معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home مفاخر و هنرمندان احمدی گیوی ــ دکترحسن ( ادبیات فارسی)
احمدی گیوی ــ دکترحسن ( ادبیات فارسی) فرستادن به ایمیل
مفاخر و هنرمندان خلخال


دکتر حسن احمدی گیوی

 



ـ حسن احمدی گیوی

ـ متولد اول بهمن 1306 در گیوی

ـ تحصیل در مدرسه ناصری خلخال

ـ فوق لیسانس فلسفه و علوم تربیتی

ـ دكترای ادبیات فارسی از دانشگاه تهران

ـ مولف بیش از پنجاه جلد كتاب در زمینة ادبیات فارسی

ـ‌ آغاز به كار تالیف كتاب « دستور تاریخی فعل» در سال 1342به پیشنهاد « دكتر محمد معین »

ـ نگارش « دستور زبان تركی »

ـ انتخاب بعنوان نویسندة كتاب برتر سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای « دستور تاریخی فعل »

ـ بیش از چهار دهه فعالیت پژوهشی در مؤسسه لغت نامه دهخدا

ـ تدریس در دانشگاههای متعددزبان و ادبیات فارسی

ـ‌ نگارش 24 جلد از 222 جلد مجموعه لغت نامة دهخدا

ـ برخی از آثار او عبارتند از : « آیین پژوهش و مرجع شناسی » ، «از فن نگارش تا هنر نویسندگی» ، « دستور تطبیقی زبان تركی و فارسی » ، « دستور تاریخی فعل » ، « شوریده و بی قرار » ، «ادب و نگارش » ، « گزیدة اشعار و مقالات دهخدا » و .....

 

 

 

جعفر مجرد قمی : مرحوم ناصر دفتر روایی به راستی كه حقی به گردن بخشی از فرهنگ آذربایجان دارد . اما شاید او نیز چندان آگاهی از آیندة بذری كه كاشته بود ، نداشت . با این حال صد سال پیش وقتی مدرسة ناصری خلخال را بعنوان نخستین مركز دانش و آموزش منطقه بنا نهاد ، دور از انتظار نبود كه جوانه های پربار و بسیار از استعداد های پنهان آن دیار بروید . حسن احمدی گیوی دانش آموختة مدرسة ناصری خلخال در هفتاد سال پیش ، اكنون استاد بلند مرتبة ادبیات و چهرة شناخته شده نزد ادیبان و مؤلفان و محققان زبان فارسی امروز است .

 

گر چه مدارج دانشگاهی اش را تا اخذ مدرك فوق لیسانس فلسفه و علوم تربیتی پی می گیرد ، اما قریحة ادبی و ذوق شعر و شاعری كه از عنفوان جوانی در او متبلور بوده است ، حسن احمدی گیوی را ترغیب به تحصیل در زبان و ادب فارسی می كند ، آنچنانكه دكترای خویش را با موضوع « دستور تاریخی فعل » و با راهنمایی دكتر محمد معین و بعد دكتر محمد مقدم به نگارش در می‌آورد و در سال 1344 از رسالة دكترای خود دفاع می‌كند .

دكتر حسن احمدی گیوی به زبان و فرهنگ آذری نیز توجه ویژه دارد . و در این زمینه نیز پژوهشهای مهمی را به ثمر رسانده است . كتاب « دستور تطبیقی زبان تركی و فارسی » از آن جمله است . زبان تركی آذربایجانی ، زبان بخش بزرگی از شمالغرب ایران ، شامل استانهای آذربایجان‌شرقی ، آذربایجان‌غربی ، اردبیل ، زنجان ، و نیز بخشی از مناطق مركزی ایران از جمله قزوین ، ساوه ، همدان و شهرهای استان مركزی است . كتاب احمدی گیوی ، یك دورة كامل دستور زبان تركی است كه جزء به جزء با دستور زبان فارسی سنجیده شده و در آخر نیز فصلی با عنوان « رهنمود آموزش زبان تركی به فارسی زبانان» به آن افزوده شده است .

 

سه شنبه اول بهمن ماه چند سال پیش بود ، مراسم بزرگداشتی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تولد « دكتر حسن احمدی گیوی » استاد برجستة ادبیات فارسی در تالار بعثت باشگاه دانشگاه تهران برگزار شد . دو تن از برجسته ترین ادیبان ایرانی « دكتر محمد رضا شفیعی كدكنی و دكتر حسن انوری » بانی این بزرگداشت در روز تولد دوست و همكار خود بودند . حركتی زیبا و بدیع كه نشان از صافی و صفای باطن آن دو استاد و ارزش و اعتبار « حسن احمدی گیوی » داشت.

پنجشنبه 27 اردیبهشت 1386 یک روز به یاد ماندنی برای مردم گیوی و خلخال بود . در این روز مراسم نکوداشتی برای استاد دکتر حسن احمدی گیوی در شهر گیوی برگزار شد که مردم گیوی واقعا سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند که از هر نظر قدر شناس هستند . مراسمی که در نوع خودش واقعا بی نظیر بود , با آنهمه جمعیتی که آنروز آنجا حضور داشتند .

نمونه ای از اشعار دکتر حسن احمدی گیوی در بخش اشعار , موجود است

 

بازگشت

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید