معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار دانشگاهها پیگیری جدی ایجاد دانشکده فناوری های صنعت و معدن در خلخال
پیگیری جدی ایجاد دانشکده فناوری های صنعت و معدن در خلخال مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 03 شهریور 1394 ساعت 13:25

ایجاد دانشکده فن آوری های صنعت و معدن در خلخال که امسال تصویب شده، با جدیت دنبال می شود

 

مسوول راه اندازی مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه محقق اردبیلی از راه اندازی دانشکده فن آوری های صنعت و معدن در شهرستان خلخال بر اساس آمایش علمی منطقه خبر داد

به گزارش خلخالیم از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر داریوش لطیفی با بیان این که مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه در شمال استان از جمله در پارس آباد ، مشگین شهر و نمین ایجاد شده افزود: ایجاد دانشکده فن آوری های صنعت و معدن در خلخال که امسال تصویب شده با جدیت دنبال می شود.

او اظهار کرد: راه اندازی مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه مطالبه ای عمومی است و دانشگاه محقق اردبیلی علاقمند به توسعه فضاهای آموزشی متناسب با آمایش علمی هر شهرستان است.

لطیفی با تاکید به این که خلخال و کوثر بر اساس مطالعات انجام شده به عنوان قطب معدن در استان شناخته می شوند گفت: تعداد رشته های این دانشکده فعلا نهایی نشده و تصمیمات اولیه این است که رشته های مرتبط با معدن از جمله استخراج و اکتشاف فعال شود.

رییس دانشکده علوم ریاضی در زمینه نحوه بهره گیری از مطالعات زون های معدنی استان افزود: دانشکده می تواند از ظرفیت این مطالعات استفاده کند و بهره برداری از معادن می تواند با استفاده از ظرفیت دانشکده به صورت علمی انجام شود ، در عین حال می توان معادن وابسته به دانشکده را نیز تعریف کرد.

وی با تاکید بر این که این دانشکده یک دانشکده تخصصی است اظهار امیدواری کرد علاوه بر وزارت علوم ، وزارت صنایع و معادن نیز در راه اندازی این دانشکده حمایت کند.

او افزود: رشته های انتخابی در دانشکده کاربردی است و می توان پس از فارغ التحصیلی فرصت جذب در بازار کار را فراهم کرد.

وی گفت: در زمینه جذب هیات علمی و نیروی انسانی دانشکده نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و پتانسیل مناسبی فراهم شده است.

او همچنین از پیگیری برای راه اندازی دانشکده فنی و دانشکده کشاورزی در شهرستان کوثر پس از ایجاد زیرساخت های لازم خبر داد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.

این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال 1372 با تبدیل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شد.

تا سال 1378 در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط 16 گروه آموزشی مصوب وجود داشت.

این دانشگاه در 201 رشته تحصیلی داتشجو پذیرش کرده و در حدود 11 هزار نفر دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

از این تعداد 40 رشته آن در مقطع دکتری ، 84 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی می باشد.

این دانشگاه با بهره گیری از تخصص حدود 278 عضو هیات علمی تمام وقت بیش از پیش برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی گام بر می دارد.

 

یادداشت  

 
#1 آرش 1394-06-03 20:10
وقتی اشتغال نیست، دانشگاه به چه درد میخوره...

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . در واقع شاید به جرات بتوان گفت که این دانشکده یکی از دانشکده هایی است که بر اساس استعدادهای طبیعی منطقه پیشنهاد داده شده است و به لحاظ اینکه دو زون از 20 زون مهم معدنی کشور در منطقه خلخال بوده و هنوز مطالعات جامعی بر روی آن انجام نشده است ،فارغ التحصیلان این رشته میتوانند فرصت های اشتغال زیادی را برای خود فراهم نمایند و این بستر در خلخال قابلیت بالایی دارد .
 
 
#2 محمد صادق قاسمی 1394-06-03 20:27
سلام
عرض خسته نباشید و سپاس فراوان،محضر جناب آقای دکتر لطیفی به جهت پیگیری ها و تلاشهای مستمر و بی شاعبه در راستای اخذ مجوز راه اندازی دانشکده ی صنعت و معدن خلخال.
به یقین احداث دانشکده ای با این عنوان و با توجه به منابع و معادن غنی و پتانسیلهای موجود در شهرستان خلخال موجبات رشد و توسعه ی اقتصادی و فرهنگی شهرمان را در پی خو اهد داشت،امید است با پیگیری های دلسوزانه ی مسئولین شهرستان به ویژه نماینده ی مردم خلخال در مجلس و فرماندار محترم شهرستان و با همت و همدلی اهالی با فرهنگ خلخال،این امر مهم هر چه زودتر به ثمر نشسته و موجب پیشرفت و تعالی روز افزون دانش و فرهنگ شهرمان باشد.
 
 
#3 شهروند 1394-06-03 21:25
با سلام درخصوص تاسیس دانشکده فناوری در خلخال اگر در شته های ارشد فنی و دکتر ا باشد بهتر است والا در مقاطع کاردانی و کارشناسی با وجود پتانسیل چندین دانشگاه در خلخال عملا کاری بیهوده است چراکه در یک شهر کوچک این همه دانشگاه لزومی ندارد

پاسخ مدیر : با سلام . شما با چه منطقی ارشد و دکترای این رشته ها را مفید و مقاطع پاینتر را بیهوده قلمداد می کنید ؟
ممنون خواهم بود توضیحات بیشتری ارائه فرمائید .
 
 
#4 دکتر ثوراله نوروزی داودخانی 1394-06-04 08:58
با سلام و درود به محضر همشهری عزیز جناب آقای دکتر لطیفی، امید است در تأسیس دانشکده های مذکور در خلخال و کوثر اهتمام ویژه داشته و در توسعه علمی، صنعتی و ... شهرستانهای خلخال و کوثر که مردانی فرهیخته را به جامعه علمی کشور تقدیم کرده اند،نقش موثری ایفا بکنند. امید است در سایه الطاف الهی ، توفیق یار و روزگار دمسازتان باشد.
 
 
#5 اکبر اسکندری 1395-01-23 15:22
با سلام
انشااله با احداث دانشکده فناوری در بخش معدن شاید کمکی در خصوص شناسایی این شهر برداشته شود اما با وجود بیکاری در این شهر و کوچ گذیری آن باید فکری شود چرا که بنده به عنوان مهندس معدن حدود6-7 سال میباشد بهترین دوران عمرم را در معادن استانهای یزد کرمان سپری میکنم.دانشکده درمان درد مردم شهر نمیباشد بلکه کارخانه و ایجاد اشتغال در شهر باعث آبادانی شهرمان می شود.
باتشکر اسکندری
 
 
#6 bbb 1395-02-12 11:12
مدير جان زون مونو ولش كن كلي مهنس معدن بيكار تو كشور هست ....
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید