک مي‌کنند.

تحرک بعد از غذا: سرعت سوخت‌وساز بدن تا 10درصد بعد از صرف غذا افزايش مي‌يابد و فقط چند دقيقه فعاليت مي‌تواند سوخت‌وساز را تا 2 برابر و به مدت 3 ساعت افزايش دهد. سوخت و ساز بدن به طور طبيعي در شب کاهش مي‌يابد، اما شما مي‌توانيد با خوردن صبحانه دوباره آن را فعال کنيد. در عرض 15تا30 دقيقه بعد از خوردن ميان وعده يا وعده اصلي، 5تا10 دقيقه فعاليت سبک داشته باشيد، براي مثال مي‌توانيد قدم بزنيد و يا براي رفتن به طبقات ديگر از پله‌ها استفاده کنيد و يا تمرينات قدرتي ساده انجام دهيد.

مصرف روزانه ماست: اخيرا تحقيقات نشان داده‌اند زناني که روزانه سه وعده ماست کم چرب استفاده مي‌کنند تا 60درصد بيشتر از سايرين سوخت و ساز بدن‌شان افزايش مي‌يابد. رژيم غذايي غني از کلسيم، آنزيم‌هاي چربي‌ساز را کاهش و آنزيم‌هاي چربي سوز را افزايش مي‌دهد، بنابراين خوردن روزانه سه وعده لبنيات کم چرب مانند شير، ماست و پنيرهاي سختي مانند گودا و چدار توصيه مي‌شود.

سرعت در فعاليت‌ها: شايد شما عاشق راه رفتن باشيد، ولي قدم زدن با سرعت حلزون کمکي به سوزاندن چربي‌هاي‌تان نمي‌کند. در عوض گام‌هاي بلند برداشتن، يا پياده‌روي با سرعت بين راه رفتن و آهسته دويدن مي‌تواند تناسب اندام شما را حفظ و قلب‌تان را سالم نگه دارد، لذا کليد اساسي، در انجام تمريناتي است که سرعت ضربان قلب را افزايش دهند.

مصرف فراوان غلات کامل: مصرف غلات کامل مانند برنج قهوه‌اي، جوانه گندم، نان‌هاي سبوس‌دار، غلات کامل و جو دوسر باعث مي‌شود تا براي مدت زمان بيشتري احساس سيري کنيد، زيرا آن‌ها نسبت به ديگر کربوهيدرات‌هاي ساده ديرتر هضم مي‌شوند. در مطالعه‌اي در آمريکا، محققان رژيم غذايي بيش از 74هزار زن را به مدت 12سال مورد بررسي قرار دادند. نتايج نشان داد زناني‌که بطور منظم غذاهاي حاوي غلات سبوس‌دار مصرف کرده بودند، نسبت به ساير زنان که از حداقل ميزان غلات سبوس‌دار استفاده مي‌کردند، افزايش وزن کمتري داشتند.

پرورش اندام: عضلات کالري بيشتري نسبت به سلول‌هاي چربي مي‌سوزانند و کاهش توده عضلاني يکي از دلايل اصلي افت متابوليسم بدن است. بي‌تحرکي سبب مي‌شود زنان تا 5 کيلوگرم عضله در بين سنين 30تا50 سالگي از دست بدهند. از دست دادن اين ميزان عضله بدين معني است که روزانه 350تا500 کيلوکالري کمتر مي‌سوزانيد. اخيرا تحقيقات نشان داده‌اند زناني که روزانه 3 وعده ماست کم چرب استفاده مي‌کنند تا 60درصد بيشتر از سايرين سوخت‌وساز بدن‌شان افزايش مي‌يابد.

5 دقيقه ورزش: هر روز صبح 5 دقيقه ورزش کنيد. بدن همه ما ترموستات سوخت و سازي دارد که بهترين زمان براي فعال کردنش صبح مي‌باشد. هرچه سيگنال‌هاي بيشتري دريافت کند بهتر است. بهترين روش، ورزش‌هاي سبک است که تمام بدن را درگير کند.

اهميت نحوه غذا خوردن

يکي از مسائلي که همواره در علم تغذيه مورد توجه قرار مي‌گيرد، آرامش هنگام غذا خوردن است. اين موضوع همراه آرامش محيطي در هنگام تناول غذا، نداشتن استرس و عدم فعاليت به ويژه در کودکان و توجه کامل به غذا، به عملکرد هر چه بهتر دستگاه گوارش کمک مي‌کند. بطور کلي، آرام غذا خوردن باعث مي‌شود هضم غذا از دهان بهتر آغاز شود.

از آنجايي‌که يک بخش هضم، بخش مکانيکي است بنابراين بهتر جويدن غذا موجب مي‌شود که به قطعات کوچک‌تري خرد شده و هر چه غذا خردتر شود هضم آن در معده و روده بهتر به انجام برسد. در صورتي‌که با عجله خوردن غذا باعث خواهد شد تا غذا با قطعات درشت‌تري بلعيده شود و فشار بيشتري هنگام هضم به معده و روده وارد آيد.

 

مدت زمان جويدن غذا با فاز مغزي ارتباط مستقيمي دارد و جويدن بيشتر باعث مي‌شود طعم و بوي غذا بهتر احساس شود و اين طعم و بو به دنبال جويدن سبب فعال‌تر شدن گيرنده‌هاي انتقال‌دهنده پيام شود. مرحله دوم هضم، بخش شيميايي است به اين ترتيب که آنزيم‌هاي بزاق مي‌توانند در اين امر تأثيرگذار باشند و بخشي از هضم را در دهان انجام دهند تا مراحل بعدي راحت‌تر انجام گيرد.

نکته ديگري که در اين ميان مهم است، فاز مغزي غذا است. لذت بردن از غذا در محيطي که آرام است و فرد در کمال آرامش غذا مي‌خورد، بهتر صورت مي‌پذيرد و پيام‌هايي از سوي مغز براي ترشح آنزيم‌هاي هضم‌کننده در ساير اندام‌هاي دستگاه گوارش ارسال مي‌شود. البته غير از آرام غذا خوردن و بودن در محيط آرام، با هم غذا خوردن به ويژه در کودکان به هضم و جذب بهتر غذاي‌شان کمک مي‌کند و از جمله عوامل لذت بردن از غذا به حساب مي‌آيد.

تحقيقات صورت‌ گرفته در رابطه با تند يا کند خوردن غذا نشان داده است، مدت زمان جويدن غذا با فاز مغزي ارتباط مستقيمي دارد و جويدن بيشتر باعث مي‌شود طعم و بوي غذا بهتر احساس شود و اين طعم و بو به دنبال جويدن سبب فعال‌تر شدن گيرنده‌هاي انتقال‌دهنده پيام شود. در ضمن، مطالعات نشان داده‌اند رها شدن و افزايش فعاليت مولکول‌هاي انتقال‌دهنده پيام براي هضم تا 50درصد با فاز مغزي غذا مرتبط است. لازم به يادآوري است؛ غير از آرام غذا خوردن و بودن در محيط آرام، با هم غذا خوردن به ويژه در کودکان به هضم و جذب بهتر غذاي‌شان کمک مي‌کند و از جمله عوامل لذت بردن از غذا به حساب مي‌آيد.

 

منبع : روزنامه ابتکار –  روز شنبه  7 / 8 / 1390

ارسال مطلب : آقای نیکبخت

 

 
یادداشت (4)
1 سه شنبه, 24 آبان 1390 ساعت 23:04
ــ

( علی جعفری(مربی رسمی فدراسیون پرورش اندام) )


بسیار عالی بود - در تایید مطلب بگم که تغذبه و ورزش دو عنصر جدا نشدنی از یکدیگرند...با رعایت هر دو مورد سلامتی کاملی خواهیم داشت...

2 چهارشنبه, 25 آبان 1390 ساعت 13:56
ــ

( ورزشکار )


سلام.
يه سوالي داشتم.آيا مصرف قرص هاي چربي سوز مضر است؟چه ضررهايي دارد؟
البته بايد عرض كنم كه هر روز تمرين دارم و كمي اضافه دارم؟اما وزنم به اون شكلي كه خودم دوست دارم پايين نمياد.
لطفا راهنمايي كنيد.

3 پنجشنبه, 26 آبان 1390 ساعت 21:07
ــ


( کمیته تحقیقات هیئت کوهنوردی وصعودهای ورزشی )


در جواب سئوال آقای ورزشکار باید خاطر نشان شوم که داروی خاصی برای از بین بردن چربی موجود نیست دارویی که دکتر برای چربی سوزی شما تجویز کرده تجمع چربیها را کاهش نداده بلکه میزان تری گلیسیرید را که ناشی از ترشح هورمن های اپی نفرین ونور اپی نفرین هست را پائین می اندازد و دلیل بیشتر این عامل بخاطر استرس و تغذیه نا مناسب و عدم تعدل فکری-روانی است.

4 دوشنبه, 30 آبان 1390 ساعت 21:50
ــ


( علی جعفری )


با سلام خدمت دوست ورزشکارم اگر اضافه وزن شما بیشتر از 7کیلوگرم وزن طبیعی بدن باشد با قرصهای چربی سوز خوب و تایید شده ،چربی های خود را به همراه ورزش بسوزانید ، اگر اطلاعاتی از مکمل های ورزش و چربی سوزها خواستید من در خدمت شما هستم علی جعفری - باشگاه بدنسازی سعید خلخال


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید