معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال اسدی - سیدفراهم
اسدی - سیدفراهم فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال


شهید سید فراهم اسدی

نام  :  سيدفراهم

نام خانوادگى : اسدى

نام پدر :  سید اسكندر

محل تولد : روستای آل هاشم عليا

تاريخ‌تولد : 9 / 5 / 1349

تاريخ شهادت  : 9 / 11 / 1365

محل شهادت : شلمچه

 

زندگينامه

شهيد سال 1349 در يک خانواده متدين در روستاي آل هاشم عليا از توابع بخش مرکزي خلخال ديده به جهان گشود .دوران ابتدائي خود را در زادگاهش به پايان رسانيد وپس از آن همراه خانواده اش به شهر خلخال مهاجرت نمود . در دوره راهنمائي ثبت نام کرد. شهيد ضمن تحصيل ،جهت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب در پايگاه مقاومت شهيد محرم اسديان فعاليت چشمگيري داشت . وي درسال 65 از طريق بسيج با کاروان سپاهيان محمد (ص) به سوي جبهه شتا فت و سرانجام در تاريخ 14/11/65 در جبهه شلمچه پيشتاز حمله شد و پيکر جوانش آماج گلوله هاي خصم شد و به درجه رفيع شهادت نائل آمد .

 

وصيت‌نامه

بسم الله الرحمن الرحيم

"الذين آمنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجة عندالله و اولئك هم الفائزون" . سوره توبه، ى 20.

خدايا! اين بنده گناهكار كه بار خودم گناه است ،كه به سوى تو مى آيم. اميدوارم كه در اولين وهله مرا ببخشى و بار گناهان را از دوشم بردارى و مرا آزاد سازى، تا اينكه اين بنده گناهكار بتوانم در آخرت سعادتمند گردم.

وصيتم به برادران و خواهرانم اين است كه، راه مرا ادامه بدهند. راه من راه حق و راه پيامبران و امامان و ائمه معصومين و آن راهى كه خداوند فرموده بود، رفته ام و اميدوارم كه ادامه دهندگان راه من بوده باشيد . آن كارتان توانسته باشيد راه مرا ادامه داده باشيد . تنها وصيتم است است كه برادران وخواهران دينى ، فقط نمازها را بپا داريد و از نماز دست برنداريد چرا اين كه اين نماز است كه انسان را به سعادت مى رساند.

وصيتم به مادرم اين است كه مادرجان! در اولين فرصت از تو حلاليت مى طلبم ،كه تو خيلى زحمتها كشيده اى و مرا بزرگ كرده اى و در اين زمان من شما را خيلى آزرده خاطر كرده بودم و حالا اميدوارم كه مرا حلال كنيد.

وصيتى كه بر پدرم دارم اين است كه، اى پدر عزيزم ؛ شما هم مرا ببخشيد و حلال كنيد. وصيتى كه به شما دارم اين است كه برادران كوچكتر از خودم را بر نماز وادارى .آنان را چنان تربيت دهى كه اسلام آنها را قبول كند .ماها كه همين طور به دنيا آمده ايم و با بار گناه سنگين از دنيا مى رويم و اميدوارم كه شما آن برادرانم را چنان تربيت دهى كه خداوند آنها را قبول كند و نماز را بپا دارند كه پيامبران و امامان و همه ائمه معصومين همگى ما مسلمانان را به آن سفارش كرده اند بپا دارند و از فرمان آنان سرپيچى نفرماييد.

پدرم وصيت مى كنم كه ، در مصيبت كه نمى توان گفت زيرا كه من خودم گناهكار بودم و در داخل نعمتهاى خداوند غرق بودم نتوانسته ام انجام وظيفه نمايم و وظيفه خودم را در مقابل خدا انجام دهم و در اين موقع از دنيا مى روم و به جبهه حق عليه باطل مى شتابم، خيلى خوشحالم كه در اين جبهه از جان خود گذشتم كه زودتر بروم و از گناهانم كم باشد تا اينكه در آن دنيا كمتر در آتش بسوزم . وصيت مى كنم در مصيبت من كمتر عزادارى كنيد براى اين كه دلهايتان آرام گيرد . در روبروى دشمن گريه و زارى نكنيد ، براى اين كه ناراحتى شما موجب شادى دشمن خواهد شد.

در ضمن اين جانب شهيد سيد فراهم اسدى بر چند تن از دوستان خود كه آنان با من رئوف و مهربان بودند قرض داده بودند. از اين لحاظ وصيت مى كنم  اين پولى كه در داخل وصيت نامه است ، به آنها بدهيد. در اول به آقاى جمشيد رضازاده 90 تومان مقروض هستم و هم اين كه به آقاى انوش حيدرى 20 تومان و به آقاى رهبر ابراهيمى كه دوست در مدرسه بوديم، مقروض هستم آنها، را بدهيد.

ديگر عرضى ندارم.  والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته                      سيد فراهم اسدى2 / 10/65

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید