معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home ورزشی آماده سازی بدن برای کوهنوردی
آماده سازی بدن برای کوهنوردی فرستادن به ایمیل
ورزشی


چگونه آمادگی خود را در ورزش کوهنوردی افزایش دهیم ؟


چون ورزش کوهنوردی مستقیما با سیستم قلب وعروق (تنفسی) ورزشکار ارتباط دارد از این رو ما باید در وحله اول در بالا بردن اسقامت قلب و عروق تلاش کنیم.

قبل از هر چیزی خدمت کوهنوردان عزیز عرض می کنیم که فعالیتهایی که هر هفته در کوه انجام می دهند و به آن بسنده می کنند کافی نبوده بلکه باعث عواملی از قبیل تمرین زدگی ، تحلیل عضلات ، آسیب دیدگی ، کوفتگی عضلات ، گرفتگی عضلات ، کشیدگی عضلات ، آسییب های جزئی و کلی درقسمت های کمر، زانو و مچ پاکه شایع ترین آسیب ها در کوهنوردی است دچار شوند.

به خاطر دغدغه ها ومشکلات فراوان در زندگی مردم شاید بهانه غیر قابل قبولی در اذهان مردم جا خشک کرده که از ورزش فرار کنند. ولی سلامتی وشاداب بودن انسان فراتر از این حرفهاست . چرا نباید با حداقل هفته ای دو جلسه ورزش که شاید حدود سه ساعت هم طول نکشد ، سلامتی خود را باورزش بیمه نمایند.

خوب بگذریم اما کوهنوردانی که می خواهندبا بدنی آماده وبه دور از آسیب دیدگی فعالیت مستمر داشته باشند به موارد زیر دقت کرده وبر طبق آن عمل نمایند :

1 . دویدن با شدت متوسط دردو تایم 10 دقیقه ای در سالن یا هوای آزاد. (هر هفته دویا سه بار)

نکته:قبل از دویدن حتما باید با حرکات کششی بدن را آماده کرد و دربین دو تایم حتما باید آب کم مصرف نمود و از نشستن و استراحت کامل جلو گیری کرده و استراحت باید فعال بوده و با آرام راه رفتن وبا دم بازدم نمودن سیستم تنفسی را تازه و آماده نمود.

2 . دوچرخه سواری : یک روز در میان با 5 یا 6 کیلومتر راندن علاوه بر تقویت قلب وعروق باعث تقویت عضلات چهارسر ران ، کشاله ران ، ساق پاوعضلات پشتی می شود که همیشه عملکرد این عضلات در کوهنوردی بسیار محسوس است.

3 . شنا : چون برخی از افراد شنا را بصورت تفریح انجام می دهند باید با در نظر گرفتن زمان و یا مسافت باشد یعنی کوهنورد باید دو تایم 7 دقیقه ای یا مثلا در مجموع بتواند در یک وعده شنا بیش از1000 متر را شنا کند.

توصیه : به همه کوهنوردان عزیز توصیه می شود که از انجام حرکات کششی در قبل ، حین و بعد صعود غافل نشوند .حرکات کششی قبل از صعود فرد را از لحاظ بدنی و روحی و روانی برای یک صعود موفقیت آمیز و جلوگیری از آسیب های بدنی آماده می کند.

 

بازگشت به حالت اولیه:این مسئله مهمی در ورزش بخصوص در ورزش های زمان بر می باشد که با انجام (ریکاوری) یا همان فعالیت هایی که باعث می شود که بدن به حالت اولیه برگردد.

فواید (ریکاوری)عبارتند از :

1 . بازگشت کل بدن به حالت اول

2 . جلوگیری ازآسیب های متعدد در بدن

3 . ایجاد آرامش وتنظیم ضربان قلب

4 . جلوگیری از انباشت اسید لاکتیک (که همان خام شدن و کوفتگی عضلات است که دربین کوهنوردان رایج است)در عضلات.

5 . آمادگی و سر حال نگه داشتن بدن برای صعود های بعدی.

 

فعالیت هایی که می توان با آن (ریکاوری) انجام داد:

1 . انجام کشش های آرام بعد از صعود .

2 . رفتن به سونا ، جکوزی ، راه رفتن در آب.

3 . پیگیری تمرینات دویدن با شدت کم.

4 . مصرف غذاهای پروتئینی برای جلوگیری از تحلیل عضلات.

5 . مصرف مایعات.(البته فراموش نشود که کوهنورد باید در حین صعود هم آب کافی مصرف کند)

 

ارسال : سعید اسماعیل زاده

 
یادداشت (1)
1 پنجشنبه, 15 تیر 1391 ساعت 08:46
ناصر
سلام.از آقاي اسماعيل زاده تشكر مي كنم.

یادداشت  

 
#1 محمد نقی کریم پور 1391-07-28 19:09
باسلام و خسته نباشید به همه همشهریان و بخصوص کوهنوردان وعلاقه مندان به کوه و طبیعت بدینوسیله صعود آقای فرید مینافر به ساسله جبال هیمالیا را تبریک عرض نموده و برای این مهندس عزیز و استاد بزرگوار آرزوی موفقیت دارم.
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید