معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home خاطرات خاطرات سالهای تحصیل میرهادی خلخالی زاویه
خاطرات سالهای تحصیل میرهادی خلخالی زاویه فرستادن به ایمیل
خاطرات


سالهای تحصیل میرهادی خلخالی زاویه


من فرزند کشاورز سلیم النفس امافقیری بودم که گرچه پنج فرزند پسر داشت و این نعمت بزرگی بود در آن سالها که هرکس نان بازوانش را می خورد ولی تحصیل در آن روزها در خانواده های فقیر امر رایجی نبود و حداکثر به دروس مکتبخانه خلاصه می شد.

بنابر این مدرسه را خیلی دیر شروع کردم فکرمی کنم حدود سالهای ١٣٢۶یا٢٧ بود و من تقریبا ١۵ سالم بود.یعنی یکدفعه به کلاس چهارم مدرسه ناصری رفتم وتا کلاس نهم را در انجا خواندم . دو سال اول را بعنوان مستمع آزاد درکلاسها شرکت می کردم چون سنم زیاد بود ولی از کلاس ششم موافقت کردند که بطور رسمی در این مدرسه درس بخوانم . کلاس هشتم بودم که بخاطر سنم مشمول نظام وظیفه شدم و باید مدرسه را ترک می کردم. اقای سهراب پور رئیس  مدرسه نامه ای به جناب دکتر اقبال استاندار وقت آذربایجان شرقی که بعدها وزیر نفت شد نوشتند :که این دانش آموزی با استعداد و فقیر است و حیف است که از تحصیل بازبماند و در خلخال نیز امکان تحصیل و امتحان بصورت متفرقه نیست و بنابراین موافقت شد که در مدرسه بمانم و ادامه تحصیل دهم. درسال٣٢-٣٣ به تهران آمدم که برادر بزرگترم سید یعسوب پیش ازمن آمده بود و تحصیل می کرد و حامی هردوی ما در تهران آقای سید حسن الله موسوی بود که پسرعمه ما بود و صاحب کتابفروشی در خیابان شاپور که شعبه ای هم بنام کتابفروشی خلخالی در کنار مدرسه ناصری احداث کرد و فکر می کنم اولین کتابفروشی شهرمان بود.

برادر بزرگترم دیپلم گرفت و درتهران معلم شد وبه این ترتیب با ذرآمد او هردو توانستیم تحصیلمان را ادامه دهیم. سال دهم، یازدهم و دوازدهم را در دبیرستان رازی که متعلق به فرانسویها بود خواندم . یادم می آید که شهریه مدرسه درآن زمان سیصد تومان بود که با وساطت آقای موسوی: که ایشان جوان مستعد و فقیری است بخشیده شد . سال ١٣٣۶ وارد دانشگاه تهران در رشته شیمی شدم و در سال ١٣٣٨یکسال پس از فارغ التحصیلی برادرم در رشته زمین شناسی ، فارغ التحصیل شدم و از مهر همان سال در آموزش و پرورش تهران مشغول حرفه دبیری شدم وتا سال ١٣٧۶ یعنی ٣۶ سال در این کار پای ورزیدم. درتمام سالهای تحصیل در دبیرستان و دانشگاه تابستانها به روستای زاویه سادات می رفتم و در برداشت محصول و کار کشاورزی غرق می شدم و اول مهر با چهره آفتاب سوخته دوباره برمی گشتم و درس خواندن را ادامه می دادم.

درمدرسه ناصری معلمین شریف و دلسوزی داشتیم که اگر درگذشته اند خدایشان بیامرزد و اگر زنده اند خدا سلامتشان بدارد.تا جائی که حافظه ام یاری می کند سعی می کنم اسامیشان را بنویسم:

آقای سید جلال مدنی ، آقای لطفعلی بنان (ادبیات و ریاضی) ، آقای خیرالله خان روائی ( قرآن) و آقای هوشنگ روائی (ریاضی) ، آقای فریبرز روائی(طبیعی) ،آقای اخلاقی (ادبیات) ، آقای نادری (شیمی) ، آقای ساسان پورکافی (تاریخ جغرافی) ، آقای معتدی (طبیعی)، آقای سید نصیر خلخالی دائی بنده که فارغ التحصیل مدرسه آلیانس بود (تاریخ جغرافی)،ناظم آقای خیرالله خان روائی و رئیس آقای هادی سهراب پور که زبان ، ریاضی و هر درسی را که معلم نداشت درس می داد .ایشان فارغ التحصیل مدرسه تربیت معلم تبریز و شاگرد اول آن مدرسه و مرد فاضل و دلسوزی بود.

از همکلاسیهایم در آن مدرسه کسانی که بیاد دارم یکی مرحوم سید محمود خلخالی پسر دائیم بود که بعدها فوق لیسانس جامعه شناسی گرفت و معلم شد،سید جواد الیاسی اهل گیوی بود که بعدها دکترای زمین شناسی و کرسی استادی گرفت ، اورنگ روائی که قاضی و فکر می کنم فرماندار شد ، آقای مبشر کفائی که معلم شد ، آقای قدرت آزادی ، آقای حسین آقائی ، آقای ایرج بهبودی ، آقای اردشیر نصیری ، آقای قوامی که داماد خانواده الیاسی شد و آقای ملجائی .


منبع : ( وبلاگ شخصی آقای میرهادی خلخالی زاویه )

بازگشت

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید