معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال لطیفی - سید منصور
لطیفی - سید منصور فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال

شهید سید منصور  لطیفی

 

نام : سيّد منصور

نام خانوادگي : لطيفي

محل تولد : روستای مجره

تاريخ تولد : 1340

تاريخ شهادت : 24 / 01 / 1362

نوع عضويت : سپاهی   

آخرین مسئولیت : معاون گردان

محل شهادت : منطقه فکه

يگان خدمتي : لشکر 31 عاشورا

 

زندگينامه

شهيد در يک خانواده روحاني مذهبي روستاي مجره زندگي مي کرد .البته خانواده شهيد با سواد و اهل مسجد واز طرفداران رهبر کبير انقلاب وضدّ رژيم سلطنتي بودند و بعلت موقعيت منطقه فعاليت محدود طرفداران واطرافيان بودولي از سال 1356 فعاليت بسيار گسترده وبصورت تبيلغ وتشکيل جلسات در آمد.

نامبرده نخست در روستای مجره دوره ابتدایی راگذراند  وسپس دوره راهنمائي را در روستاي خوجين همجوار خواند. دوره دبيرستان که در رشته صنعتي بود در هنرستان صنعتي شهرستان خلخال گذراند و از همان دوره ، فعاليت مبارزات نامبرده شدّت گرفت .

ایشان به محض تشکيل جلسه مذهبي در روستا اواخر 1356 شرکت واز آن پس به همراه سايرين شديداً به فعاليت مشغول وبخصوص در سال1357 که هنوز فعاليت به حداکثر روستاها کشيده نشده بود. نامبرده به همراه خانواده وبرادران روحاني محل از افراد فعال جلسه ودر خود هنرستان از افراد ممتاز مبارز بودند .

ايشان فرد مخلص وخوش برخوردي وهميشه لبخند به چهره داشتند که خيلي نمکي بود .فردي بود نترس .اوايل که شعار دادن تازه رسم مي شد ايشان جزو شعار دهندگان بود وخيلي بي باکانه شعار مي دادند .چون مخلص بودند

وی از سر تا پا مخلص امام وروحانيت بود وشب و روزش در تلاش در پايگاهها وجبهه ها مي گذشت ،يعني عاشق جبهه بود.

اوچند بار به جبهه رفته وآمده بود يکبار به او می گویند که شما خيلي به جبهه رفته ايد ولي اوترتيب اثر نداده وسعي مي کرد دور از چشم مادرش برود ولي مادرش بهر طريق بود او را پيدا کرده راه انداخته بود وبار ديگر که بارآخر بود بدون اطلاع به اردبيل واز آنجا به جبهه رفته بود وجبهه آخر بود .

در عمليات رمضان شديداً مجروح شده بود و کمرش بشدت درد مي کردو مي خواست بعد از عمليات آینده براي معالجه برودکه چند روز بعد شهيد شدند. خداوند رضوان خود را شامل حال آنها کند .

معاون گردان بوده وگويا عراق شديداً حمله مي کرد که بچه ها را بزند آنطوريکه دوستانش مي گويند با آرپي جي از يک تپه به دشمن حمله مي کند که از دوروبر با تفنگ دوربين دار مورد اصابت واقع مي شود .

 

وصيت‌نامه

بسم الله الرحمن الرحيم

وصيت نامه پاسدار شهيد سيد منصور لطيفى

ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات لهم جنات تجرى من تحتها الانهار ذلك الفوزالكبير     (سوره البروج آيه 11)

آنان كه به خدا ايمان آورده و نيكوكار شدند بر آنها البته در بهشت باغهائى است كه در زير درختانش نهرها جارى است اين بهشت ابد به حقيقت (خوبانرا) سعادت و پيروزى بزرگ است.

سلام بر امام زمان سلام بر امام امت و امت امام و شهيدان انقلاب ايران و كربلاى حسينى و 72 تن از ياران امام خمينى و آيت الله بهشتى و سلام به مجروحين اسلام و با سلام بر شما امت حزب‌الله و تمام برادران ديگر كه به هر عنوان با قلبى آكنده از محبت الهى و عشق به انقلاب و امام امت و مطيع فرامين امام اين الگوى مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از حقوق مظلومين و مجروحين دين اسلام و شريعت محمدى و محو كننده استعمارگران و منجى عالم بشريت و درود بر خانواده شهدا .درود بر نيكان و پاكان كه بر خون خود غلطيدند و به امام خود اباعبدالله الحسين لبيك گفتند و مانند على‌اكبر حسين در خون خود او وضو ساختند و لباس رزم خود را كفن و ميدان نبرد را مسجد انتخاب كردند و رضاى الهى را در ميدان با خونهاى خويش خريدند و خدا را مقروض خود ساختند. درود بر ايثارگران درود بر جوانهائيكه بهترين موقعيت عمر خود را به انقلاب اهدا و حاضر به قربان شدن مثل اسماعيل ابراهيم مثل اصغر حسينى ميشوند و اهل بيت عترت و طهارت را بر بالين خود مى‌يابند.

اى سروران اى آزادگان اى آن كسانى كه از اول گفتيد خدايا به مقدرات تو راضى هستيم خدايا ما را به فيض خود سيراب گردان. بارالهى ما را نيز بر اين عزيزان ببخش و پيروزى مسلمين را با دست غيبى خود وسيله اين جوانان فراهم گردان. بار الهى فرماندهى امام زمان را از جبهه قطع نفرما. پروردگارا جبهه‌هاى ايران را در زير توجه خود قرار ده .خدايا ما را در امتحان يارى فرما و در روز حساب نجات عطا فرما.

برادر اگر از احوالات ما خواسته باشيد الحمدالله مثل ساير روزها مشغول نبرد با كفار هستيم برادران عزيز من كمى به توصيه‌هاى من توجه فرمائيد.

1- توصيه ميكنم شما اگر ميخواهيد با خدا صحبت كنيد نماز واجب را بپا داريد. نمازهايتان را اول وقت بخوانيد. نماز را سبك مپنداريد و نماز شب را اگر توانستيد سعى كنيد انجام دهيد .مساجد را پر كنيد و نماز جماعت بخوانيد و حتما سعى شود نماز را پر محتوا كنيد .دعاهاى بعد از نماز را بخوانيد. متاسفانه در بعضى مساجد هنوز حالت انقلابى و پوياى اسلام بوجود نيامده است. در اينجا لازم است يك تذكر بدهم  اى روحانيون و همچنين شما اى امت حزب الله مسئول هستيد كه مساجد را بمكان توضيح فكرى و معنوى و عبادى و سياسى و نظامى يعنى همه ابعاد تبديل كنيد. مسجد فقط محل نماز خواندن يا دريافت كوپن نفت و غيره نيست به قول امام "مسجد سنگر است بايد سنگرها را خالى نگذاريم". بيائيد اى پيش نمازها و اى امت حزب الله و اى جوانان، مساجد را مكانى براى تعليم و تعلم قرار دهيد. مسجد بايد مركز فعاليت‌هاى سياسى- نظامى- عبادى- فرهنگى-و تبليغاتى- آموزشى و غيره باشد.

2- اگر ميخواهيد خدا با شما صحبت كند قرآن را زياد بخوانيد. اگر می خواهید امام زمان را ببينيد، تقوا بيشتر داشته باشيد.

3- دعاها را درهمه طول روز بخوانيد. اگر توانستيد كتب بزرگان چون مطهرى و دستغيب كتاب گناهان كبيره را بيشتر بخوانيد.

4- اگر پستى يا مقامى به شما دادند سعى كنيد به نحو احسن در انجام وظايف محوله بكوشيد و اگر ميدانيد قادر نيستيد ، از گرفتن اين پست يا مقام خوددارى كنيد. اگر توانستيد اين آيه را حفظ كنيد

5- "من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظرو ما بدلوا تبديلا  "    سوره احزاب آيه 22

"برخى از مومنان مردان بزرگى هستند كه با عهد و پيمان كه با خدا بستند، كاملا وفا كردند (تا براه خدا شهيد شدند و برخى به انتظار (فيض شهادت) مقاومت كرده هيچ عهد خود را تغيير ندادند."

6- سعى كنيد در همه حال با كسانى كه با شما همكارى ميكنند قدرت فكر كردن و برنامه‌ريزى و قدرت تفكر بدهيد و به ديكتاتورى و يكدندگى و از حرف زدن بيهوده خودارى كنيد.  در مواقع بيكارى حتما فكر كنيد. ساعتى از روز را اختصاص به رسيدگى به اعمال روزانه و فكر كردن بدهيد و دو روزتان با هم مساوى نباشد و سعى كنيد برنامه داشته باشيد.

پيروى از ولايت فقيه و امام خمينى هرگز دست برنداشته و گوش بفرمان او و امر ايشان باشيد.

از پرداختن به امور دنيوى خودارى كرده و دنيا و آخرت را توام با هم داشته باشيد ،كه ((الدنيا مزرعه الاخره)) .از پشتيبانى مسئولين مملكتى كه در خط امام هستند دست برنداريد .تا آنجا كه در توان داريد به هيچ گروهى وابسته نباشيد و هرگونه گروه دسته كه بر خلاف اسلام و امام امت خمينى كبيرگام برميدارد به شدت و با قاطعيت سركوب نمائيد واگر ديديد كسى ناآگاهانه دشمن شماست سعى كنيد او را به راه صراط مستقيم دعوت كنيد.

مرغ باغ ملكوتم نيم از عالم خاك                                             چند روزى قفسى ساخته‌اند از بدنم

مرگ اگر مرد است گو نزد من اى                                            تا در آغوشش بگيرم تنگ تنگ

تشنه آب فراتم اى عجل مهلت بده                                            تا بگيرم در بغل قبر شهيد كربلا

7- در همه حال اين دعا را بخصوص در پايان نماز همراه با سينه زدن بخوانيد خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار (3) از عمر ما بكاه و بر عمر او بيفزاى (3) خدايا خدايا رزمندگان ما را پيروزشان بفرما، زيارت كربلا نصيب ما بفرما، صدام لشگرش را نابودشان بفرما، رزمندگان اسلام نصرت عنايت فرما،

آخرين توصيه‌هاى من به برادران و خواهران حزب الله اين است با ضد انقلاب بشدت مقابله كنيد با منافقين و مشركين كه در هر پستى و مقامى هستند با قاطعيت مقابله كنيد. با گروه خوارج روستا يا شهر قطع رابطه كنيد. اگر ديديد ناآگاهانه منحرف شده‌اند به صراط مستقيم دعوت كنيد. كسانى كه ميخواهند به خط اسلام بيايند آنها را بيشتر تبليغ كنيد. از آنها رو نگردانيد .كسانى كه در خط اسلام هستند بيشتر همكارى و محبت داشته باشید. از مقام شهيد سوء استفاده نكنيد. اگر كسى از شما شهيد شد خوشحال باشيد و به خانواده شهدا تبريك و تسليت بگوئيد. در مراسم راهپيمائى و مجلس شهدا شركت كنيد. در نماز جمعه اگر توانستيد شركت كنيد .البته اگر در راه دور باشيد هميشه در نماز جمعه و جماعت شركت كنيد .دوست ندارم محلى كه جاى غيبت و افترا است در آنجا حضور داشته باشيد. دوست ندارم كه در مراسم كفن و دفن من كسانى كه حتى يك ذره بر خلاف خط امام گام برميدارند شركت كنند. اگر موفق به زيارت كربلا شديد بدانيد كه در راه باز شدن كربلا شهداى زيادى تقديم كرده‌ايم و شهيدان را هرگز فراموش نكنيد. وصيت نامه شهدا را همانطور كه امام عزيزمان فرموده‌اند زياد بخوانيد. و 20000ريال از دارائى من را به مسجد ابوالفضل اهدا كنيد، ساعتى كه در اختيار ناصر ميباشد اگر شهيد شدم به جنگ زدگان اهدا كنيد، سعى كنيد فعاليت خود را در انجمن اسلامى انجام دهيد .اگر بعد از شهيد شدنم وسايلم را به خانه آوردند خودتان همانطورى كه خواستيد بكنيد و مرا در كنار برادر شهيد محمد رستم‌پور دفن كنيد. برادر و خواهر، دوستم و فاميلم و پدر و مادرم ميدانم كه مرا بيشتر دوست ميداريد اگر تكه تكه شدم هيچ ناراحت نباشيد و برايم گريه نكنيد. والسلام

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید