معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال نجیبی - سید وصی الدین
نجیبی - سید وصی الدین فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال

شهيد سيد وصي الدين نجيبي

نام : سید وصی الدین

نام خانوادگی : نجیبی

نام پدر : سيد عين الدين

محل تولد : خلخال - روستاي آلهاشم

محل شهادت : جزيره ي مجنون (عمليات  خيبر )

تاريخ تولد : 1348

تاريخ شهادت: 24 / 12 / 1362

 

زندگينامه

الذين آمنوا وهاجرووجاهدوا في سبيل الله به اموالهم وانفسهم اعظم درجه عندالله واولئک هم الفائرون.  ( قرآن کريم)

اي خوشا با غرق خونين درلقا ياررفتن                                    سرجدا پيکر جدا درمحفل ديداررفتن

سید وصی الدین نجیبی درسال 1348 دريک خانواده روستايي چشم به جهان گشود و از همان آغاز زندگي با اسلام پرورش يافته و احکام عاليه اسلام را سرلوحه ي زندگي خويش قرار داده و با تمام وجود به اسلام انس گرفت . عاشق دلباخته خاندان عصمت وطهارت بود درمجلس و محافل مذهبي و عزاداري براي ابا عبدالله حسين (ع) شرکت فعال مي نمود درنتيجه مورد تشويق خانواده وبستگانش قرارگرفته زندگي و مرگ حسين (ع) را سرمشق خويش قرار داده وآرزويش بود که حسين وار باشد و حسين وار از دنيا رود. وي از 6 سالگي که مشغول به تحصيل شد از ذوق و استعداد سر شاري برخور دار بود و يکي از با استعدادترين شاگردان مدرسه به حساب مي آمد . آخردوره تحصيلات ابتدايي اش مصادف شد با اوج گيري انقلاب شکوهمند اسلامي ايران . ازاينکه نوجواني پرشور ومذهبي بود خيلي زود انقلاب را درک کرده , به عظمت انقلاب و رهبريت الهي گونه اش پی برده ودرهمان اجتماع کوچک مدرسه روستا شروع به مبارزه عليه حکومت ستم شاهي نمود و خالصانه براي پيروزي انقلاب تلاش مي کرد اولين حرکتش نوشتن شعار و پاره کردن عکسهاي طاغوتي و جايگزين کردن عکسهاي رهبرانقلاب بود سعي ميکرد دوستانش را از متن انقلاب آگاه سازد و رژيم فساد گذشته را افشاگري کند .

ازقول مادرش : ايشان دوبار جبهه رفته به مرخصي نيامدند و هر دفعه تا آخر وقت در جبهه بودند ازقول دوستانش مي گفت بنده شهيد مي شوم به مادرم  بگوئيد ناراحت نباشند به دوستانش وآشنايان مي گفت که حتما" شهيد خواهم شد.

 

وصيت‌نامه

بسم الله الرحمن الرحيم

بنام خدايى كه در دنيا به همه و در آخرت تنها به مومن رحم مى كند. اينجانب سيد وصى‌الدين نجيبى به شماره شناسنامه 3 تاريخ تولد 1348 وصيت خود را به برادرانم اعلام مى دارم.

برادرانم شما بهتر مى دانيد كه انسان يك بار به دنيا آمده و يك بار از دنيا خواهد رفت. اين از دنيا رفتن انسان چه دير چه زود حتما پيش خواهد آمد و خدا هر كس را لايق شهادت بداند مى ميراند هر كس كه خدا را جستجو كند خدا او را جستجو مى كند و هر كس را خدا دوست بدارد مى ميراند. مرگ سرخ با اين مرگها فرق دارد. مرگ سرخ مرگى است كه براى هر كس نصيب نمى شود و خدا هر كس را دوست بدارد نصيبش مى كند. برادرانم اگر من لايق شهادت در راه خدا باشم شهيد مى شوم. چون تمام عمرها در نزد خداست صلاح با خداست. اگر با كشته شدن ما به اسلام كمك كند خدا ما را بكشد و اگر زنده ماندن ما به نفع اسلام است خدا حتما ما را زنده نگه خواهد داشت.

برادرانم اگر من شهيد شدم براى شما مسئوليت زياد مى آيد چون اگر با كشته شدن من شما بى‌تفاوت بنشينيد خدا ما را شهيد نخواهد كرد. وقتى شهيد شدم بايد راه من كه راه خداست اين راه را ادامه داده و شما هم شهيد بشويد. اين مرگ افتخار است.

برادران، و مثل شهيد مثل شمع است كه خدمتش از نوع سوخته شدن و فانى شدن و پرتو افكندن است تا ديگران در اين پرتو كه به بهاى نيستى او تمام شده بنشينند و آسايش بيابند و كار خويش را انجام دهند.

آرى شهدا شمع محفل بشريتند سوختند و محفل بشريت را روشن كردند. اگر اين محفل تاريك مى ماند هيچ دستگاهى نمى توانست كار خود را آغاز كند يا ادامه بدهد.

شهادت به حكم اين كه عملى آگاهانه و اختيارى است و در راه هدفى مقدس است و از هر گونه انگيزه مادى منزه و مبراست، تحسين انگيز و افتخارآميز است و عملى قهرمانانه تلقى مى شود. در ميان انواع مرگ و ميرها تنها اين نوع مرگ است كه از حيات و زندگى برتر و مقدس تر و عظيمتر و فخيمتر است.

پدرم و مادرم و برادران من نمى گويم كه در شهادت من گريه نكنيد. گريه بر شهيد شركت در حماسه او و هماهنگى با روح او و موافقت با نشاط او و حركت در موج اوست و هيچ گونه نگران من نباشيد و از شهيدشدنم ناراحت نباشيد بلكه شما اگر مى خواهيد من از شما راضى باشم راه شهدا را انتخاب كنيد.

برادران و پدرم و مادرم من اين راه را انتخاب كردم كه منتظر من نباشيد چون نرفتم كه زنده برگردم رفتم با كفر مبارزه كنم و بكشم اگر نتوانستم بكشم كشته شوم. وصيت مى كنم كه مادرم هر وقت به يادت افتادم مجلس قاسم بر پا نماييد و هرگز مگوييد كه فرزند من به مقصود نرسيد بلكه مقصود من همين بود كه رسيدم عالى ترين درجه مقصودهاست. مادرم شما در نزد حضرت زهرا و زينب سلام‌الله عليها سربلند هستى و خواهى بود چون كه دو تا هم شهيد داده اى. مادر هر موقعى كه به ياد فرزند خود مى افتى به ياد فرزندانى باش كه بدن پاره پاره آنها را هم مادران نديدند كه توسط مزدوران شرق و غرب در زير رگبار گلوله هاى دژخيمان شرقى و غربى و داخلى در ايران به دست آنها كشته شده اند و هيچ رحمى به آنها نكردند و حتى در كردستان عده اى از برادران ما را با بى شرمى سربريدند و عده اى را زنده زنده زير خاك كردند.

بارخدايا من راضى هستم اين جان ناقابلم كه از همه چيز عزيزتر است فداى اسلام مى كنم . مادرم حلال نما و پدرم حلالم كن و برادران ارشدجان شما خيلى حق داريد از من اميدوارم كه مرا حلال نماييد.

وصيت مى كنم كه هميشه پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت مبارز باشيد و به خانواده هاى شهدا احترام بگذاريد چون خدا مى فرمايد من در خانواده شهيد جانشينم هر كس آنها را خشنود كند مرا خشنود كرده و هر كس آنها را خشمگين كند مرا به خشم آورده است.

مادر همچنان استوار مانند كوهى كه به افق سركشيده سربلند باش كه مبادا منافقين از شهادت فرزند تو سوء استفاده كنند كه پيش فاطمه زهرا شرمنده شوى و تو اى پدر همچنان شيرى درنده در ميان بيشه زار باش كه همچنان مى غزد و نعره سر مى دهد كه خداى ناكرده دشمن خوشحال شود و بيايد پيش شما و شما را اغفال نمايد.

به تمام برادران دينى خود و برادران پاسداران و بسيجيان روستاى آل هاشم وصيت مى كنم كه شما وارث اسلحه من هستيد نگذاريد اين اسلحه ها در زمين بماند كه شما مسئول هستيد نمى توانيد جواب بدهيد به خداى بزرگ خدا همه را به حساب خواهد كشيد و تا آخرين قطره خون خود با دشمنان اسلام سرسازش نگيريد و هميشه گوش به فرمان امام خمينى باشيد و من از برادران خود مى خواهم كه پدر و مادرم را يارى كنند و او را به صبر و بردبارى دعوت نمايند.

 

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید