معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال قطبی - سید عزیز اله
قطبی - سید عزیز اله فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال

شهید سید عزیز اله قطبی

 

نام :  سید عزیز اله

نام خانوادگی   : قطبی

تاریخ تولد : 1339 شمسی

تاریخ شهادت : 13 / 8 / 62

محل شهادت : پنجوین  ( عملیات والفجر 4)

مسئولیت : معاون گردان

 

زندگینامه :

سید عزیز اله قطبی فرزند سید یداله قطبی در روستای زاویه سادات از توابع شهرستان خلخال – در 5 مهر 1339 بدنیا آمد .

پدرش علاوه بر خواروبار فروشی به کشاورزی نیز اشتغال داشت و در منزل کلاس آموزش قرآن برای کودکان و نوجوانان دایر کرده بود . سید عزیز اله ابتدا روخوانی قرآن را از پدر فرا گرفت و همزمان با آن در مدرسه ابتدایی زادگاهش در سال 1346 ثبت نام کرد . از همان دوران کودکی هوش و استعدادش اورا از دیگر همسالان متمایز می کرد . شمرده شمرده سخن می گفت ودر شادی به آرامی تبسم میکرد . دوره راهنمایی را در روستای خوجین ادامه داد  اما در همان سالها به علت  مخالفت با رژیم پهلوی از مدرسه اخراج شد و با میانجیگری یکی از معلمان  دوباره در کلاس حضور یافت . در مدت تحصیل در روستای خوجین  مجبور بود از رودخانه ای که در مسیر قرار داشت بگذرد . گاهی اوقات به هنگام پر آبی رودخانه دوستان کوچک خودرا کمک می کرد . خصوصیات رفتاری و کرداری شهید خوب و مورد تایید همه دانش آموزان بود و در مدرسه همه دوستان از  نامبرده راضی بودند و در تحصیل  هیچگونه مشکلی نداشت  ولی تعهدش به انقلاب  وی را وادار کرد که از درس دست بردارد و در نتیجه در تشکیل سپاه خلخال نقش موثری داشت . اوقات بیکاری خود را در سپاه و  مساجد می گذراند . از نماز شب خود غفلت نمی نمود و در جلسات مذهبی شرکت داشت . از امام خمینی (ره)حمایت می کرد و همیشه می گفت از امام پشتیبانی کنید .  به دیدار امام خیلی علاقمند بود که این امر روزی محقق شد و بصورت کفن پوش به دیدار امام رفت . اولین بار به جبهه کردستان اعزام شد . در مجموع هشت بار به میادین نبرد با دشمن به جبهه ها رفت ولی در آخرین ماموریت در منطقه پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نایل گشت .

 

وصیت نامه شهید :

بسم الله الرحمن الرحیم – بسم الله القاصم الجبارین .

از شط خون باید گذشت و مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است .

لیس الانسان الا ماسعی

به نام خداوندی که همه وجود هستی از اوست و از اراده اوست و ندارد شریک و همتایی و نزاده شده استو نه فرزندی دارد.

به نام آفریدگاری که حضرت آدم را آفرید و نسل بشری را خلق نمود .یزای هدایت انسانها پیامبرانی فرستادو برای تحکیم دینش کتابهای آسمانی را برای رسولان خویش نازل نمود و دین اسلام را بنا نهاد تا بشر را از غفلت و جهل و سستی و انحراف  نجات بخشد.

سلام و صلوات بر پیام آوران الهی از آدم صفی اله تا خاتم الانبیا بالاخص  انبیای اولوالعزم که هر یک  با جان و مال و اولاد خویش با تمامی وجود در مقابل قدرتهای شیطانی و طاغوتها به تبلیغ  دین الهی  پرداخته و به مبارزه  برخاستند و هرگز  با ظلم و خصم سازش نکردند .

سلام و درود بی کران بر امیر مومنان علی (ع)  بنیان گذار عالم تشیع  و اولین ایمان آورنده به خدا بعد از رسول (ص)و اولین شهید محراب .

سلام بر حضرت زهرای مرضیه سیده نساء العالمین  و سلام و درور پیاپی بر جمیع ائمه اطهار .

سلام و درود بر امام امت یاور و حامی مستضعفان و نایب بر حق امام زمان  (عج).

سلام برهمه شهداو همه خدمتگزاران جمهوری اسلامی که صادقانه به خدمت مشغولند  تا اسلام را به سرتاسر گیتی گسیل دهند .

سلام و درود فراوان بر پدر و مادرم و خواهران و برادران و همسرم که به یاری امام برخاستند و آگاهانه به ندای  "هل من ناصر ینصرنی " رهبر و رزمندگان  لبیک گفتند و به دلبندشان اذن میدان دادند و خودشان نیز حاضرند تا به هر نحوی که ممکن است کمک کنن.

بنده حقیر به نوبت خود افتخار بر چنین پدر و مادری و خانواده ای و امتی می کنم که امثالشان حتی در صدر اسلام نیز نبوده و این ایمان قوی چنین انسانهایی است  که امریکا و شوروی و تمامی ابرقدرتها و کاخ کرملین و واشنگتن و همه ابرقدرتها را به لرزه در آورده است و انشاء الله پیروزی با اینان است .  مباهات و افتخار بر این خواهرانی که با یک پیام برادر کوچکشان و وصیت شهدا ، قوانین و مقررات اسلامی و عفت و حجاب و عصمت و طهارتشان همچون جده شان فلطمه زهرا (س) رعایت کرده و اجرا می کنند و در مصیبت و داغ برادر و همسر زینب وار صبر می کنند و پیام خودشان را به سراسر جهان می رسانند . (اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من حزبک فان حزبک هم المفلحون و اجعلنی من اولیائک فان اولیائک لا خوف علیهم  ولاهم یحزنون ) خدا مارا از انصار واقعی اباعبدالله الحسین قراردهد .

پیامی که به یاران و پاسداران و به بسیجیان و نمایندگان امام در سپاه و همه دوستان و اشنایان و رزمندگان دارم اینست که، با تمسک به حبل الله و ریسمان الهی و وحدت و انسجام و یکپارچگی با تمامی برادران ارتشی و با یکدیگر و با ملت اسلامی و توکل به خداوند حفظ  نظم و مقررات و ضوابط اسلامی و اخلاق و برخورد اسلامی و اطاعت از فرماندهی  و طلب کمک و یاری از خدا و کمک به رزمندگان و با داشتن خلوص نیت و یاری پیر جماران در این روزها که همچون حسین (ع) غریب و مظلوم واقع شده بشتابید  و برای اسلام خالصانه خدمت کنید . بحضورمحترم پدر گرامیم و مادر مهربانم در این شب پر ارزش شب شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)  دعا و سلام می رسانم و امیدوارم که سلامت بوده باشید و از خداوند برای شماها و دوستان و اشنایان در این شب صبر و اشتقامت و طول عمر و سلامتی و ا یمان کامل وپایداری در راه ایمان و عقیده به خداوند خواستارم و باز از خداوند خواستارم مارا که پیرو مکتب الهی هستیم و از تشیع سرخ علوی هستیم و پیرو خط امام ، خدا مارا نیز مثل ائمه اطهار و شهدا مرگ شرافتمندانه و مرگ حقیقی درراه اسلام نصیب همه ما گرداند . چنانچه امام حسین (ع)می فرمایند :

که مرگ برای فرزند آدم نوشته شده است چه زود باشد و چه دیر . مرگ ،مرگ است باشد که مادر راه رراست بمیریم تا خدا از ما راضی باشد و خداوند مارا امتی وسط قرار داده  یعنی نه وابستگی به شرق پیدا کنیم و نه وابستگی به غرب و همیشه حضور در زمان داشته باشیم و چنانچه خدا در قرآن می فرمایند: بجنگید در راه خدا با کسانی که با شما می جنگند و تجاوز و تعدی نکنید ، بدرستی که خداوند  تعدی کنندگان را دوست ندارد و هر جا آنها را گیر آوردید جنگ کنید و از همان جاکه شما را بیرون کردند ، بیرون کنید  زیرا که فتنه از کشتن سخت تر است .

پدر و مادرم شماها هستید  که باید امتی واخد داشته یاشید و با دشمن بجنگید و استوارو ثابت قددم باشید و بسیار خدارا به یاد  بیاورید امید است رستگار شوید . از ناز کمک بجویید و به سخن بزرگان اسلام گوش کنید و به احمقان و نفهمان  گوش نکنید . با هیچکس کاری نداشته باشید و مراببخشید . موقع آمدن شمارا ناراحت کردم و به رویتان آمدم . من از خدا می خواهم که همه شما را ببخشد و از گناهانتان بگذرد و از شما راضی پردد و شما نیز از من راضی بشوید که شاید .... و اشتباه کردم  که به پدر و مادر و برادران و خواهرانم اهمیتی ندادم . دعا کنید که یا پیروز باز گردیم و یا به صف شهیدان بپیوندم و سلام مرا به همه کسی که می شناسید برسانید ....

 

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید