معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال فرخی - سبحانعلی
فرخی - سبحانعلی فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال


شهید سبحانعلی فرخی

نام : سبحانعلي

نام خانوادگي : فرخي

نام پدر : محبوب

محل تولد : روستای منامين

تاريخ تولد: 1338

تاريخ شهادت : 22 / 01 / 1362

نوع عضويت : بسيجي

محل شهادت : شرهاني

 

زندگينامه

شهيد درسال 1338 دريك خانواده مستضعف ودر روستاي منامین از توابع بخش خورش رستم چشم به دنيا گشود. در 7 سالگي راهي مدرسه شد. تا كلاس چهارم ابتدايي درس خواند وقبول شد اما به علت فقر مالي ترك تحصيل كرد ودر پايه دوم ابتدايي پدرش را از دست داد. وترك تحصيل كرد تا كمك مادرش در اوردن مخارج زندگي باشد.با هزاران مشقت ومشكلات بزرگ شد. هيچوقت دست از نماز وروزه نكشيد. يك فرد مومن ومتعهد بود ودر راه اسلام وقرآن وپاسداري از خاك كشور عزيزمان دفاع كرد ودر آخر به درجه رفيع شهادت رسيد.                                                      روحش شاد وراهش پر رهرو باد.

 

وصيت نامه

بسمه تعالي

انا لله وانا اليه راجعون               ما از خداهستيم وبه سوي او بازخواهيم گشت.

ما پيروزيم ،چون خداوند پشتيبان ماست. ما پيروزيم ، چون حسين سرور ما وامام زمان فرمانده ماست وچون پير جماران وامت شهيد پرور دعاگوي ما هستند.

با سپاس فراوان از خداوندمتعال كه نعمت هايش را بر ما ارزاني داشته است، كه من توانستم در جبهه حق عليه باطل شركت كنم.  به اين اميد كه بتوانم با سلاحم قلب صداميان را نشانه روم وبا خون ناچيز خود درخت اسلام را كه با خون شهيدان به خون خفته اسلام رنگين شده است پربارتر نمايمواين عمال حلقه به گوش آمريكا را كه عروسك ابر قدرتهاست به اين زوديها نابود كنيم.

اما مادرجان تنها سفارش من اين است كه اميدوارم با شهادت من دل سرد نشوي وبلكه افتخار كني وآن زحماتي كه برايم كشيدي اميدوارم حلالم كني.  اما آقاي مشهدي گردش مولايي با عرض معذرت چون خجالت مي كشم از شما وبه شما زحمت زيادي داده ام مرا حلال كنيد. اميدوارم همه زحمات را بزرگي خودت ببخشي.من سفارشاتم را در زير توضيح ميدهم كه بعد از من تو هستي وتا زمانيكه برادرم  از زندان آزاد شود واميدوارم كه آزادي برادرمن كليه اداره اهل خانواده من وزمين وتمام زندگاني وچيزي كه دارم تا آن موقع به عهده توست. آقاي مولايي ،وقتي كه پسر من بزرگ شد ويا مادرش تا موقعي كه در خانه من است واگر برود حق ندارد اموال پسر مرا ببرد ودرآن موقع تحويل برادرم دهيد وبعد از آن، بزرگ كردن آن به عهده برادرم است.   و اما آن دو تكه زميني كه دارم بعد از من بفروشيد وبه هر وجه كه شده با آن پول پسر مرا به مدرسه بفرستيد. تا درس بخواند وبراي اسلام مفيد باشد وادامه دهنده راه پدرش باشد. قرض هايي كه در انزلي دارم از جمله 5000ريال به صابر كاشي كار  و  4200ريال به محمد قلي پور  و3000ريال صمد قلي پور  و 3800ريال مامايم  و2000ريال دايي حفظ الله وبعد پول بانك را كه خودت بهتر ميداني. ديگر عرضي ندارم.

بسمه تعالي

همسر با وفايم در زندگي خوشي داشتيم وبدي داشتيم بالاخره من اين راه را بر گرفتم. اميدوارم تمام خوبي ها وبدي هاي مرا ببخشي . اميدوارم آن امانتي كه در پيش تو دارم از او خوب مراقبت كني وبه او درس اسلام وقرآن بدهي .والسلام.

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار        از عمر ما بكاه وبر عمر رهبر افزاي

اين چند قطعه شعر را در مراسم عزاداري ام بخوانيد.

بودي پياميم جان اوسته باجيما قارداشيما

من گديرم ولي سوز بشلاميون سنگريمي.

ساخليون گوزلروز اوسته قوجالان رهبروزي

دوره مي دوشمن آليپدي

پاره پاره بدنيم گلمثه شايد وطنه

بيركسيم يوخدي اقلا قازا بير قبري منه

يوزمين پيكرمه  تركش خمپاره دييپ

من گلنده آنامن عشقمي تصديق ايلدون

بالووا آرزوي عزت توفيق اتدون

بدرقه وقتي جهاده مني تشويق اتدون

منه كشف اولسا شهيد اولماقيم اي بيكس آنا

افتخاريله اوزون قاره علم وير قاپو وا

چاغر همسايه لري اوغلو وا قيل بزم عزا

منه قران اوخييب روحمي سن شاد ايله

بزم ماتم ده حسينين غميني ياد ايله

سبحانعلي فرخي   62/1/11

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید