معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

نظری - خیرا... فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال

شهید خیر ا... نظری

نام : خيرا...

نام خانوادگي : نظري

نام  پدر : ببراله

محل توّلد : روستای گورانسراب

تاريخ تولد: 1345

تاريخ شهادت : 25 / 11 / 1364

محل شهادت : محور  فاو ـ بصره

نوع عضويت : بسيجي

 

زندگينامه

شهيد در سال 1345 در يک خانواده مستضعف  ومذهبي در روستاي گورانسراب بخش  مرکزي خلخال  پا به عرصه هستي نهاد .تحصيلات ابتدائي خود را  در زادگاهش بپايان رسانيد .تحصيلات  راهنمائي  را در شهر خلخال  به اتمام رساند .با پيروزي انقلاب اسلامي  به فعاليت  خود افزود ودر کنار  ساير برادران  اقدام به تشکيل  انجمن اسلامي وپايگاه مقاومت نمودند .  بعد از اتمام سال دوم نظري عازم جبهه ها گرديد.  ضمن ادامه تحصيل در عمليات های بدر،  خيبر ، والفجر مقدماتي وکردستان  شرکت نمود . در سال 64 موفق به اخذ ديپلم شد ودر رشته علوم سياسي دانشگاه قبول شد . چون قبولي اش  مصادف با شروع عمليات والفجر 8 بود رفتن به جبهه را بر رفتن به دانشگاه  ترجيح  داد و سرانجام  در منطقه فاو به جمع شهيدان پيوست.

 

وصيتنامه

با سلام بر شهيدان و بر امام امت و تمام مومنين و صابرين

و با سلام بر شما پدران بزرگوار كه مانند حسين(ع) فرزندانتان را به جبهه‌هاى جنگ فرستاده‌ايد و من هم مطمئن در اينجا بر عليه دشمن مى‌جنگم يادم هست كه شما چندين بار به من گفتيد كه من راضى هستم به جبهه برويد و مانع رفتن شما نيستم و اين خود براى من نقطه اميد بود و هميشه قوت قلب من. اما پدر عزيز و بزرگوارم، من در مدت عمر خودم به شما زياد اذيت كرده‌ام و از حرف شما سرپيچى كرده‌ام حق شما برگردن من زياد است كه من هرگز آن را ادا نكرده‌ام و با شما خيلى موقع با تندى حرف زده‌ام . پدر عزيزم اكنون اقرار مى‌كنم و قبول مى‌كنم كه گنهكارم خوب چاره‌اى ندارم يا بايد طعم دوزخ را كه دوام ندارم، آن را ببينم يا بايد مرا حلال كنيد و مادرم هم همچنين. من قدر زحمتهاى شما را اكنون مى‌دانم من كه تا امروز براى شما حقى ادا نكرده‌ام ولى به خون شهدا شما را قسم مى‌دهم من گنهكار را حلال كنيد كه در آخرت روسفيد باشيد . خواهش مى‌كنم مرا حلال كنيد و از خدا هم بخواهيد مرا عفو كند و از گناهان من بگذرد. پدرم مبادا در شهادت من زياد ناراحت باشيد محكم و استوار باشيد . مادرم، برادرانم و خواهرانم را بگوئيد تمام واجبات را به جاى آورند و نماز را اصلا قضا نكنند و مرا حلال كنند و دعاگوى امام و اسلام و رزمندگان باشند و هميشه به فكر خدا و رضايت خدا باشند . پدر بزرگوارم مبادا از دولت انتظار كمك كردن به شما داشته باشيد.  البته اگر پول يا چيزى دادند قبول كنيد . ولى مخصوصا به مادر بگوئيد و به خواهرانم بگوئيد و به فاميلان بگوئيد هيچ موقع از مردم و همسايه‌ها و ديگران انتظار احترام گذاشتن به آنها را نداشته باشند . پدر همه شما باوقار باشيد به عنوان پدر شهيد هيچ چيز را قبول نكنيد و مواظب ايمان خود باشيد  .اصلا به حرف شايعه‌سازان و دنيا دوستان گوش ندهيد . روحيه خود را حفظ كنيد. پشتيبان امام و اسلام باشيد . زياد به فكر دنيا نباشيد.برادرانم را براى اسلام بزرگ كنيد. آمادگى خود را براى دادن تمام فرزندان خود در راه اسلام اعلام كنيد و بدانيد كه همه آنها بايد در راه اسلام از دنيا بروند. مادرم مبادا با زنان ديگر صحبت به ميان آوريد يا ناراحت باشيد كه من آرزوى شهادت را داشتم و به آن رسيدم آرزوى دنيوى ندارم و نداشتم من زنده هستم و نمرده‌ام . مادرم ديگران و هيچكس را ناراحت نكنيد مانند زينب از اسلام و انقلاب پشتيبانى كنيد و مرا حلال كنيد.

اما پدر عزيز من دقيقا نمى‌دانم ولى در حدود يكسال و نيم (5/1) نماز من كلا قضا رفته است .حدود يك ماه سى روز روزه من تابحال قضا شده است و آن 1 ماه و يكسال و نيم را پول بدهيد از حق من به كسى و آنها را حتما به جاى آوريد كه امام حسين(ع) روز قيامت شفيع شما باشد و حتما آن را به جاى آوريد . دوباره مى‌گويم كه احترام خود را حفظ كنيد و بدانيد شما خانواده‌اى بزرگ هستيد و امام زمان(عج) اعمال شما را هميشه مى‌بيند و خود را بزرگ بدانيد و اينها را به خواهران و مادرم هم مى‌گويم باوقار باشيد و به حرف هيچ‌كس هم گوش ندهيد حتما باوقار باشيد و حلال كنيد مرا.

هنگام اعزام به حمله 17/11/64 ساعت 30/5 جنوب آبادان رودخانه بهمنشير

خداحافظ تا ابد

روحش شاد  وراهشي مستدام باد .

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید