معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال مهری - سید احمد
مهری - سید احمد فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال


شهید سید احمد مهری شال

نام  : سيداحمد

نام خانوادگى  : مهرى

نام پدر : سيداسداله

محل تولد : روستای شال

تاريخ‌تولد  :36/08/02

تاريخ شهادت  :61/07/12

نوع عضويت: بسيجي

محل شهادت: سومار

 

زندگینامه

شهيد احمد مهري از كشاورزان پارسا ومتقي بود كه سال 1336 در دهكده شال از توابع بخش شاهرود خلخال  در يك خانواده خدا شناس و پايبند به اصول ومباني اسلام ولي از نظر مادي فقير ومستضعف چشم به جهان هستي گشود. وي دوران كودكي رادر دامن پر مهر ومحبت مادر و به سر پرستي پدر زحمتكش اش سپري كرد. شهيد سيد احمد مهري دوران تحصيل ابتدايي و راهنمايي با وجود فقر وتنگدستي به اتمام رساند. بعد از گذراندن سال اول متوسطه براي ادامه تحصيل به شهرستان خلخال مهاجرت كرد . وي با تلاش واستقامت موفق به اخذ ديپلم شد. شهيد از همان دوران كودكي در خلال در س براي تهيه مايحتاج زندگي و هزينه تحصيلي همراه پدر پر تلاشش،  در كارهاي كشاورزي مشغول كار ميشود.

وي علاقه زيادي به مطالعه و كتب مذهبي وسياسي داشت. در تمامي لحظه هاي زندگي ايشان اصول وارزش ها الهي وسنت و سيره انبيا به عنوان معيار اصلي  خود قرار مي داد. وي در اواخر سال 55 از طرف رژيم منحوس پهلوي به خدمت فرا خوانده شده وهيچ وقت با علاقه به رژيم خدمت نكرد. بلكه در حد توان در پادگان ومحل خدمت به مبارزه با رژيم وآگاهي دوستانش پرداخت. ودر سال 57 با وجود اينكه سرباز بود همراه ملت مسلمان ايران در تمامي راه  پيماييها وتظاهرات شركت فعال داشت. وبعد از پيروزي انقلاب اسلامي مدتي به عنوان آموزگار در دورترين روستاي بخش مشغول خدمت شد. بعد از شروع جنگ تحميلي با اعتقاد راسخ او به ولايت فقيه وحقانيت اسلام وعشق به شهادت، براي نبرد با كفار بعثي داوطلبانه به جبهه اعزام شد و در عمليات رمضان شركت كرد. بعد از آن به جبهه سومار رفت. ودر عمليات مسلم بن عقيل شركت كرد. سرانجام در تاريخ 61/07/12 در حالي كه شجاعانه با كفار عراقي پيكار ميكرد. پيكر زيبايش آماج گلوله هاي خصم دون قرار گرفت. وبه آرزوي ديرين خود رسيد. وبه ملكوت اعلا پركشيد. وبه شهادت رسيد.

روحش شاد باد.

 

وصيت‌نامه

بسمه تعالى

سال 57 اوج افتخار و مردانگى ملت مظلوم بود كه با قيام پرخروش و هدفدار خود بنيان جفا را بركندند و استقلال و آزادى و جمهورى اسلامى را پى‌ريزى نمودند و در اين راه چه لاله هاى گلگونى پرپر شدند و زيباترين كتاب تاريخ را با خون سرخ خود نگاشتند و مشعل آزادى و عدالت را بر بلنداى فلات ايران روشن نمودند تا برهمه عالم كه در تاريكى محض بسر مى بردند، بتابد . راه خدا را در خط ولايت به قافله سالارى روح خدا ،تبلور انسانيت انسانها ،خمينى عزيز به همه مردگان زنده‌نما بشناساند و از آن طرف ظلمت و خفاشان شب پرست، در فكر خاموشى اين مشعل ، چه نيرنگها كه نمودند و در همه زمينه ها حمله ور شدند و نوگلان انقلاب را ترور فكرى كردند و خميرمايه حمله هاى بعدى را طرح ريزى نمودند و چه عزيزان مخلصى گرفتار اين تله خائنانه شدند. فردا بر روى مادر خود اسلام عزيز آتش گشودند و هم خود پرپر شدند و هم ستونها و ايدئولوگ انقلاب را از ملت قهرمان گرفتند.

شيطان بزرگ هم ترفندهاى خودش را بازى كرد و در همه موارد ضربه زد و عاقبت شكست و رسوايى نتيجه اعمالش شد. صدام اين خوك پروار خود را به جان انقلاب اسلامي انداخت . غنچه هاى بسيارى از درخت انقلاب پرپر نمود . ولى آنهايى كه در قلبهايشان به جاى خدا ، دلار حاكميت دارد و بينايند در ظاهر، و كورند در باطن. نمى دانند كه درخت انقلاب غنچه هايش 36 ميليون نفر انسانند و اگر هم كشته شدند، درخت انقلاب كه ريشه در اسلام دارد بارورتر خواهد شد و دمار از روزگار زالوصفتان بيرون خواهد آورد . مى روم تا پيمانى كه با خدا بستم اجرا كنم و اسلام خدا را، دين خدا را ، انقلاب خدا و امت حزب الله و روح خدا را ياور باشم. خدايا كمكم كن.

و اما پدر و مادر و خواهران وبرادر بزرگوارم، زندگى كردن زمانى افتخار است كه حسين(ع) وار و زينب وار باشيد وگرنه مردگان بى تحرك ،عين مردگان حقيقى‌اند و از بود و نبودشان تاريخ ورقى نخواهد خورد . مى دانم و بر اين باور استوارم، جزء هواداران صديق دو اسوه هستم و از اينكه بدون اطلاع قبلى و خداحافظى از پيش شما رفتم، نهايت پوزش از شما سروران عزيز مى طلبم. اميد است به بزرگوارى گرامتان عفوم نماييد و از اينكه عمرى مزاحم زندگي تان بودم باز، عفوم نماييد.خداوند مويدتان كند. اميدوارم كه كمى عميق تر فكر كنيد و اسلام را كه در رگ و پوستتان جريان دارد در نظر بگيريد و معيار را اسلام قرار دهيد و عزيزان بزرگى كه، در راه اين مشعل هميشه جاويد شهيد شدند .اميدوارم كه خداوند صبر جميل به شما عطا كند و بتوانيد درد را در راه خدا تحمل كنيد. چرا كه "ما از اوييم و بسوى او خواهيم رفت". دنيا و زندگى زيباى مادى، دو روز بيشتر دوام نخواهد داشت ، بايد دنبال دنياى روحانى و معنويت رفت كه جاودانه است.

با سلام و درود خالصانه بر شما عزيزان و همه راهيان حق و شهيدان اسلام و با تقاضاى بخشش و عفوى دوباره.     والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته.

آنكه هميشه مزاحمتان بود. فرزندتان سيد احمد مهرى.

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید