معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال کاشفی - فی دین الله
کاشفی - فی دین الله فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال


شهید فی دین الله کاشفی

نام :  في دين الله

نام خانوادگي : كاشفي

نام پدر : عين‌اله

محل تولد : روستای برندق

تاريخ تولد:  1304/08/02

تاريخ شهادت:  62/12/11

محل شهادت:  جزيره مجنون

نوع عضويت:  پاسدار رسمي

 

زندگینامه

شهيد در دوم آبان ماه سال 1304  در یک خانواده مذهبي ومتعهد به اسلام چشم به جهان گشود ودر پيش ميرزاي آن زمان به فراگيري قران پرداخت .در حدود12-13 سالگي پدرش را از دست داد .بعد از 2 ماه مادرش را نيز از دست داد. ایشان با برادر وخواهر بزرگتر از خودش زندگي را پشت سر گذاشت ،تا اينكه به سن بلوغ رسيد وهمسری اختيار نمود كه ا ز ثمره اين ازدواج ،خداوند چند فرزند به نام هاي صفت الله، رسول، محمد، صباحت، به این زوج دادند . دو تا از فرزندانش به نامهاي رسول وصباحت در دوران كودكي در گذشتند .در حدود 6 ماهگي فرزند آخرش ترفه، همسرش نیز از دنيا رفت و سرپرستي فرزندان را به عهده گرفت.

بعد از مدتي زن ديگري را اختيار كرد كه از ثمره اين ازدواج خداوند دو فرزند ديگري به نام سميع اله وزهرا عطا فرمود. او با كشاورزي ودامداري وساير شغلها مشغول بوده وبا دسترنج خود امرار معاش مي نمود وبه زندگي بي الايش وبدون هر گونه تزيينات علاقه داشت ودر خانوده واجتماع با خوشرويي با مردم برخورد مي  كرد.

قبل از انقلاب به تقوا وپاكدامني واهل صلاه و قاري قران در روستا مشهور بود. تا اينكه در سال 1357 به رهبري امام خميني انقلاب به پيروزي رسيد يكي از مردان مبارز وانقلابي اين روستا بوده كه براي پيروزي انقلاب اسلامي از هيچ كوششي دريغ نداشت .در آن زمان عضو شوراي اسلامي برندق بود كه با درستكاري وتقوا انجام وظيفه مي نمود تا اينكه، صدام جنايتكار به تحريك ابرقدرتهاي شرق و غرب به كشور ايران حمله كرد .به محض اعلام آمادگي بسيج مردم از طرف رهبر انقلاب امام خميني، به فريادامام لبيك گفته وبه عضويت بسيج در آمدو با فرزند بزرگ خود به نام صفت الله كاشفي به جبهه ها شتافتند. با چند بار شركت در جبهه هاي جنگ ،فرزندش به لقا الله پيوست وشهيد شد. نه اينكه از شهادت فرزند وجگرگوشه اش ناراحت نبود بلكه، بسيار خوشحال بود وبر شهادت فرزندش در راه اسلام افتخار ميكرد .هميشه تكيه كلامش اين بود كه، خدايا ؛شكر كه لياقت آن را داشتيم كه فرزند خود را در راهت قرباني كنم. بعد از شهادت فرزند عزيزش چندين بار عازم جبهه ها شد تا اينكه، در عمليات خيبر جاوید الاثرگشت. بدين وسيله به ارزوي خود كه شهادت در راه اسلام وجلب رضاي ايزد متعال بود رسيد . خداوند روح كليه شهيدان را شاد وبه بازماندگانشان صبر عنايت فرمايد.

 

وصيت‌نامه

بسمه تعالى

با سلام و درود به حضور امام عصر ناموس دهر حجت بن الحسن عج منجى عالم و با سلام و درود گرم به حضور امام امت ،حسين زمان ،پير جماران، سرپرست خانواده محترم شهدا و با سلام و آرزوى پيروزى نهايى بر رزمندگان كفر ستيز جبهه هاى نور عليه ظلمت وصيتم را با چند كلمه گهربار از نايب بزرگوار حضرت مهدى امام امت آغاز مى كنم.

شما پيروزيد براى اين كه شهادت را در آغوش داريد.

اى جوانان نكند در رختخواب ذلت بميريد و نكند در جاهليت و نادانى بميريد كه حسين(ع) ،در ميدان نبرد شهيد شد. اى عزيزان نكند در جهل و جاهليت بميريد كه على(ع) در محراب عبادت شهيد شد. اى پدران و مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيرى كنيد كه فردا در محضر خدا نمى توانيد جواب زينب را بدهيد كه تحمل 72 شهيد را نموده است.

همه شما مثل خاندان وهب فرزندانتان را به جبهه ها بفرستيد و حتى جسد او را هم نگيريد. زيرا مادر وهب فرمود: سرى را كه درراه خدا داده ام پس نخواهم گرفت.

برادران استغفار و دعا را از ياد نبريد كه، بهترين درمان براى تسكين دردهاست.

سلام مرا به رهبر عزيزم برسانيد و بگوييد كه تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترك نخواهم كرد. بنده هيچ قرضى به خدا ندارم. تمام تكليف الهى مثل خمس، زكات، نماز و روزه كه همه آنها را پرداخت نموده و به پايان رساندم. فقط 1 روز روزه در گردنم در ميان خودم و خدا هست.

خدا يار خمينى. نگهدار خمينى.

ضمنا يك‌سوم مال خودم را به خودم خرج نمايند.

راضيم در راه دين گردد سرم از تن جدا     من بميرم باك نيست اما بماند رهبرم

اميدوارم بچه‌هاى آينده انقلاب راه ما را ادامه دهند.

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید