معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home تاریخچه ها تاریخچه ورزش بوکس در خلخال
تاریخچه ورزش بوکس در خلخال فرستادن به ایمیل
تاریخچه ها

 

تاریخچه ورزش بوکس در خلخال

 

با سلام و احترام اینجانب فیروز نیکخواه اجازه می خواهم از اینجا شروع کنم که زادگاه مقدسم خلخال سالها پیش بدلیل قرار گرفتن در بن بست مطلق آن روز و نداشتن راه ارتباطی از محروم ترین مناطق کشور عزیزمان ایران بود . که در تمام شئون زندگی اعم از فقر اقتصادی ، فرهنگی و بهداشتی رنج می برد . هم زمان با تکمیل دوره کامل دبیرستان تاسیس سازمان تربیت بدنی صورت پذیرفت  که از آن فقط تابلویی بالای اطاقی نصب شده بود و ریاستش را به مرحوم آقای هادی فضایی با حداقل امکانات و بودجه واگذار کرده بودند . نه مربی داشتیم و نه وسایل و اگر کمکی هم می شد جوابگو نبود . چند رشته از بازیهای بومی و سنتی با کمک مالی خود دانش آموزان و آموزگاران بخصوص زنده یاد آقای فضایی مثل تهیه چوب تیر دروازه فوتبال و والیبال و تور آنها و میز پینگ پونگ خریداری شد و در ساعتهای ورزش تحت نظر آموزگاران مربوطه جست و خیزی بنام ورزش انجام می گرفت .

درسال 1343 با آمدن آقای مهندس تاروردی به سمت رئیس سر جنگل داری شهرستان خلخال که قهرمان بوکس کشور و آسیا بود ، شور و شوق خاصی در جوانان نسبت به ورزش بوکس حاصل گردید و با پیگیری های مستمر زنده یاد آقای هادی فضایی ار آقای مهندس تاروردی تقاضا کردند هفته ای چند جلسه در حق جوانان محروم و علاقمند شهرستان لطف نموده این رشته را به آنان تعلیم دهند و آثار جاودانی از خود به یادگار گذاشتند که مورد استقبال واقع شد و حدود 20 نفر را انتخاب کرده و تحت تعلیم مداوم و دلسوزانه قرار دادند . و به فاصله یک سال شهرستان خلخال هم برای اولین بار در مسابقات آموزشگاهی استان آذربایجان شرقی در شهرستان مراغه شرکت نمودیم . و در رشته بوکس درخشیدیم و به مقام شایسته ای رسیدیم . در آن مسابقات اینجانب فیروز نیکخواه و آقای شاپور امیر اسکندری و آقای رحیم معافی به اخذ مدال و دیپلم افتخار مسابقات نایل آمدیم .

چون در ورزش شهرستان تحولی حاصل شده بود رشته های دیگری هم همراه ما بودند . آنها نیز شرایط بهتری پیدا کردند به طوری که در دوی صد متر آقای علی فضایی صاحب مدال طلا و قهرمان استان آذربایجان شرقی شد . این پیشرفت با فداکاری مرحوم آقای هادی فضایی و ایثار مهندس تاروردی تا سال 1345 استمرار داشت و با انتقال آقای تاروردی از خلخال و پایان تحصیلات ورزشکاران ساخته شده در رشته بوکس و رفتن آنان برای ادامه تحصیل کم کم به فراموشی سپرده شد .

با گذشت 15 سال اینجانب در سال 1372 به خلخال برگشتم و با دعوت تربیت بدنی و اخذ مجوز استان آذربایجان بصورت آماتوری بنده به سرپرستی و آقای موذنی بسمت مربی منصوب و مجددا رشته بوکس را فعال نمودیم و خوشبختانه امکانات هم بهتر شده بود و با 30 نفر از جوانان در اوزان مختلف آموخته های خود را ارائه کردیم و تا زمانی که افتخار خدمت را داشتیم در 5 وزن از بهترینها در مسابقات استان شرکت می کردیم و موفقیتهایی کسب می کردیم . امروز بعد سالها دوری ، وظیفه داریم از کمکها و فداکاریهای قابل تحسین آقایان مددی و شفایی و سایر مسئولین محترم وقت تربیت بدنی خلخال سپاسگذار باشیم و به روان پاک از دنیا رفتگان ( به خصوص آقایان مرحوم ولی اله خاکنژاد – مرحوم آقایی و مرحوم فضایی ) درود بفرستیم و برای زنده ها آرزوی سلامتی و سعادت داشته باشیم .

نام نیکی گر بماند زآدمی      به کزو ماند سرای زرنگار

با تشکر

.

فیروز نیکخواه

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید