معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home مفاخر و هنرمندان خلخالی ــ سید مرتضی ( مجتهد )
خلخالی ــ سید مرتضی ( مجتهد ) فرستادن به ایمیل
مفاخر و هنرمندان خلخال


آيت الله سيد مرتضي خلخالي

 

 

حضرت آيت الله سيد مرتضي خلخالي از علماء و و فقهائ  عظام عصر خود در دارالارشاد اردبيل به سال 1227 هجري قمري 1210 شمسي در كلور خلخال متولد شد .

وي مقدمات بخشي از علوم حوزوي را از علما و روحانيون خلخال حوزه علميه قزوين فرا گرفت در سال 1276 هجري قمري رهسپار حوره علميه نجف اشرف كرديد بترتيب از محضر بزرگان علمي ديار نو همچون آيات عظام شيخ مرتضي انصاري ، سيد حسين كوه كمري ، شيخ علي خليلي طهراني و ديگران بهره برد و به مقام اجتهاد نائل ‌آمد .

معظم له در سال 1291 و يا 1292 هجري قمري به زادگاه خود خلخال بازگشت و پس از اندك مدتي با تقاصاي بزرگان علمي و انديشمندان مركزيت منطقه در اردبيل اقامت گزيد . با حضور ايشان در اردبيل حوزه علميه رونق گرفت و دانشوران مناطق مختلف قفقاز و آذربايجان به اردبيل سرازير شدند و محضر ايشان را مغتنم شمردند . حوزه درسي آن بزگوار از گرمي خاصي برخوردار شد و شاگرداني كه بعد ها خود از علماء اعلام و مراجع به شمار آمدند در محضرش تربيت يافتند .

سيد  علاوه بر عظمت علمي از مقام رفيع معنوي نيز برخوردار و به بروز كرامات اشتهار داشت. در قداست و تقوي و زهد و پرهيز از زخارف دنيا ضرب المثل و در درايت و علم و بردباري سرآمد همگان بود از ايشان آثار علمي چندي مشتمل بر مباحث فقهي صلاه – غصب_ رضاء – نكاح و محرمات نكاح و مجموعه اي از مشائل متفرقه در فقه و همچنين يكدوره كامل مباحث علم اصول به سبك كتاب مشهور قوانين و نيزكتابي در علم رجال و حواشي و نظرات علمي بر كتاب الفواند الرجاليه استاد خود شيخ علي خليلي طهراني برجاي مانده است.

وفات آن بزرگوار در سال 1317 هجري قمري 1278 شمسي اتفاق و در كنار بناي قدیمي مسجد جمعه اردبيل بخاك شپرده شد.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید