معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home پزشکی و تغذیه چند توصيه ضروري براي كاربران دائمي كامپيوتر
چند توصيه ضروري براي كاربران دائمي كامپيوتر فرستادن به ایمیل
پزشکی و تغذیه

با گذشت زمان و در عصر حاضر استفاده از کامپیوتر برای اکثریت جامعه ما به یک امر عادی تبدیل شده و تعداد کسانی که از کامپیوتر بعنوان ابزار کار روزانه استفاده می کنند به مراتب بیشتر . و اما چند نکته پزشکی :

 

در همين لحظه كه شما اين مقاله را مي‌خوانيد قطعا جمعيت قابل توجي از انسانها در سراسر دنيا به مونيتور كامپيوترهاي خود خيره شده‌اند و اغلب ساعت‌هاي عمر خود را در اين وضعيت مي‌گذرانند.

به گزارش ايسنا، بيشتر اين افراد اگر اقدامات پيشگيرانه ضروري را انجام ندهند به تدريج در معرض خطر ابتلا به سندرم بينايي ناشي از كامپيوتر قرار خواهند گرفت اما شما تا چه حد با اين سندرم آشنايي داريد؟

به گفته متخصصان چشم پزشكي، دانشگاه آلاباما استفاده طولاني مدت از كامپيوتر و ساعات زياد خيره شدن به مونيتور آن صدمات جبران ناپذيري به چشم وارد مي‌سازد كه سردردها و استرس‌ها و فشارهاي وارد شده به سيستم بينايي از آن جمله‌اند.

متخصصان اين مشكلات را سندرم بينايي ناشي از كامپيوتر ناميده‌اند و به گفته آنها از هر 10 كاربر دائمي كامپيوتر، هشت نفر به اين سندرم مبتلا مي‌شوند. اگر روزانه بيش از دو ساعت مداوم به مونيتور نگاه كنيد بيشتر با خطر ابتلا به اين سندرم مواجه خواهيد بود.

مهمترين و شايعترين علائم اين سندرم شامل درد گردن و شانه، سردردها و كاهش تمركز ديد است. از ديگر علائم اين سندرم مي‌توان به خستگي، سوزش و خارش چشم، خشك شدن و يا ترشح بيش از حد مايعات چشم، دوبيني، نياز به استفاده از عينك و حساسيت به نور اشاره كرد. اما آيا راهي وجود دارد كه به دليل ضرورت استفاده از كامپيوتر در زندگي مدرن امروزي هم بتوانيم از اين وسيله استفاده كنيم و هم از آسيب زياد به چشم‌ها و احتمال بروز اين سندرم تا حد زيادي بكاهيم؟

سايت تخصصي – بهداشتي «سي‌نوتو منچستر» در مقاله‌اي در اين زمينه چند توصيه بهداشتي را ارائه كرده است كه بكار بستن آنها در پيشگيري و كاهش خطر ابتلا به اين سندرم تا حد قابل توجهي موثر است. در اين مقاله توصيه شده است:

-‌ مونيتور را در وضعيتي قرار دهيد كه فاصله مناسبي با چشمان شما داشته باشد و اگر ديد مناسبي نداريد از عينك استفاده كنيد.

- از خيره شدن به صحنه مونيتور حتي المقدور پرهيز كنيد

- دقيقا روبه‌روي كامپيوتر بنشينيد

- صحنه مونيتور را پشت به ديوار نگذاريد بلكه سيستم را طوري جاسازي كنيد پشت شما به ديوار باشد و بتوانيد فضاي اتاق را در پشت مونيتور ببينيد.

- حدود 30 تا 50 سانتي متر از مونيتور فاصله داشته باشيد

- خط ديد شما بايد مسطح يا بالاتر از مونيتور باشد

- مچ‌ دست‌تان را هنگام تايپ كردن، خم نكنيد و زانوهاي خود را هنگام نشستن پشت كامپيوتر در زاويه 90 درجه قرار دهيد.

- هرازگاهي با نگاه كردن به يك شي در دور دست به عضلات چشمان خود استراحت بدهيد. پزشكان توصيه مي‌كنند در ازاي هر يك ساعت كار با كامپيوتر دو تا سه دقيقه اين كار را انجام دهيد تا از فشار وارده به عضلات چشم كاسته شود.

- نورمونيتور را در حد استاندارد تنظيم كنيد

- صفحه مونيتور را طوري قرار دهيد كه نور لامپ يا چراغ روي آن نيفتد چون بازتاب آن از مونيتوربه سمت چشم خطرناك است.

- يك راه كار ساده اما بسيار موثر ديگر پلك زدن است. با پلك زدن مكرر از خشكي چشم جلوگيري كنيد. افرادي كه زياد پلك نمي‌زنند دچار خشكي، سوزش و قرمزي چشم مي‌شوند.

همچنين توصيه مي‌شود تمام افرادي كه مجبور هستند روزانه بيش از دو ساعت مقابل مونيتور بنشينند از عينك‌هاي محافظ استفاده كنند.

.

منبع : وبسایت تابناک

 
یادداشت (2)
1 دوشنبه, 13 تیر 1390 ساعت 15:22
ــ

( علی م )


مطالب بسیار مفیدی بودند.با تشکر از شما

2 چهارشنبه, 15 تیر 1390 ساعت 09:54
ــ

( علی‌ آپریم )


مرسی آقا مسعود.استفاده بردیم


پاسخ مدیر : خواهش


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید