معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home فرهنگی هنری مطلبی در حاشیه کنسرت اخیر اجرا شده
مطلبی در حاشیه کنسرت اخیر اجرا شده فرستادن به ایمیل
فرهنگی هنری

اخیرا و به دنبال اجرای یک به اصطلاح کنسرت در شهرمان , حرف و حدیثهای متعددی در این زمینه پیش آمد . توجه شما راه به مطلبی که برادر عزیزم میلاد , در این زمنه نوشته , جلب می کنم ...

 

در مورد مطالب مطرح شده در روزهای اخیر در مورد کنسرت علی عبد المالکی ، لازم دیدم تا مطالبی را در این باره عرض نمایم. البته در مورد غیبت های طولانی - به علت دانشجو بودن در شهر دیگر –  از کلیه مخاطبان سایت عذر خواهی می کنم .

کلمه کنسرت به معنی لغوی , اجرا و یا پخش موسیقی برای تعداد زیاد جمعیت مردم در لغت نامه ها و دایره المعارف های موسیقی معرفی شده است و البته با اجرای زنده موسیقی تفاوت دارد و ممکن است به صورت لب خوانی یا پلی بک هم برگزار شود . ولی عمدتا در مراسم که به صورت مستقل و با نام کنسرت برگزار می شود ، همراه با اجرای زنده و در جشن ها و برنامه های تلویزیونی به شکل لب خوانی و پلی بک مرسوم است .

و اما کنسرت علی عبدالمالکی در خلخال :

متاسفانه در سالهای اخیر ، با مجهز شدن استودیوهای ضبط به سیستم های کامپیوتری و به بازار آمدن نرم افزار های آهنگ سازی ، با تولید انبوه موسیقی در کلیه کشورهای جهان و از جمله ایران مواجه هستیم . برخی از این نرم افزار های آهنگسازی حلقه ای و سمپل شده ، حتی قابلیت آهنگسازی را برای افرادی که سواد و تخصص آهنگسازی ندارند ممکن ساخته است  . آهنگ های تمام دیجیتال ، صدا سازی ها ، و نرم افزارهایی که هر صدای نا خواننده ای را خواننده می کند ، چنان آشفته بازاری را بوجود آورده که هر ناهنرمندی با کمتر از دویست هزار تومان اقدام به ضبط ترک های موسیقی می نماید . بحث اصلی بر سر این است که این بازار در سرتا سر دنیا وجود دارد و اما تنها در کشور ایران چنین افراد بی سواد و غیر موزیسینی توانسته اند چنین محبوبیت و شهرت و جسارتی کسب کنند که در یک شهر چهل هزار نفری دو هزار بلیط بفروشند . پس ایراد کار مطمئنا از جای دیگریست .

بحث درک هنر در میان عموم افراد جامعه بحث گسترده ایست و انتظار آن چنانی هم وجود ندارد که فرضا آمار بالایی از افراد جامعه سلیقه تئاتری مناسبی داشته باشند . مثلا تئاتر معمولا هنریست که مخاطبان خاص خود را دارد ، همچنین عکس و نقاشی و نگارگری و ... .

اما در مورد موسیقی بحث بسیار متفاوت تر از این حرف هاست . هر قطعه موسیقی که ضبط می شود ، امکان آن را دارد که در دستگاه موزیک پلییر هزاران خودرو پخش شود . و به قول یکی از دوستانم : موسیقی هنر صداست و مستقیما با روح سرو کار دارد .

انتخاب موسیقی توسط افراد و سلیقه موسیقایی افراد ، پارامتریست کاملا وابسته به سلیقه غالب در میان عموم جامعه و مستقیما از آگاهی عمومی افراد نسبت به مسائل نشات می گیرد . در اکثر کشور های جهان که به بحث فرهنگ و هنر جامعه اهمیت قائلند ، موسیقی به عنوان یک واحد درسی اجباری در طول دوران تحصیل در مدارس تدریس می شود . اما در کشور ما موسیقی پدیده ایست نا شناخته و هر صدایی را می توان به نام قطعه موسیقایی به خورد مردم داد .

البته باز هم در این زمینه نیاز به بحث فراوان است که در این مطلب نمی گنجد .

از آغاز آفرینش ، موسیقی و صدا جزء لاینفک جهان و طبیعت بوده و انسان از همان دوران ما قبل تاریخ با صدا ها و نوا ها ارتباط برقرار کرده است و موسیقی را به عنوان یکی از خواسته های روحی خود شناخته و بدان پرداخته است . چنانکه امروزه تصور جهان بدون موسیقی واقعا غیر ممکن می نماید . مردم خلخال و مردم ایران هم جدا از این مقوله نیستند .

پس باید باز هم به کنکاش ریشه های شناخت موسیقی و ترویج آن در جامعه پرداخت .

بحث اینست که مجوز کلیه گروههای موسیقی از طرف اداره ارشاد اسلامی صادر می شود . در طول ماه گذشته جهت اجرای برنامه موسیقی زنده به اداره ارشاد اسلامی مراجعه کردیم . جالب این بود که کلیه مدارک لازم برای استخدام یک فرد در یک نهاد دولتی ازانواع فرمها و مدارک شخصی گرفته تا تست عدم اعتیاد و گواهی سوء پیشینه دادسرای انقلاب اسلامی را از ما خواستند ولی حتی مسئول انجمن موسیقی هم مطلبی راجع به نوع موسیقی که اجرا خواهد شد و یا شیوه اجرا و قدرت نوازندگان و کیفیت اجرا مطرح نکردند و تنها به مجاز بودن قطعات اکتفا نمودند .

این به این معنیست که برای اجرای یک کنسرت موسیقی عواملی غیر از خود موسیقی در روند اجرای آن تاثیر گذار ترند .

و حرف آخر این که باید قبول کنیم که اجرای یک کنسرت لبخوانی در شهر های بزرگ با توجه به تعدد گروههای متخصص و فعال ، امکان پذیر نیست . اما در شهری همچون خلخال که مردم هر چند سال یکبار هم شاهد این چنین برنامه هایی نیستند و نیاز به برنامه های فرهنگی و هنری شدیدا احساس می شود ، تیغ زدن مردم و توهین به شعور عمومی شهروندان از این راه ، کار تقریبا آسانیست .

خوشحال می شویم نظر همشهریان را در این مورد بدانیم.

.

مطلب : میلاد شیرعلی پور

 
یادداشت (12)
1 یکشنبه, 23 آبان 1389 ساعت 02:16
ــ

( مهدی )


سلام ببخشيد فكر نكنم كه صداي اين خواننده عزيز كشورمون مال خودش نباشد. من كليپ كنسرت ايشون رو، كه تو تبريز برنامه اجرا كرده بودن ديدم. و صدا هم ، صداي خودش بود. آيا شما از جايي اين خبر رو شنيديد ، يا نظر خودتان اين است. البته اين رو هم بايد بگم كه، تو خلخال به هيچ عنوان در بخش فرهنگي و اجتماعي فرهنگسازي نشده است. (بدون جسارت به همشهريان)

2 یکشنبه, 23 آبان 1389 ساعت 10:02
ــ

( خلخالی 110 )


با سلام خدمت دوستان باید عرض کنم که اینجا ایران است زیاد سخت نگیرید و موسیقی هنوز روزهای ترقی و پیشرفت خوذد را دارد طی میکند.اما همچنان راهی دراز و طاقت فرسا را برای رسیدن به كشورهای صاحب موسیقی پیش رو دارد. روزنامه نگاری و نقد نوشتن کاری است پیچیده و پر دردسر چرا که نقد نویس همواره خود او نیز ممکن است در معرض انتقاد قرار گیرد. طی سالیان اخیر کنسرت های بسیاری در ایران برگزار شد. نقد های بسیاری نیز در روزنامه ها و نشریات به چاپ رسید اما کمتر کسی به عمق فاجعه پی برد. در این جو نابسامان، رسیدن به شهرت و جذب مخاطب کار بسیار راحتی است چرا که 90 درصد مردم هنوز آثار اتمارت لیبرت یا هر اهنگی که دارای ملودی باشد را به عنوان گیتار کلاسیک میشناسند و آن 10 درصد باقیمانده نیز که در جریان اوضاع هستند از ترس رسوا شدن گاهی اوقات چاره ای جز سکوت ندارند. مثل معروفی است که میگوید خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو. برای برخی از ما ایرانیان بیش از انکه سطح اجرای یک نوازنده مهم باشد، بیوگرافی او برایشان مهم است تا جایی که حتی اگر نوازنده فوق در کنسرتش اجرای ضعیفی داشته باشد اما بیوگرافیش درخشان باشد باز هم ایستاده او را تشویق می كنیم. ( ببخشید مطلبم کامل نیست در یک فرصت مناسب انجام وظیفه میکنم )

3 یکشنبه, 23 آبان 1389 ساعت 10:11
ــ

( نوید رنجبر )


سلام میلاد جان دستت درد نکنه به نکته خوبی اشاره کردی

4 یکشنبه, 23 آبان 1389 ساعت 11:45
ــ

( علی آپریم )


فقط میشه ابراز تاسف کرد.(اگه چیز دیگه ای بگیم ویرایش میشه!!) آقا میلاد ما منتظر کنسرت گروهتون هستیم!


پاسخ مدیر : دستتون درد نکنه دیگه حالا به ما تیکه می اندازی !!!

5 یکشنبه, 23 آبان 1389 ساعت 19:21
ــ

( محسن کسایی )


سلام اين عبدالماكي كي هست كه 2000 هزار بليط فروخته!!! فكر كنم چند روز پيش كنسرت عاليم قاسيموف در خوي بود؛ اونجا گله مندي از اين بود كه چرا به افراد زيادي بليط فروختن و نظم سالن به هم خورده؛ اما در خلخال بحث سر اين است كه اصلا اين پسر كيه كه بياد كنسرت بذاره. مخلص كلام: اين خانه از پاي بست ويران است.

6 یکشنبه, 23 آبان 1389 ساعت 19:47
ــ

( زاهد آذربرا )


باسلام وتشکر از آقای شیرعلی پور بابت مطالب خوبشون. خیانت وجفایی که / ویرایش شد /در حق موسیقی به خصوص موسیقی اصیل وسنتی ایران در حال روا داشتن است نمونه اش در هیچ کجای جهان یافت نمیشود!!!یه زمان میگفتند موسیقی چه اصیل چه غیر اصیل از ریشه حرام است.الان به همچین خواننده های مجوز برگزاری این چنین کنسرت هایی رو میدن!اون توهم افراطی این تردید تفریطی رو هم بدنبال میاره! واقعا جای بسی تاسف دارد افرادی که بعضا حتی از موسیقی سررشته ای ندارند میبینیم که عرصه موسیقی کشور رو جولانگاه چرت و پرت ها ومزخرفات خود کرده اند. فقط میتونم بگم متاسفم...

7 یکشنبه, 23 آبان 1389 ساعت 22:12
ــ

( علي جعفري - مربي رسمي فدراسيون بدنسازي باشگاه سعيد )


با سلام ميلاد جان حرف دل منو گفتي، اون دو روز انقد حرصم گرفته بود كه اصلا از خونه بيرون نيومدم متاسفم كه با احساسات مردم بخصوص جوونا بازي ميشه به همين سادگي از طرفيم مردم شهر ما مقصر نيستن،باور كنيد به جاي آقاي عبدالمالكي ، اگه محمد اصفهاني هم ميومد چون اولين كنسرت رسمي شهرمون بود همين وضعيت پيش مي اومد-كنسرت كه نه؛ مراسم لب خواني

8 شنبه, 29 آبان 1389 ساعت 00:02
ــ

( یک هیرولی )


تو شهر ما نه کار هست نه تفریح نه تنوع به همین خاطر مردم منتظر چنین جریاناتی هستن که خودشون رو تخلیه کنن.

9 یکشنبه, 30 آبان 1389 ساعت 14:42
ــ

( همایون )


سلام ميلاد جان با تشكر از اينكه اينهمه به موسيقي اهميت ميدهي و زحمت ميكشي لطفا يه مصاحبه با آقاي علي نوروزي از خوانندگان اصيل و سنتي شهرستان ميباشد داشته باشيد و از كارهاي آينده ايشان خبري براي ما در سايت ثبت كنيد

10 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 16:35
ــ

( یک خلخالی نه هیرولی )


عزیزم ما باید فرهنگ شهرمون رو به افراد کل کشور چه موسیقی کامپیوتری و واقعی نشون بدیم حالا یکی اومده برنامه اجرا کردن و این ماجرا ها اتقاق افتاده و فرهنگ ما رو زیر سوال برده


پاسخ مدیر : خلخالی یعنی  هیرولی , هشجینی , کلوری , اندبیلی , خوجینی , و ... و کلیه عزیزانی که در دوردست ترین و کم جمعیت ترین روستاهای خلخال زندگی میکنند و حتی عزیزان عشایری که در گسترده شهرستان زرخیز خلخال زندگی میکنند . این انتخاب نام شما اصلا منطقی نیست , انگار بگویید ( یک ایرانی نه تهرانی )

11 دوشنبه, 27 دی 1389 ساعت 12:38
ــ

( نقی بدلی )


با تمام احترامی که واسه منتقدین این بخش قائلم من اعتقاد دارم بجای انتقاد از برگزاری چنین کنسرتهایی باید به ریشه اجرایی این کار انتقاد گرفت. یعنی مسئولین.

12 دوشنبه, 15 فروردین 1390 ساعت 19:00
ــ

( حسن صفری )


اگه پارتی داشته باشی مسئولین هم نمیتونن کاری بکنن.با سلام من فکر نمیکردم مطلبی در این مورد تو اینترنت پیدا کنم.اولا ازتون به خاطر زحماتتون تشکر میکنم.بله این یه توهین خیلی بزرک بود که یه خواننده پلی بک یا همون لب خوانی بیاد و اسم برنامشونو کنسرت موسیقی بیان کنن.ناراحتی من از این بود که تعداد خیلی کمی از همشهریهامون فهمیدن لب خوانی میکنه و خیلی هم تشویقش کردن یادمه تو تبریز همین خواننده محترم رو با گوجه فرنگی و... از رو سن بیرون انداختن.به یاد هنرمندان عزیز خلخالی باشیم که به خاطر پارتی نداشتن نمیتونن مجوز کنسرت موسیقی بگیرن.با تشکر از شما[گل]


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید