معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار اخبار کوتاه اجرای طرح ملی احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در اردبیل
اجرای طرح ملی احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در اردبیل مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 28 دی 1398 ساعت 13:17

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای موفق طرح ملی احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در راستای رونق تولیدات خانگی و اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

اجرای طرح ملی احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در اردبیل

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای موفق طرح ملی احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در راستای رونق تولیدات خانگی و اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

خلیل نیکشاد روز شنبه در بازدید از طرح‌های احداث گلخانه‌های مقیاس کوچک خلخال افزود: در این طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس در مساحت‌های کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده شهر و روستا برای افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری از زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی و همچنین تسریع و تسهیل در فرآیند صدور مجوزها احداث شده است.

وی اظهارداشت: تعداد پرونده‌های ثبت‌نامی در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک مربوط به گلخانه‌های خلخال ۷۰ مورد و تعداد مجوزهای صادره در خلخال ۵۹ مورد است که ۱۱ مورد از این طرح ها احداث گلخانه‌های مقیاس بزرگ و ۴۸ مورد گلخانه‌های مقیاس کوچک هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: تعداد افراد معرفی شده به بانک‌های عامل در این رابطه نیز ۱۷ نفر بوده که ۶ مورد از این مربوط به احداث گلخانه‌های بزرگ مقیاس و هشت مورد نیاز کوچک مقیاس هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع افراد معرفی شده به بانک برای دریافت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی احداث پروژه‌های گلخانه‌ای تاکنون ۲۷ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و بیشترین تعداد مجریان طرح‌های احداث گلخانه‌های مقیاس کوچک در روستاهای علی‌آباد و گورانسراب این شهرستان هستند.

او برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توزیع اطلاعیه‌های ترویجی، برگزاری بازدیدهای ترویجی، آموزش چهره به چهره، ثبت‌نام در سایت، بازدیدهای کارشناسی و تکمیل فرم‌های بازدید، ارسال پرونده به سازمان جهاد کشاورزی استان، صدور مجوز، ثبت‌نام در سامانه سیتا، تشکیل پرونده فیزیکی و ارسال آنها به کارگروه استانی و در نهایت معرفی به بانک عامل در صورت تایید را از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و گسترش گلخانه‌های مقیاس کوچک خانگی ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز در این بازدید از افزایش پنج برابری گلخانه‌های تولید گل رز هلندی در این شهرستان خبر داد.

بهبود علیزاده افزود: هفت گلخانه تولید گل رز هلندی با ۳۵ هزار متر مربع مساحت در این شهرستان در زمینه تولید و پرورش گل‌های زینتی فعالیت دارند که این سطح در مقایسه با سطح گلخانه‌های موجود در ۲ سال پیش پنج برابر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه در سال جاری با اضافه شدن طرح‌های جدید گلخانه‌ای تولید این نوع گل از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه در سال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه افزایش یافته، بیان‌کرد: هم‌اکنون طرح توسعه یک گلخانه تولید گل رز هلندی از سه هزار متر مربع به ۶ هزار متر در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آن میزان تولید این نوع گل نیز بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با اجرای چند طرح گلخانه‌ای، در سال جاری خلخال سطح این گلخانه‌ها از ۱۸ هزار متر مربع در سال گذشته به ۳۵ هزار متر مربع در سال جاری رسیده، افزود: با توجه به استعداد این شهرستان برای تولید گل رزهلندی و استقبال سرمایه‌گذاران، این منطقه تبدیل به گل شهر استان اردبیل شده است.

علیزاده گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر در این واحدها به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و ۱۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم امرار معاش می‌کنند.

او اظهارداشت: علاوه بر گلخانه‌های بزرگ تولید گل‌های زینتی در خلخال ۷۰ گلخانه مقیاس کوچک در مساحت ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت و احداث بوده که بخشی از این گلخانه‌ها نیز برای تولید گل‌های زینتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید