معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اجتماعی زخمی بر پیکره طبیعت سرسبز چشمه میرعدیل
زخمی بر پیکره طبیعت سرسبز چشمه میرعدیل فرستادن به ایمیل
اجتماعی

محیط ‌زیست که متاسفانه در همه جای آن ردپای پررنگ تخریب انسان به چشم می‌خورد و مقاله ای در این زمینه نوشته دوست عزیزم آقای یحیی پور محمد ...

 

در شرایط کنونی محیط ‌زیست که تقریبا در همه جای آن ردپای پرتأثیر و تخریب انسان به چشم می‌خورد ، و با مشاهده حجم بسار زیاد زباله که همه روزه بطور روزافزون در دامنه این کوههای زیبا ، بی شرمانه رها می شود ، بر آن شدم تا سخنی چند در این باب متذکر شوم. ریختن زباله در منطقه توریستی و بسیار زیبای چشمه میر عادل دیگر تبدیل به معضل عظیمی شده که  رفع و مقابله با آن  همت بزرگی هم از سوی مردم و هم مسئولین می طلبد . متاسفانه از طرف عده اي بي مبالات، زباله ها و ظروف يكبار مصرف رها شده در محل ، بهداشت و زيبايي اين مکان  سر  سبز و چشم نواز را تهديد ميكند كه شايسته مردم با فرهنگ ما نيست. زمانی ما ایرانیان، دارای غنی ترین و بالاترین فرهنگ در بین همه اقوام مردم دنیا بودیم، ولی آیا اکنون نیز  میتوان چنین ادعایی کرد ؟

در مورد آشغال ریختن در طبیعت هرچه بگوییم باز کم گفتیم. هر گونه تخریبی در طبیعت بی شک  به ضرر خود ما تمام خواهد شد ، اما چون هیچ مسوولیتی احساس نمیکنیم  نسبت به آن بی‌توجهیم . هم مسافران باید رعایت کنند و هم مسوولان نسبت به جمع‌ آوری زباله‌ها و تهیه مکان‌هایی برای ریختن زباله اقدام بکنند. افسوس که حتی یک تابلو که گردشگران را از ریختن زباله منع بکند در منطقه وجود ندارد که شاید این یادآوری در مواقعی کارساز باشد. طبیعت نه تنها سرمایه ما بلکه سرمایه‌ای جاودانی  برای نسل‌های بعدی است و بدیهی است که  حفاظت از آن امری اجتناب‌ناپذیر می باشد. طبیعتی که انسان در به وجود آوردن آن دخالتی نداشته چرا باید بواسطه بی توجهی و صرفا بخاطر چند ساعت به  اصطلاح خوش گذراندن  دست خوش نابودی تدریجی بشود؟؟

شرايطي را كه ما در زمان حال از نظر تغييرات آب و هوايي تجربه مي‌كنيم بي‌سابقه است و با انتشار  گازهاي گلخانه‌اي در جو شرايط وخيم‌تري در انتظار ماست. این امر همه مردم جهان را مشوش ساخته در حالیکه ما باآسودگی خاطر  به دامن طبیعتی پناه میبریم که خدا آنرا بی هیچ چشمداشتی ارزانی ما کرده ، شاخه درختان را وقیحانه قطع میکنیم، و زیر سایه شان آتشی برپا میکنیم و زمان رفتن نیز به خاطر قدردانی از این نعمت ، کلی زباله را در دامن شگفت انگیز طبیعت رها میکنیم. دیگر زمان آن فرا رسیده که بخود بیاییم و چون گذشته به دیگران ثابت بکنیم که سرزمین ما خلخال ، مهد ادب و فرهنگ و تمدن بوده و خواهد بود.

دکتر « مهرداد حلوائي »، متخصص فيزيولوژي جانوري و کنترل آفات از دانشگاه « تسينگ هوآي » چين در وبلاگ تخصصي خود به نام « آفات »،  مي نويسد: هر تن زباله حدود 400 مترمکعب گاز گلخانه اي دي اکسيدکربن متصاعد مي کند و از هر تن زباله 400 تا 600 ليتر شيرابه خارج مي شود که مي تواند تاثير خطرناکي روي آب و خاک داشته باشد و محل هاي دفن زباله هر روز گسترش بيشتري پيدا مي کنند. اگر توليد زباله به همين ترتيب ادامه داشته باشد، مدت زيادي طول نخواهد کشيد که تمام اراضي اطراف شهرها پر از زباله شده و محلي براي دفن زباله باقي نخواهد ماند.

حال سوالی که پیش میاید این است که چرا با اینکه اکثریت جامعه بر این امر واقف هستند ، همچنان احساس پایبندی در آنها وجود ندارد. به اعتقاد من مشکل زمانی حل خواهد شد که مردم در یک جامعه مدنی، فرهنگ شهر نشینی را یاد بگیرند.دولت باید این اجازه را به مردم بدهد تا در بعضی جاها خودشان وارد عمل شوند تا فرهنگ مسوولیت پذیری در آنها نهادینه شود.مردم در بیرون ازفضای  خانه خود تصور میکنند که در یک فضای دولتی پا گذاشته اند و لذا هیچ گونه مسوولیتی در این زمینه احساس نمیکنند و تمیزی شهر و طبیعتشان را وظیفه ای میدانند که فقط و فقط  دولت عهده دار آن است.

ارتباط درست بین دولت و ملت زمانی به وجود خواهدآمد که نهادهای مدنی شکل گرفته و گسترش پیدا بکنند. امروزه در کشورهای مختلف جهان شاهد چنین نهادهایی هستیم که در آنها دولت و ملت در کنار هم در آبادانی کشورشان میکوشند. مسوولان بایستی به این مهم توجه بکنند که تا زمانیکه مردم سهم مستقیمی در مدیریت شهر نداشته باشند رویای رسیدن به شهر و طبیعت پاک عینیت پیدا نخواهد کرد و  تکرار شعارهای تو خالی چون  " شهر ما خانه ما " ما را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.

به امید روزی که ریختن زباله در محیط بیرون از خانه عیب محسوب شود و مردم، مسئولانه در کنار دولت در پاکیزه نگه داشتن طبیعت این چشمه حیرت آور شهر عزیزمان کوشا باشند تا بتوانیم با روی گشاده پذیرای مهمانان و گردشگران شهرمان باشیم.

 

نویسنده : یحیی پورمحمد

 

 

 

 
یادداشت (8)
1 سه شنبه, 16 شهریور 1389 ساعت 10:32
ــ

( علی )


همانطور که قبلا هم گفتم متاسفانه ما در کتابهای درسی مدرسه و یا دانشگاه حتی یک کلمه در لزوم حفظ محیط زیست نخوانده ایم و صدا و سیما هم که اصلا هیچ اهمیتی به این موضوع نمی دهد، به نظر من تاسیس یک شبکه تلویزیونی اختصاصی به لزوم حفظ محیط زیست ضروری می نماید. اگر به دشت روبروی راهدارخانه لرزره واقع در جاده اسالم-خلخال سفر کرده باشید عمق این فاجعه زیست محیطی را بیشتر درک می کنید. به نظر من در ورودی شهرها اگر شهرداری در تابلوهای خوش آمد گویی، مردم را به حفظ محیط زیست از آلودگی دعوت کند شاید تاثیر مثبتی داشته باشد، ولی آنچه مسلم است این که مسوولین رده بالای نظام، نمایندگان مجلس و مسوولین رده های پایین تر حساسیت چندانی به این مساله نشان نمی دهند. متاسفانه مشکلات مملکت ما به اندازه ای زیاد است که شاید ما فرصتی برای پرداختن به مشکلات زیست محیطی نداریم ولی نباید فراموش کرد که آینده سلامت انسانها در گرو حفظ محیط زیست از انواع آلودگی ها می باشد.

2 سه شنبه, 16 شهریور 1389 ساعت 12:13
ــ

( علی م )


کاملا موافقم اما آقای پور محمد تشکیل نهادهای مدنی در کشور ما یک رویای محال و کاملا دست نیافتنی است چون این نهادها بر فرض تشکیل شدن به خاطر جو شدیدا سیاسی حاکم مورد سوء ظن و تشکیک قرار گرفته و از دور خارج می شوند.

3 سه شنبه, 16 شهریور 1389 ساعت 15:29
ــ

( حامد برجعلیزاده )


با تشکر از دوست عزيز آقاي پور محمد , براي تحقق اهداف مذکور اين فرهنگ بايد دروني و نهادينه شود .پس بايد با اين معضل ريشه اي برخورد نمود.(بياييد به کودکانمان از هم اکنون ياد بدهيم)

4 چهارشنبه, 17 شهریور 1389 ساعت 17:18
ــ

( سهرابی )


جناب آقای پورمحمد با سلام از انتقاد سازنده تان و راهکارهائی که در مورد چشمه میرعادل اندبیل مکتوب فرموده بودید سپاسگذارم امید است مردم با فرهنگ خلخال تمام مناطق و چشم اندازهای زیبای گردشگری را پاکیزه نگه دارند

5 چهارشنبه, 17 شهریور 1389 ساعت 17:19
ــ

( دومان )


با تشکر از جناب آقای پورمحمد بابت مقاله سازندشون واقعا به این منطقه از خلخال نه مسئولین و نه خود مردم رسیدگی میکنند. همین 2 ماه پیش بود که ما با فامیلامون جمع شدیم مثلا بریم بیلدیربولاغی و وقتی از ماشین پیاده شدیم انقدر مگس رو سرو صورتمون نشست که نتونستیم بیشتر از 30 ثانیه بیرون بمونیم و خیلی ها هم اصلا نتونستن پیاده شن ( به قول یکی از بچه کوچولوهای فامیلمون ، مگسهای اونجا رسیده بودن). به امید روزی که همه با هم برای حفظ محیط زیست خلخال تلاش کنیم چون اگر ما کمک نکنیم هرگز نمیتونیم از بقیه انتظار رعایت و حفظ محیط زیست داشته باشیم.


پاسخ مدیر :‌ کاملا حق با شماست ، این داستان مگسها برای خود بنده هم پیش اومد

6 پنجشنبه, 18 شهریور 1389 ساعت 22:50
ــ

( آتابای )


البته من فکرمیکنم حرف زدن عکس گرفتن مقاله نوشتن وکارهایی از این دست خیلی راحت تر از اینه که آستین بالا بزنیم و برای هر زباله یک بار خم و راست شویم و جمعش کنیم!!!


پاسخ مدیر : قابل ذکر است که تو همین خلخال ما همین عکس گرفتن و مقاله نوشتن و حتی تکون خوردن هم که به قول شما راحته , دستخوش بی تفاوتی شده و متاسفانه خیلی هم همین کارهای راحت رو هم انجام نمی دهند

7 چهارشنبه, 24 فروردین 1390 ساعت 21:12
ــ

( مهسا )


خیلی خوب بود ممنون

8 یکشنبه, 16 بهمن 1390 ساعت 00:09
ــ

( محمد رحیمی )


با سلام خدمت دوست عزیز و تشکر از مطالب مفیدتان.بنده به عنوان پژوهشگر مسائل اجتماعی بسیار به مطالعه درباره رفتار زیست محیطی شهروندان شهر خلخال علاقمند بوده و هستم ولی متأسفانه این مسأله در اولویت های پژوهشی اداره محیط زیست خلخال نیست و بنده با هزینه شخصی خویش به بررسی این مسأله اقدام نموده ام.رفتار زیست محیطی یکی از مفاهیمی است که اغلب کشورهایی که به مسأله توسعه پایدار پایبند هستند برنامه های جامعی برای آن داشته و به فرهنگ سازی در سطح جامعه می پردازند. برای مثال در کشور ژاپن قبل از ورود به مدرسه،تصاویری به کودکان نشان داده می شد که در آن تصاویر فرهنگ جامعه اشان نهفته است،به زعم بسیاری از روانشناسان و جامعه شناسان تأثیرگذاری تصویر بسیار بیشتر از صوت است. ما همواره به کودکانمان می گوییم ریختن آشغال در طبیعت کار بسیار زشتی است درحالیکه جلوی چشمانشان در طبیعت آشغال می ریزیم،جلوی چشمشان آشغالمان از شیشه ماشین بیرون می اندازیم.وظیفه جامعویدن در سطح جامعه برعهده صنایع فرهنگی(رادیو،تلویزیون،مطبوعات و ...) است. براستی تا چه اندازه رسانه های جمعی رفتار زیست محیطی را اشاعه می دهند؟ تا چه اندازه به مسائل فرهنگی اهمیت قائل هستیم؟ ما کشوری اسلامی هستیم ولی از ارزشهای دینی امان فاصله گرفته ایم،ما ایرانی ها سخنرانان خوبی هستیم خوب حرف می زنیم ولی در عمل همه گفته هایمان را فراموش می کنیم. بیایید در رفتارمان با طبیعت تجدید نظر کنیم


پاسخ مدیر : با سلام و ممنون از مطالب ارزشمندتون

یادداشت  

 
#1 حجت اسماعیل زاده 1393-06-27 18:07
شهرداری شهرمان تفرجگاه هایمان راجهت اشتغال زایی و نگه داری ان به مردم واگذارنمایدتااز این طریق عایدی به شهرداری رسیده ونظافت محوطه نیزبعهده پیمان کار
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید