معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home فرهنگی هنری مشعل دار صحنه تأتر خلخال چه شد ؟
مشعل دار صحنه تأتر خلخال چه شد ؟ فرستادن به ایمیل
فرهنگی هنری

 

.

مشعل دار صحنۀ تئاتر خلخال چه شد؟

.

در 24 اردیبهشت ماه سال 1375 خبری ناگوار باعث تأسف و ناراحتی هنرمندان استان اردبیل شد . این خبر در خصوص درگذشت غیر منتظرۀ هنرمند جوان شهرمان , حامد فرجی بود . شرح مختصری از زندگی و سرنوشت این عزیز سفرکرده ذیلاً  از حضورتان می گذرد.

.

.

حامد فرجی در هفتم خرداد 1346 در روستای "ترک" از توابع شهرستان خلخال دیده به جهان گشود . تحصیلات خود را تا سوم متوسطه در رشتۀ ریاضی و فیزیک در شهر خلخال سپری نمود ولی بعلّت فوت زود هنگام پدرش و مشغله های اجتماعی و مشکلات خانوادگی و تحمل مسئولیت سنگین خانواده به عنوان پسر ارشد قادر به ادامۀ تحصیل نشد . در حین تحصیل بود که " حامد" به هنر نمایش علاقه مند شد و با عالم تئاتر آشنایی پیدا کرد و استعداد خود را در نویسندگی نمایان ساخت. حامد فرجی در سیزده سالگی نخستین اثر مکتوب خود را تحت عنوان " اولین ندای سربداران" در سطح دانش آموزی به رشتۀ تحریر درآورد و خود نیز جسارت به خرج داده و کارگردانی نمود. پس از اینکه در این راه توفیق یافت فعالیت خود را ادامه داد و از حیطۀ دانش آموزی قدم فراتر گذاشت و نمایشنامه های متعددی را جهت اجرای عمومی در سطح شهر در سن پانزده سالگی و در گیرودار جنگ تحمیلی نمایشنامه های میثاق خونین – جدال در کلبه – جرقه ای در تاریکی – آواز تفنگ ، آواز پدر – گلهای شقایق – پیک خونین – جهنم نشینان – اتاق یک نفره را به رشته تحریر درآورده و کارگردانی نمود و در بین اساتیدی چون زنده یادان سید فتاح علوی – احمد منتخبی – منوچهر علیزاده – سیروس صدر به کسب تجربه پرداخت.

با تأسیس انجمن نمایش در سال 1367 در خلخال حامد فرجی به خدمت مقدس سربازی رفت و آنجا نیز در تیپ ارتش آذربایجان غربی به عنوان یک سرباز یک گروه تئاتر تشکیل داده و نمایش نامۀ " گاری شکسته" و سفیر نور – طلوع فجر – زاویۀ 45 درجه – هفت خوان ازدواج را نوشته و کارگردانی نمود.

سال 71 بعد از خدمت " حامد" زمانی به خلخال بازگشت که انجمن نمایش وقت هیچگونه فعالیتی نداشته و کاملاً تعطیل شده بود – حامد با کسب اجازه از اساتید و پیشکسوتان تئاتر خلخال  بصورت ضربتی دومین بار به تأسیس انجمن نمایش اقدام کرد و در اولین جشنواره تئاتر استان اردبیل 1372 با نمایشنامۀ " محرمان عشق" با هزینۀ شخصی خود شرکت نمود و با دست پر از این جشنواره بازگشت و با عضوگیری توانست به استعدادیابی اعضا پرداخته و یک گروه مستعد  و مودب کاری اعم از پیشکسوتان و نوجوانان دور خود جمع نمود. در بهمن ماه سال 1372 نمایش محرمان عشق و شیرتو شیر را در سالن دست ساز شهرداری خلخال بمدت 10 شب بر روی صحنه برد . و بدلیل توانایی و عملکرد موفقیت آمیزش بعنوان مسئول امور فرهنگی و هنری اداره ارشاد خلخال انتخاب و خدمات ارزنده ای را در طول مدت کوتاه مسئولیتش ارائه داد که هیچگاه از یادها نخواهد رفت .

حامد فرجی با دیدی واقعی مسائل اجتماعی را دنبال می کرد و سعی داشت دربارۀ زندگی و اجتماع منطقۀ خود بنویسد و در این زمینه نمایشنامۀ " پره چیلر" مثالی گویا و زنده از فرجی است که توانست با این نمایشنامه در سال 1373 در دومین جشنوارۀ تئاتر اردبیل شرکت کند و از این جشنواره هم دست پر برگردد . حامد فرجی در جلسات نقد و بررسی مورد هجوم تفکرات و اندیشه های نخبگان تئاتر استان و اساتید واقع می شد و چون به کارش عشق می ورزید و با جان و دل و مال و ایمان پیگیر کارش بود پیشرفت کرد . او سخنهای تلخ را با تبسّمی متفکرانه پاسخ میداد و هر چه انتقاد برکارش افزوده می شد اراده اش قویتر می گشت و در فکر جبران نواقصات بود و شاید همین امر باعث شد که در جشنوارۀ سوم استان اردبیل 1374 با دو کار شرکت کند ( نمایش راز افسانه دیروز وشبی با گل یخ ) نمایشنامۀ شبی با گل یخ را پخته تر از چندین سال و کار تئاتری اش بنویسد و شاید هم میدانست که آخرین کارش خواهد بود چنانکه هیئت داوران و همۀ متولیان جشنوارۀ سوم را به تحسین و تعجب واداشت و برای اولین بار بود که یک نمایش در جشنواره دو سانس اجرا شد و از راه یافتن به جشنوارۀ منطقه ای بنا به دلایلی باز ماند.

جدال میان رویا و واقعیت در آثار او به چشم می خورد اینکه اکثر شخصیتهای داستانهای او افرادی حساس هستند که دنبال انسان و جامعه می گردند و گاهی همین جدال اگر چه بصورت خام در چند اثر او نمودی بارز پیدا کرده است که در واقع بازتاب ذهنیت نویسندۀ جوان نسبت به جامعه خویش بوده است در یک نگاه کلی اگر چه حامد فرجی یک نویسندۀ معروف نبود ولی با توجه به ارزیابی آثار مکتوب او پی می بریم که این جوان می رفت تا یکی از هنرمندان اهل قلم و اندیشه در منطقه ، استان اردبیل و کشور باشد .

حامد بعنوان رئیس انجمن نمایش و مسئول امور فرهنگی و هنری ارشاد صادقانه در راه اشاعۀ فرهنگ و هنر به تلاش پرداخت و در این راه با تشکیل گروه های تئاتر و انتقال تجربیاتش به جوانان گامهای موثر در راه اعتلای هنر تئاتر برداشت.

حامد فرجی علاوه بر شرکت در جشنوارۀ تئاتر استان اردبیل با نمایشنامه های محرمان عشق 1372 پره چیلر 1373 راز افسانه دیروز و شبی با گل یخ 1374 در سومین دوره که بهترین درخشش را نیز در این دوره داشت به چند جشنوارۀ استان گیلان هم راه یافت.

سالن مجتمع فرهنگی هنری جانبازان خلخال به همت این فرد هنرمند به سالنی تئاتری تبدیل شد که مورد استفادۀ انجمن نمایش و عموم هنرمندان تئاتر قرار گرفت. بجز این مورد بدلیل پیگیری او و یکی از دوستان تئاتریش در سال 1373 قطعه زمینی برای احداث سالن تئاتر ( آمفی تئاتر کنونی ) تحویل گرفته شد و پروژۀ احداث این سالن توسط ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرحلۀ اجرا درآمد  .

از مهمترین اقدامات فرجی در راه بسط و گسترش هنر تئاتر ، ترغیب بانوان به شرکت در تئاتر بود و در سال 74 برای اولین بار بعد از انقلاب در نمایش شبی با گل یخ شاهد حضور بازیگر زن خلخالی در صحنه های تئاتر این شهر بودیم.

گذشته از فعالیتهای تئاتری حامد فرجی برای ارتقاء سطح فرهنگ و هنر مردم در سایر زمینه های هنری نیز خدماتی را به جامعه ارائه می کرد: راه اندازی کارهای مقدماتی برای تشکیل انجمن سینمای جوان ، ایجاد کلاسهای عکاسی ،  انجمن موسیقی تصویربرداری و .... در شهرستان خلخال از آن جمله است . در زمینۀ هنر سینما نیز حامد فرجی به هنرنمایی پرداخته و آثاری را به رشتۀ تحریر درآورده بود . فیلمنامه " بدنبال نخهای رنگی" را در سال 74 نوشت و در یازدهمین جشنوارۀ کشوری جهاد و روستا رتبۀ دوم را از آن خود کرد و لوح زرین و سکۀ طلا گرفت . پس از آن بود که فرجی نمایشنامۀ " پره چیلر" را بصورت سریال تلویزیونی در 6 قسمت جهت تولید در صداو سیمای مرکز اردبیل ارائه داد . که متأسفانه فرصت تهیه و تولید آن را نیافت شاید خواست خدا بود و تقدیر . حامد فرجی نماند اگر می ماند یقیناً تئاتر خلخال را از این ناکجا آباد فعلی  نجات میداد و تئاتر خلخال این نبود که امروز می بینیم و شاید نخبگان عزیز تئاتر اردبیل هم به این مسئله اذعان کنند و باور دارند که بعد از حامد تئاتری در خلخال نبوده و نیست .

و سرانجام حامد فرجی در اسفند 1374 بر اثر تصادف اتومبیل در جادۀ اردبیل خلخال مصدوم شده بود پس از دو ماه برای عمل جراحی تکمیلی به بیمارستان فاطمی اردبیل مراجعه کرد اما متأسفانه در تاریخ 24 اردیبهشت 1375 بر اثر سهل انگاری کادر اتاق عمل بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

.

روحش شاد . خاطرش همیشه سبز

.

شیرزاد عسگری   21 / 2 / 90

 
یادداشت (38)
1 جمعه, 23 اردیبهشت 1390 ساعت 23:49
ــ

( رادبه پرنده )


یاد و خاطره مرحوم حامد فرجی گرامی باد.مسلماً حامد فرجی عزیز به سیل عزیزانی پیوسته است که یاد و خاطره آنها را در نمایش پره چیلر زنده کرده بود.زمانی که بنده در سالن نمایش بودم به عینه دیدم که اکثر بینندگان برای صحنه های پره چیلر گریه می کردند و با بازی زیبای شیرزاد عزیز و دیگر دوستان.

2 شنبه, 24 اردیبهشت 1390 ساعت 08:12
ــ

( ابراهیم کرامت )
آدمی می رودوخاطره ها می مانند   /    خاطراتند که یاد آور هر انسانند.
گرامی میداریم یاد و خاطره آن عزیز ازدست رفته را وبه روح پاکش سلام ودرود می فرستیم.
3 شنبه, 24 اردیبهشت 1390 ساعت 08:22
ــ

( خلخالی 110 )


روحش شاد

4 شنبه, 24 اردیبهشت 1390 ساعت 10:27
ــ

( آیت ن )


روحش شاد

5 شنبه, 24 اردیبهشت 1390 ساعت 14:08
ــ

( پیر چنگی )


با سلام خدمت جوان هنر جو شیرزاد عسگری بدون هیچ شکی یاد و خاطره مرحوم حامد جان در یاد ها هست من یاد دارم که مرحوم منتخبی ایشان را یک جوان فعال و با استعداد خاص در نوع خودش تمجید میکرد .جوانگرایی در هر دوره و در هر زمینه لازم و ضروری هست . الان مشعل داران هنر تاتر باید بدانند که هر کس به اندازه ظرفیت و توانایی خودش انجام وظیفه کرده. پس نگذارید این مشعل سو سو کنان به دست شهرت یا رقیب نا اهل بافتد. ادامه راه استاد واجب است برای شاگرد. موفق و پیروز باشید احساسات شما در متن قابل لمس میباشد.

6 شنبه, 24 اردیبهشت 1390 ساعت 14:42
ــ

( مجید برجعلیزاده )


چندین سال پیش در روزی مثل امروز بود که جلسه هنرمندان ساده و صادق انجمن نمایش خلخال دور تادور یک میز چوبی که داشتند برای روخوانی متن نمایشی آماده میشدند به یکباره با آمدن پیکی برای اخذ عکسی ازشهرام(حامد) به جلسه تعزیه و گریه وزاری تبدیل شد .....همه پرسیدیم چه شده است که چنین شتابان و هراسان امدی ....اما او هیچ نگفت و اشک ریخت .....شهرام چه شده است؟.......با دستان لرزانش و زبان گرفته اش مسیری را نشان داد که مسافرانش راه بازگشت ندارند ......به استقبال شهرام رفتیم ولی نه اینبار با شادی و دسته گل .....اینبار برای وداع با او برای ابد ....اری شهرام در میان ما نبود ...او برای همیشه از میان ما رفت ........و پیک عکس شهرام را برای درج در آگهی ترحیمش میخواست...ولی همچنان یاد وخاطره اش تسکینی است بر دلهای دوستدارانش ...راستی کجایند همدلانی که چهل روز تمام در عزای شهرام بیقراریها کردند.....کجاست مهندس جلائی....کجاست سید صدر الدین .....کجائید ستاری...حصاری...حمید و شیرزاد ...عین اله زاده...مولائی......خدمتی ....یادش گرامی باد ....ودیگر هیچ

7 شنبه, 24 اردیبهشت 1390 ساعت 14:52
ــ

( ساعد تورک اوغلان )


روحش شاد و یادش گرامی

8 شنبه, 24 اردیبهشت 1390 ساعت 15:50
ــ

( هادی )


یاد و خاطره حامد فرجی و پره چیلر عزیز که گویای زحمات طاقت فرسای مردان خاک این شهرستان برای لقمه نان حلال خانواده را ترک میکنند وقربانی میشوندرا گرامی میداریم کاش میشد یکی از هنر مندان این نمایش نامه را در سالروز در گذشت این عزیز به اجرا در میاورد تا مردم بویژه مسولین بدانند بخاطر نبود کار ودر آمد جوانان چطور مهاجرت ودر راه کسب لقمه ای نان از جان وخانواده شان میگذرند ...یکی در دریا غرق میشود دیگری از چوب بست افتاده جان میدهد وآن یکی در دام اعتیاد گرفتار می آید، پره چیلر درد مردم شهرستان بدلیل نبود کار بر اثر عدم سرمایگذاری در تمام زمینه ها بویژهعدم توجه وزارت نیرودر مهار و استفاده از آبهای سطحی میباشداگر آبهای شهرستان مهار شود با استفاده از ان آب جوانان روستای مشغول کار خواهند بود ودغدغه های زنده یاد فرجی وامثال ان فرو خواهد نشت و روحش ارامش خواهد یافت . مسولین ونماینده محترم قدر حقابه خلخال را بدانید و نگذارید از دستتان ببرند آن موقع در قبال جوانان در قربت و خانوادههای انان مسئول خواهید بود .از جناب عسکری به جهت ارسال این یادداشت خاطره انگیز تشکر مینمایم.

9 یکشنبه, 25 اردیبهشت 1390 ساعت 08:56
ــ

( حسینی ( تبریز ))


در اولين يادمان در گذشت هنرمند محبوب شهرمان مرحوم حامد فرجي در سال 1375، مرحوم اياز حسيني كه علاقه وافري به ايشان داشتند شعري در رثاي هنرمند از دست رفته سروده بودند كه در همان سال در كتابچه "اولين سوگنامه زنده ياد حامد فرجي " منتشر شد. متن شعر به شرح زير ميباشد:

اينك دو سوي پل را به هم مي دوزم
آن روز را در خانه امروز پذيرايي مي كنم
و در قاموس اين رودخانه
دنبال واژگان مترادف مبارك مي گردم
ميان كلمات گرهي مي بندم
آنگاه امواج بلند و بزرگ ان را
با خورشيد و باران و سيلاب
و با اوج آبي سفر امروزم در وراي ابرها
در سفره سبز شهر مي چينم
پاك شسته در پاي رودخانه اين لحظه
و اين همه را با دست قلب خودم
به بزم يادواره تو مي آورم
اي حامل عشق و اندوه بزرگ
اي حامد

توضيح اينكه اياز حسيني نيز بسان دوست هنرمند خود و دقيقا در سالگرد مرحوم حامد فرجي در 1376/2/21 در اثرحادثه رانندگي در جاده خلخال-اردبيل (آرالو)و در حين ماموريت مصدوم شده و پس از انتقال به بيمارستان فاطمي اردبيل جان به جان آفرين تسليم كرد.
روح هردو عزيز شاد و يادشان گرامي باد.

10 یکشنبه, 25 اردیبهشت 1390 ساعت 10:48
ــ

( هادی )


ایاز حسینی همچون حامد حامل عشق واندوه بزرگ بود یادش گرامی و روانش شاد.

11 یکشنبه, 25 اردیبهشت 1390 ساعت 13:00
ــ

( علی )


با سلام، بازی های ایشون در تئاترهای مختلف تا حدودی یادمه ولی هیچ وقت اسموشونو نمی دونستم و الان با دیدن عکسشون یادم اوومد، یادمه خونه ایشون چند تا کوچه بالاتر از کوچه ما در خیابان سید دانیال بود و ما که 24 ساعت در خیابان سید دانیال فوتبال بازی می کردیم همیشه شاهد تردد ایشون در خیابان بودیم، روزی که ایشون درگذشت خیلی غم انگیز بود و دل و دماغ فوتبال بازی کردن هم از ما گرفته شد، روحشان شاد.

12 یکشنبه, 25 اردیبهشت 1390 ساعت 17:56
ــ

( عدالت فرزانه )


باتجدید احترام خدمت سوگواران همیشه ی تاریخ تئاتر خلخال که بعد از رفتن حامد عزیز این لباس عزا را درنمی آورند که نمی آورند..اصرار ما و همسالان ودیگران هم کارساز نیست..مثل اینکه دوستان تصمیمشان را گرفته اند وتا آخر عمر می خواهند اینگونه بی تلاش وسوگوار باقی بمانند..
بعله به این حقیقت اثبات شده همیشه اذعان داشته ائیم که اگر مرحوم منتخبی یا علوی نمایش را درخلخال زنده نگه داشته بودند مرحوم حامد پیام آور یک هنر متعالی بنام تئاتر در خلخال بود هیچوقت مهارت نویسندگی ونگاه نافذش روی صحنه ها از یادمان نمی رود..پاسداشت یاد وخاطره چنین عزیزانی از اوجب واجبات است بله..مسلما اگر بیشتر از عزیزان در خدمت این مرحوم نبوده باشیم کمتر نبوده ائیم..ولی که چه؟ تاکی اینطور سوگوار؟ می دانم که شیرزاد عزیز به دل نمی گیرند- اینطور صریح سخن می گویم- بچه های توانمند وهنرمندان خلخال باید مردانه تر از این حرفها روی صحنه ها باشند نه باگریه و زاری ..باسربلندی واعتلای تئاتر خلخال در صحنه های کشوری و افتخار آفرینی های بیشمار خود یاد این عزیزان را گرامی بدارند.. مشعل تئاتر خلخال امروز بدست شماست..چرا برنمی افروزین؟ چرا نمی آئین؟ چرا نیستین؟ سالن خیلی وقت است که درش بسته مانده..چراغ صحنه رو کدوم یکیتون روشن می کنه؟ هی بچه ها...کی دستمال داره ؟ ببینید چه گرد وغبارهای رو پروژکتورهاست.. خب..صحنه مون چیه؟ راستی..هنوز اتاق آرشیو مونده ؟.. تدارکات کی میشه ؟ کارگردان؟؟؟ متن نمایش که دستتان هست؟ ...اصلا ..ببینم..حالشو دارید؟ پس چرا اینطور دارید برو بر به هم نگاه می کنید؟..بیاین جلو دیگه ....

13 یکشنبه, 25 اردیبهشت 1390 ساعت 20:19
ــ

( رشیدی )


روحش شاد

14 یکشنبه, 25 اردیبهشت 1390 ساعت 20:27
ــ

( احمد فیضی )


منه طوفان قوشی سویلردی اوشاخلیقدا آنام
ایندی ساحیل ده سیغیشمیر قالا دریا ده لی سی
سوگیلی قارداشلاریمین آدلارین (حامد فرجی نین کوچمینین ایل دونومی مناسبتینه گوره) بورداگورمیه هم سئویندیم همیده داریخدیم .کاش او گونلر اولیدی . حمید عسگری ، علی ستاری ، شیرزاد ، ایکی مجیدلر ، موسی ، روحولاه،...و هابئله دوستلاریمیز . آماندی بیر بیروزدن یئلیک اولون. درین حورمتله غوربتدن هاموزی سالاملیرام .

15 یکشنبه, 25 اردیبهشت 1390 ساعت 21:02
ــ

( حمید عسگری )


بزرگ بود
وازاهالی امروز
وبا تمام افقهای باز نسبت داشت
ولحن آب راچه خوب می فهمی

16 دوشنبه, 26 اردیبهشت 1390 ساعت 00:11
ــ

( مجید خالقی مقدم )


باید امشب بروم
باید امشب چمدانی را
که به اندازه پیراهن تنهایی من جا دارد.بردارم
و به سمتی بروم
که درختان حماسی پیداست

17 دوشنبه, 26 اردیبهشت 1390 ساعت 10:50
ــ

( پیر چنگی )


گریه چرا ؟ فتح را آرزو کنید

18 دوشنبه, 26 اردیبهشت 1390 ساعت 12:29
ــ

( سما )


من از شاگردان استاد منوچهر عليزاده و يكي از مريدان ايشان بودم .خواهشمند است هنرمندان خلخال نسبت به شناساندن ايشان اقدام كنند.چون من ساكن تهران هستم و بطور تصادفي با اين سايت آشنا شدم كه هيچ اطلاعاتي نسبت به ايشان كه هميشه خلخالي بودن يكي از افتخاراتش بود پيدا كنم.

19 دوشنبه, 26 اردیبهشت 1390 ساعت 12:51
ــ

( پیر چنگی )


آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ...
عکسهای مرحوم علیزاده را در گالری عکسهای قدیمی مرحوم استاد احمد منتخبی ببینید.البته با کسب اجازه از مدیر سایت .منوچهر غریب بود و غریبانه رفت.

20 دوشنبه, 26 اردیبهشت 1390 ساعت 16:54
ــ

( ن روایی از خلخال )


هنر اکنون همه درخاک طلب باید کرد
چون که صاحب هنران مرده و اندر خاکند

21 دوشنبه, 26 اردیبهشت 1390 ساعت 16:59
ــ

( محمد منافی )


احترام میگذارم به این بزرگواری که هنوزهم اینقدرمورد احترام است روحش شاد و یادش گرامی

22 سه شنبه, 27 اردیبهشت 1390 ساعت 11:41
ــ

( علی ستاری )


ضمن احترام به استاد اکبر صباحی وهمه ی خادمان عرصه ی هنر مقدس تئاتر خدماتی که استادمان مرحوم حامد فرجی به مجموعه ی هنرشهربافرهنگ خلخال کرده اند همیشه ستودنی است با تشکرازآقای شیرعلیپور

23 سه شنبه, 27 اردیبهشت 1390 ساعت 11:43
ــ

( ع . حصاری )


به سراغ من اگر می آیید
نرم وآهسته بیایید
مباداکه ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من

24 سه شنبه, 27 اردیبهشت 1390 ساعت 11:46
ــ

( ابراهیم مولایی )


او مرا می خواند ...
او مرا از اعماق تاریخ می خواند ...
پس چگونه خاموش باشم در این وادی عشق ...

25 چهارشنبه, 28 اردیبهشت 1390 ساعت 00:13
ــ

( ح ر )


بجز این مورد بدلیل پیگیری او و یکی از دوستان تئاتریش در سال 1373 قطعه زمینی برای احداث سالن تئاتر ( آمفی تئاتر کنونی ) تحویل گرفته شد و پروژۀ احداث این سالن توسط ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرحلۀ اجرا درآمد .....حقیقتا آن دوست تئاتری مجید خالقی مقدم است...دوستان آیا منتظریم این دوست هم از بینمان کوج کند! تا بقول دوستی دستمال گریه بر چشم بگیریم و این دوست و امثالهم را بعد هجرت عزب و قرب نهیم!!!! من خود به چشم دل دیدم چقدر این دوست از کار نا ثواب بعضی از به اصطلاح تئاتریها دل رنجور و عزلت گزیده...پس وقت را غنیمت شمرده زحمات دوستان صادق را ارج نهیم...با تشکر دوستدار تئاتر ح ر...با تشکر از شیرزاد عزیز.

26 چهارشنبه, 28 اردیبهشت 1390 ساعت 11:46
ــ

( پیر چنگی )


نشان عهد و وفا نیست در تبسم گل... بنال بلبل بی دل که جای فریاد است
ح.ر عزیز عیب ما میدونی چیه البته این جا جاش نیست به احترام حامد مرحوم باید عرض کنم تا که هستیم زیر انتقاد و مسائل دیگه هستیم تا که میریم همه عرفانی صحبت میکنن و احساسی عمل میکنن. برای زنده نگه داشتن راه این عزیزان باید فعالیت کرد . همه ما خوب حرف میزنیم ولی خوب عمل نمی کنیم . برای شروع اول خودمونو از منمیت پاک کنیم هرکسی هر کاری رو انجام داده خوش به سعادتش ما که زنده ایم چه گلی سر نسل جدید میزنیم . از جناب مدیر سایت عاجزانه میخوام و خواهش میکنم جایی برای هنرمندان تعیین کنند تا اینطور موضوع ها اونجا مطرح بشه.خوشا به حال این عزیزان که رفتن.

27 دوشنبه, 09 خرداد 1390 ساعت 18:39
ــ

( عین اله زاده.میشناسه منو پیر چنگی. )


جناب پیرچنگی....عجب!!!!عجب!!!!عجب!!!
از نصایح پدارانه شما جدا ممنونیم---ما تئاتریها که اصلا چیزی حالیمون نیست1!!ممنونیم ار راهنماییهای بزرگواره تان...
با سلام خدمت (جوان هنر جو شیرزاد عسگری) بدون هیچ شکی یاد و خاطره مرحوم حامد جان در یاد ها هست من یاد دارم که مرحوم منتخبی ایشان را
( یک جوان فعال) و با استعداد خاص در نوع خودش تمجید میکرد----منوچهر غریب بود و غریبانه رفت.---گریه چرا ؟ افسوس چرا!؟آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا--برای شروع اول خودمونو از منمیت پاک کنیم ---عاجزانه میخوام و خواهش میکنم جایی برای هنرمندان تعیین کنند---آره جناب پیر چنگی.. بنال بلبل بی دل که جای فریاد است.ممنون که این همه روشنفکر و منورالفکر هستید.سپاس از ریز بینی شما.

28 چهارشنبه, 11 خرداد 1390 ساعت 12:57
ــ

( گیتی روائی )


خداوند روحش را شاد كند.از مديريت محترم سايت جامعه هنري خلخال خواهش مي كنم راجب مرحوم عليزاده يكي از چهره هاي ماندگار نمايش در خلخال جهت بيشتر شناساندن ايشان به نسل جوان در سايت بنويسند.

29 یکشنبه, 22 خرداد 1390 ساعت 07:26
ــ

( محبی از تهران )


روحش شاد .با سلام در صورت ممكن از ساير پيشكسوتان مثل مرحوم منتخبي و ديگران ياد و خاطره شود

30 چهارشنبه, 26 مرداد 1390 ساعت 21:30
ــ

( حسن صفری از خلخال )


روحش شاد استاد خیلی بزرگی بودن. توانا بود هر که دارا بود٪ز ثروت دل پیر برنا بود-پر قو بود پول را رختخواب٪هنر رختخوابش مقوا بود... .اولا متاسفم برای مسئولین دوما متاسفم برای شما دوست عزیز که همه ما ایرانی ها حتما باید یکی از پیشمون بره تا در موردش صحبت کنیم.همین الانم هنرمندای خیلی بزرگی تو شهر عزیزمون داریم خواهش میکنم به اونا هم سری بزنید.موسیقی-تئاتر و هنر های تجسمی و ... . فرقی نداره به یاد هنرمندای زنده هم باشین.در آخر ازتون تشکر میکنم که لااقل یادی از هنرمندای از دنیا رفته کردین تشکر.


پاسخ مدیر : همه تلاش ما اینه که هنرمندای زنده شهرمون رو بشناسونیم و امیدواریم همشهریامون تو این امر ما رو یاری کنند . به قسمت مفاخر تو وبسایت مراجعه بفرمائید ، شرح حال تعدادی از این هنرمندان رو خواهید دید .

31 یکشنبه, 06 شهریور 1390 ساعت 14:42
ــ

( نجم الدین )


وقتی از تئاتر صحبت می شود هنر منتخبی صدرالدین دانیالی حامد فرجی منوچهر علیزاده ....در یادها وخاطره ها جلوه می کند. یادشان گرامی وجامعه اینده بهتر از حال و گذشته باد

32 دوشنبه, 07 شهریور 1390 ساعت 18:45
ــ

( خادمی )


از نمایشنامه هایی که در اوایل انقلاب در خلخال اجرا شد ولازم است یاد اوری شوند از جمله :
قزل اوزن به دریا می پیوندد به نویسندگی اقای دانیالی
وکارگردانی وبازی اقای اقبالی
ظلم ها کی در می روند به نویسندگی وکارگردانی اقای دانیالی
وبازی اقای پورعبدالحسین
مبارزان به نویسندگی اقای محمدی
مردی ازربذه به کارگردانی اقای منتخبی که روحش شاد باد

33 سه شنبه, 08 شهریور 1390 ساعت 23:52
ــ

( نظری )


ازنمایشنامه های حدود سی سال پیش که بسیار شیرین وزیبا نوشته واجرا شده بود به نماشنامه گول اوغلان می توان اشاره کرد که اقای دانیالی نویسندگی و کارگردانی نموده واقای پورعبالحسین نقش افرینی نموده بودند خاطره ویادشان گرامی ومبارک باد از باعث وبانی این نوشته ها که مسلما جمع بندی خوبی بوده، باید ممنون باشیم چه یقینا اثرات مثبتی برای اینده خواهد داشت

34 دوشنبه, 21 شهریور 1390 ساعت 19:46
ــ

( نجم الدین )


ازنمایشنامه هایی که در خلخال درسالهای قبل از انقلاب اجرا شده و یاد آوری اش ضرورت دارد نمایشنامه ی قوچ شایسته قربانی است را که به کارگردانی زنده یاد فیروز علیزاده وبازی اقای اقبالی از دانش اموزان مستعد ریاضی دبیرستان مولوی انجام گرفت می توان نام برد

35 پنجشنبه, 14 مهر 1390 ساعت 23:44
ــ

( داغ اوغلی )


میشه از ارشاد خلخال خواست که درمورد هنر تئاتر خلخال یک مجموعه ای را ردیف کند
البته می تواند به نیروهایی که در این مورد کار کرده اند مراجعه نموده و از ایشان بخواهد

36 پنجشنبه, 27 بهمن 1390 ساعت 12:11
ر.سلطانشاهی
باعث افتخاره تو شهر عزیزم همچین انسانهای شریف و علاقمند وجود دارند که به خاطر علاقشون هر تلخی را با شیرینی پاسخ می دن و جای تاسفه که مسئولان شهری نمه ای از این علاقه و شور و شعور و تعصب را ندارند. و فقط به فکر این هستند که مافوق رو راضی کنند...
37 شنبه, 19 فروردین 1391 ساعت 10:21
سینودا
چرا مطلب مربوط به اقای عدالت فرزانه را از سایت برداشتین؟

پاسخ مدیر : سلام . اگه منظورتون نظر ایشونه که بالاتر و تو شماره 12 موجوده . کدوم مطلب رو میفرمائید ؟
38 پنجشنبه, 31 فروردین 1391 ساعت 08:14
سینودا
مطلب مربوط به مقام اوردن تیاتر خلخال را عرض می کنم

پاسخ مدیر : اون خبر بنا به دلایل خاص و طبق خواسته خود جناب فرزانه از سایت برداشته شد و ما بی تقصیریم

یادداشت  

 
#1 حسین رضانژاد 1395-03-26 15:15
من به همراه دوستان از مشگین شهر تو مراسم یادبود مرحوم فرجی حضور داشتیم خدایش بیامرزد با مرحوم دانیالی نیز خاطرات زیادی داشتم هنوز که هنوزه رفتن زود هنگام صدرالدین رو نمیشه باور کرد
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید