معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار فرهنگی هنری همایش شاعران طنزپرداز ترک زبان در تبریز برگزار شد
همایش شاعران طنزپرداز ترک زبان در تبریز برگزار شد فرستادن به ایمیل
فرهنگی هنری
چهارشنبه, 06 آذر 1398 ساعت 14:44

حاشیه و شرحی از برگزاری همایش شاعران طنزپرداز ترک زبان در تبریز و رونمایی از کتاب هشت جلدی " تورک ادبیات و مدنیتـــینده گولوش، مزاح و طنز" به قلم سید نجم الدین دانیالی


http://up.khalkhalim.com/uploads/157485359364751.jpg


پیرو دعوت های به عمل آمده و هماهنگی های انجام گرفته از قبل، در روز سه شنبه مورخ 21 آبان 1398 در شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در محل تالار هتل پتروشیمی تعداد کثیری از شاعران طنز پرداز ترک زبان حضور به هم رساندند

در این جلسه که با همت شخص پروفسور علی اصغر وهاب زاده مشهور به علی پولاد برگزار گردید، تعداد ششصد (600) شاعر طنزپرداز ترک زبان به همراه سایرمهمان ها که از سرتاسر ایران دعوت شده بودند، و تعداد کثیری از ایشان با حضور سبز، گرم و عاشقانه در رونمایی کتاب " تورک ادبیات و مدنیتـــینده گولوش، مزاح و طنز" شرکت نمودند.

گفتنی است که پروفسورعلی پولاد ضمن سخنرانی اشاره نمود که این کتاب به همراهی تلاش پنج ساله ی شاعر بهروز ایمانی و کوشش و زحمت چهار ساله علیرضا مهدوی و بعلاوه دیگران، که اشعارطنز و نثرهای طنز را از ششصد شاعر و نویسنده ی ترک زبان ضمن بیان زندگی نامه یشان در طی نه سال جمع آوری و در هفت جلد که جلد هفتمش خود شامل دو جلد مجزا بوده و با کمک نشر بهار دخت چاپ و منتشر کرده است.

http://up.khalkhalim.com/uploads/157485359371152.jpg

در این همایش از شاعر بزرگ و پر افتخار آذربایجان حسین کریمی مراغه ای که مولف و شاعر پنجاه جلد کتاب ترکی بوده مراسم تجلیل و گرامیداشت به عمل آمد.

http://up.khalkhalim.com/uploads/157485359375143.jpg

این مراسم که از ساعت سه و نیم بعد از ظهر شروع شد تا ساعت 9 شب ادامه یافت فقط حدود ده دوازده نفر شاعر طنز پرداز توانسـتـند اشعار خودشان را به سمع و نظر شرکت کنندگان برسانند. بقیه ی اوقات همایش نیز در حول و حوش سخنرانی های متعدد در زمینه ی موضوع مطرح شده، نواختن موزیک توسط پنج گروه آشیق، مراسم رونمایی از کتاب یاد شده و تجلیل از شاعر حسین کریمی مراغه ای انجام پذیرفت.

در این مراسم آنچه که در چشم ناظر مورد توجه و تامل قرار گرفت اینکه خبری از حضور به اسم و با عنوان ِ مطبوعات، روزنامه نگاران، خبرنگاران، رادیو تلویزیون های استان و دیگر استان های همسایه نبود مگر حضور تیم رادیوی اردبیل، که به طرز زیبا ملموس بود و اعضای تیم مزبوراز زمان قبل از شروع برنامه و ضمن برنامه و بعد برنامه ی همایش و تجلیل و رونمایی، مجدانه در تلاش و کوشش بودند و با حضور گرمشان ثبات و گزارشگر خدمات، واقعیت ها و اتفاقات بودند.

لازم به ذکر است که پذیرایی گروه میزبان یعنی علی پولاد،علیرضا مهدوی و... در سطح عالی بود و از پایان مراسم تا زمان بعد از استراحت شبانگاهی به هریک از شرکت کنندگان که محل همایش را ترک و از میزبانان خداحافــظی می نمودند یک سری کتاب هشت جلدی " تورک ادبیات و مدنیتــینده گولوش مزاح وطنز" را اهدا و تقدیم می نمودند.

این اتفاق را در آستانه ی تولد پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) باید به فال نیک بگیریم چون مشابه این حرکت تا به حال برای خادمان زبان و ادبیات ترک و خود موضوع ادبیات ترک صورت نگرفته و یا اگر صورت گرفته بود بدین قدر و اندازه ملموس نبوده و با این حرکت و ثبت و ضبط آن برای آیندگان درهشت جلد کتاب که هر کدام شامل حدود چهارصد ،پانصد صفحه بوده در جهت حفظ زبان مادری گام بلند، موثر و ارزشمند برداشته شد و همچنین انگیزه برخوردها و تحلیل های علمی و پژوهشی دانشمندان، زبانشناسان و دانشگاهیان را بیش از پیش مسبب و باعث تدوین هر چه بیشتر و علمی تر دستور زبان، املای کلمات، ارائه ی نکات قوت، رفع اشکالات عامیانه، موجب گسترش و یادگیری هر چه بیشتر آن خواهد بود.

گفتنی است که بنا به باورو نظرات علمی جامعه شناسان، روان شناسان و عقل و درایت با حضور زنده و ملموس زبان مادری شکوفایی استعدادها بهتر صورت پذیرفته همچنین از ایجاد عدم تعادل اجتماعی، سرخوردگی و حقارت قومی بسیارموثرانه جلوگیری و ممانعت نموده و رهگشای صعود و ترقی به تعادل اجتماعی، جوشش استعدادهای نهفته بشری، باعث و بانی نشاط همگانی، سلامتی اجتماعی، تعادل اجتماعی و همراهی های زیباتر در جهت وحدت محکم و پایدار ایران بزرگ و صلح جهانی خواهد بود.


با احترام ویژه به پروفسورعلی پولاد و تیم همراهشان

بعلاوه عزیزان رسانه ای که زحمت انتشار این نوشته را متقبل می شوند


شرکت کننده از رشت: سید نجم الدین دانیالی.

تلفن تماس:09112304620 به تاریخ 23/8/98


 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 حسین مهدی پور 1398-09-06 18:54
باز درود به عزیزمان جناب نجم الدین که صفحه و حجم فراموش شده را به رخ کشیده اند

همه به زباان مادریمان بدهکاریم

واقعا حادثه به ان بزرگی چرا از رسانه ها منعکس نگردیده و مجددا درود بر نجم الدین که علیرغم عدم مسئولیتش ایثار و شجاعت محبت داشته است
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید