معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home مفاخر و هنرمندان عزیزی ــ عبدالحسین ( استاد موسیقی )
عزیزی ــ عبدالحسین ( استاد موسیقی ) فرستادن به ایمیل
مفاخر و هنرمندان خلخال

عبدالحسین عزیزی متولد 1334 شهرستان خلخال .

تحصیلات متوسطه را در دبیرستان نجات تبریز به پایان رسانید . وی از ده سالگی علاقه زیادی به نواختن ساز نی داشت ، این ساز را با آموختن نی لبک آغاز نمود . وی مقدمات موسیقی را از معلمین مدارس تبریز فراگرفته و سپس در سال 1348 نوازندگی نی را در تهران نزد استاد حسن ناهید آغاز نمود و بعد از آن از محضر اساتید بزرگواری چون غلامحسین بیگجه خانی ( استاد تار ) ، استاد حاج محمود فرنام ، استاد کریم صالح عظیمی ، استاد قیطانچی و استاد پیرنیاکان و ردیف خوان های قدیمی تبریز بهره برده و چندین سال نیز از محضر بزرگوار آقای محمد علی کیانژاد در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران کسب فیض نمود و از راهنمائیهای استاد گرانقدر خانم فاطمه واعظی ( پریسا ) در هنر آواز بهره برده است . وی در راه برد موسیقی ایرانی ، شاگردان بسیاری تربیت نموده است .

حاصل این تجربیات همکاری ایشان با رادیو تبریز در سالهای 1352 تا 1356 می باشد و چندین سال در خانقاه تبریز و سایر شهرهای ایران در خدمت شعرا و بزرگان علم و ادب بوده و هست .

 

فعالیتها و افتخارات ایشان :

  • کسب اولین مقام در رشته نی نوازی در سال های 1351 تا 1357 در آذربایجان شرقی
  • دریافت اولین مدرک در رشته نی نوازی از طرف فرهنگ و هنر درچند صد سال گذشته در آذربایجان شرقی
  • اجرای برنامه های تک نوازی و گروه نوازی در چندین کنسرت داخل و خارج از کشور
  • اجرای تک نوازی در بزرگداشت نظامی گنجوی در شهرهای گنجه و باکو و حضرت مولانا در قونیه ترکیه
  • همکاری با  ادارات ارشاد خلخال ، اردبیل و تبریز در سال های متمادی
  • اجرای کنسرت سه روزه جمعیت هلال احمر بندر انزلی به نفع بیماران کلیوی
  • اجرای کنسرت در فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی در دانشگاه محقق اردبیلی و شهرستان های شیراز ، تبریز ، اردبیل ، مشکین شهر ، هشتپر طوالش و رضوانشهر .
  • اجرای کنسرت سه روزه در شهرستان اردبیل در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا ( س) ( روز زن)
  • تدریس در آموزشگاه های اردبیل و خلخال و کانون موسیقی دانشگاه تبریز و ... .
  • هنرنمایی در اغلب یادبودهایی که به یاد بزرگان شعر و ادب و موسیقی برگزار می شد به عنوان مثال مراسم یاد بود " شیون فومنی " در اردبیل و ...

 

شایان ذکر است که :

  • در سال 1379 از طرف موسسه فرهنگی هنری هنروران با نظارت اداره ارشاد در اردبیل ، مراسم تجلیلی از مقام هنری این هنرمند انجام گرفت که در این مراسم هنرنمایی این هنرمند مورد توجه علاقمندان قرار گرفت .
  • در تاریخ 29 اردیبهشت 1383 ار طرف دانشگاه تبریز مراسم تجلیلی از مقام هنری ایشان در دانشگاه تبریز برگزار گردید که در این مراسم بزرگان بسیاری از شعر و ادب و موسیقی حضور داشتند . ایشان در این مراسم نیز به هنرنمایی پرداختند که مورد توجه بزرگان موسیقی قرار گرفت ( در این مراسم تعداد زیادی از خلخالیان مقیم تبریز نیز حضور داشتند و البته تعداد زیادی از هنرمندان و علاقمندان از اردبیل حضور داشتند .
  • در آبان ماه سال 1382 ار طرف اداره ارشاد اسلامی خلخال در سالن ارشاد ، مراسم مشابهی برگزار شد و از مقام هنری ایشان تجلیل گردید .
  • از استاد عزیزی در کتاب  نگرشی به یک قرن موسیقی اصیل درایران ، برگی از باغ ، بزرگترین مردان موسیقی ایران ، چاپ تهران ،‌ بعنوان یکی از نوازندگان برتر کشور یاد شده است . در این کتاب به مختصری از زندگی نامه ایشان اشاراتی شده است
  • در تاریخ 27 اردیبهشت 86 در مراسم بزرگداشت  دکتر حسن احمدی گیوی  که در شهر گیوی برگزار شد ، به همراه شش نفر از مدرسین موسیقی و شعرا و دوست استاد شهریار و مجری رادیو تبریز به روی صحنه رفته و هنرنمائی نمودند .

دریافت لوح تقدیر از : اداره کل ارشاد استان اردبیل ، مشکین شهر ، انزلی ، شعرای استان اردبیل ، رضوانشهر ، هشتپر ، آموزشگاههای موسیقی اردبیل ، دانشگاه تبریز ، جهاد دانشگاهی دانشگاه تبریز ، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی ، دانشجویان اهل قلم استان آذربایجان شرقی ( مداد )،‌اجمن شعر و موسیقی تبریز ، انجمن موسیقی مهاباد ، و اکثر شهرهای و شهرستان های کشور پهناور و عزیز ایران .

ایشان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم در رشته برق می باشند و با داشتن تمام افتخاراتی که در بالا ذکر شد ، سالهای سال برای امرار معاش به حرفه سیم پیچی در شهرستان خلخال مشغول بوده اند و بعد از سالها به تبریز مهاجرت نمودند ودر حال حاضر ساکن تبریز می باشند  .

 

اجرای موسیقی توسط استاد عزیزی در مراسم یکصدمین سال تاسیس دبستان ناصری خلخال (اردیبهشت 1385)

 

سایت خلخالیم در تاریخ 15 مهر 1388 مصاحبه اختصاصی با استاد عزیزی انجام داده که به شرح ذیل می باشد . البته متن بالا بعد از انجام مصاحبه در اختیار اینجانب قرار گرفت و از مطرح کردن قسمتهایی از مصاحبه که جواب آنها در متن بالا موجود است خودداری کرده ایم .

ــ استاد عزیز آیا در حال حاضر هم تدریس می کنید ؟ و سابقه تدریستان چند سال است ؟

ــ بله ، به مدت 35 سال سابقه تدریس دارم .

 

ــ از شاگردان معتبر در حد امکان نام ببرید

ــ شاگردان زیادی تحت تعلیم اینجانب در موسیقی بودند که اکثر آنها به نوبه خود نوازندگان خوبی هستند و به نظر بنده مهمترین آنها مرحوم  استاد جبار جبارزاده در تبریز استاد نی و ردیف آوازی بود که به مدت هفت سال نزد اینجانب تعلیم دیدند

 

ــ در حال حاضر فعالیت هنری تان را چگونه ادامه می دهید ؟

ــ فعالیت هنری در بعضی از آموزشگاههای تبریز ، اردبیل و دانشگاهها و غیره  و محافل خصوصی خودمان با اساتید مجرب تبریز و سایر شهرها

 

ــ علاوه بر نواختن نی ، با هنر یا ساز دیگری فعالیت می کنید ؟

ــ بعضی اوقات به نواختن سه تار هم مشغول هستم .

 

ــ چند سال در خلخال زندگی می کردید و دلیل مهاجرت شما چه بود ؟

ــ به مدت 22 سال در خلخال بودم و به علت بسته بودن فضای محیط و اصرار آموزشگاههای تبریز و سایر شهرها و اساتید بزرگوار با برگزاری مراسم تجلیل برای اینجانب در دانشگاه سراسری تبریز و گرفتاری خانوادگی ، مهاجرت کردم

 

ــ بعنوان یک هنرمند ، نظر شما در مورد شهر خلخال ،‌ از لحاظ اجتماعی ، هنری و فرهنگی چیست ؟

ــ خلخال محیطی است با فضای بسته و جو نامناسب . اگر چه هنرمندان بزرگی از این محیط برخاسته اند ، ولی همه ترک دیار کرده اند ، مثال پرنده ای در قفس که به جز صاحب و اطرافیانش کسی صدایش را نمی شنود و بنده با مصاحبه ای که با گزارش گر روزنامه " نوید آذربایجان " تخت عنوان " خلخال از هویت خود دور شده است " را بطور کامل شرح داده ام .

 

ــ پیشنهاد و توصیه شما در مورد کسانیکه درباره موسیقی فعالیت می کنند ، چیست ؟

ــ تعلیم و انتقال موسیقی به علاقمندان و هنرجویان برای زنده نگه داشتن این هنر سنتی و باستانی ایران زمین . حالا به هر لهجه و زبانی که باشد

 

ــ به نظر شما آیا موسیقی می تواند بعنوان شغل برای شخصی انتخاب گردد ؟

ــ باید دید چه موسیقی باشد . اگر منظور شما موسیقی اصیل و سنتی ایران زمین است ، باید بگویم آیا برای یک هنرمند و یک استاد موسیقی که سالهای سال زحمت و ریاضت کشیده  از کار افتاده باشد با 120 هزار تومان حقوق مستمری و با چند سر عایله گذران زندگی می کند ، می تواند شغل مناسب باشد یا نه ؟ این مسئله را بگذاریم اهل دلان قضاوت کنند .

 

ــ جایگاه هنر و موسیقی و تأثیر آن در جامعه ما چگونه است ؟

ــ تا کدام جامعه باشد

 

ــ نظر شما در مورد موسیقی های انبوه که در جامعه تولید میشود چیست ؟

ــ به نظر بنده موسیقی که اصالت نداشته باشد و ارتباط مستقیم با روح و روان و عرفان و معنویت نداشته باشد و با رنج و زحمت و ریاضت بدست نیاید ، حالا به هر لهجه و زبانی که باشد ، نمی شود نام موسیقی بر آن گذاشت .

 

ــ آیا شما موطن اصلی خود را در زندگی حرفه ای موسیقی مثبت ارزیابی می کنید یا منفی ؟

ــ منفی

 

با تشکر از استاد عزیزی که وقت گرانبهایشان را بابت این مصاحبه در اختیار ما قرار دادند .

برای این هنرمند عزیز شهرمان ،‌ در هر کجای دنیا که باشند آرزوی پیروزی ، سربلندی و موفقیت می نمائیم

 

 

بازگشت

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید