معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله گفتگوی اختصاصی خلخالیم با رئیس اداره راه خلخال
گفتگوی اختصاصی خلخالیم با رئیس اداره راه خلخال فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 04 اسفند 1393 ساعت 09:25

هفته گذشته و در ساختمان تازه تأسیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال ، مهمان رئیس و کادر خدوم و زحمتکش این اداره بودیم و گپ و گفتی صمیمی ما حصل این دیدار بود

 

 

 

طی هفته گذشته به همراه دو تن دیگر از اعضاء هیئت تحریریه سایت خلخالیم ، مهمان رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال و کارمندان زحمتکش این اداره بودیم که با استقبال گرم و پذیرایی این عزیزان مواجه شدیم

 

در این گپ و گفت دوستانه که بیشتر از 2 ساعت طول کشید ، از تلاشها و فداکاریهای اداره راه و راهداران در برفروبی و باز نگهداشتن مداوم راههای مواصلاتی خلخال تشکر شد و تنگناها و مشکلات متعدد حوزه راه و شهرسازی و مخصوصا حوزه راه شهرستان خلخال توسط هیئت تحریریه سایت خلخالیم مطرح و در خصوص راهکارهای موجود در جهت رفع مشکلات حوزه راه منطقه بحث و گفتگو شد

علی نادری یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه رسیدگی و توسعه راههای مواصلاتی خلخال را ، نبود راههای اصلی و به نوعی فرعی بودن راههای خلخال عنوان کرد و بعلت فرعی بودن راهها هیچگونه اعتبار ملی نمیتوان جهت رسیدگی به این راهها جذب کرد . و حتی بودجه کافی جهت روکش آسفالت و تابلوهای متعدد برای راههای فرعی در نظر گرفته نمیشود .

 

رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال ، ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته در خصوص ارتقاء راههای فرعی خلخال ، مشخصات راههای جدید خلخال را که در حال احداث هستند ، اصلی عنوان نمود و آینده خلخال را در خصوص راههای مواصلاتی بسیار امیدوار کننده توصیف کرد که در این راستا راههای اصلی خلخال - کلور - درام و خلخال - فیروز آباد راههای اصلی هستند که در آینده موجبات توسعه خلخال را فراهم خواهند ساخت .

 

ایشان در خصوص راههای مواصلاتی خلخال توضیحاتی به شرح زیر ارائه نمودند که تقدیم شما میگردد :

 

در خصوص راه مواصلاتی خلخال - اسالم ، طی سال گذشته با تلاشهای دکتر جعفری بنه خلخال ، مشخصات این جاده از فرعی به راه شریانی ارتقاء یافت که این ارتقاء باعث خواهد شد که این جاده بتواند از بودجه ملی در جهت رسیدگی ، بهبود و ارتقاء استانداردها بهره ببرد که در نوع خود میتواند بسیار حائز اهمیت باشد . ایجاد تونل در این مسیر میتواند بسیاری از مشکلات این راه مواصلاتی را برطرف کند و با توجه به هزینه های هنگفتی که همه ساله صرف رسیدگی و برفروبی گردنه الماس میشود ، با محاسبه فقط هزینه های راهداری ، ایجاد تونل در این مسیر طی فقط ده سال بازگشت سرمایه را به همراه خواهد داشت و با محاسبه سایر مولفه ها از جمله مصرف سوخت و شاخص های توسعه اقتصادی منطقه ، در زمان کمتری این هزینه ها جبران خواهد شد و ایجاد تونل الماس کاملا لازم و ضروری به نظر میرسد .

 

در خصوص راه مواصلاتی خلخال - پونل و مشکلاتی که این جاده با آن مواجه است و بعلت بهمن گیر بودن مسیر شش ماه از سال مسدود است . راهکارهای متعددی جهت حل مشکلات عنوان کردند که ایجاد گالری و بهمن گیر در این مسیر و همچنین مطالعه راه انحرافی آفتاب گیر از پیچ بزرگ به سمت گیلان را دو راهکار اصلی ، بهینه و ارزان جهت برون رفت از مشکل جاده پونل عنوان کرده و ایجاد تونل در این مسیر از خمس تا زندانه را به لحاظ فنی و اصول راهسازی غیرکارشناسانه و غیرقابل اجرا عنوان نمودند .

 

در خصوص راه مواصلاتی اصلی خلخال - فیروز آباد که در صورت افتتاح اولین راه اصلی خلخال لقب خواهد گرفت ، زمان افتتاح سه فاز آن با یک لایه آسفالت پایان مرداد ماه 94خواهد بود و با توجه به اینکه فاز 4 این جاده 32 کیلومتری ، کمربندی 4 کیلومتری جنوبی خلخال است ، بعلت مشکلاتی که با مالکان زمینها و باغهای قسمتی از مسیر ایجاد شده ، افتتاح کامل این جاده با تاخیر مواجه شده است . با این حال تلاش میشود بستر سازی و یک لایه آسفالت از روستای گولی قهوه سی تا فیروزآباد تا مرداد ماه 94 به اتمام رسیده و این مسیر مورد استفاده همشهریان و مسافران محترم قرار گیرد . همچنین در این مسیر برای تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از هرگونه حوادث و اتفاقات آتی سه پل غیر همسطح طراحی شده است که احداث آنها نیز تا مرداد ماه به اتمام خواهد رسید . این سه پل در محل ورودی روستای گولی قهوه سی ، سه راه پیریک به سمت گیوی و تقاطع با جاده سرچم اجرا خواهد شد .

 

در خصوص راه اصلی خلخال - کلور - درام ، باید گفت که این جاده از اهمیت فوق العاده ای برای منطقه و استان برخوردار میباشد و در صورت تکمیل این جاده ، مسافت خلخال و شهرهای استان اردبیل تا مرکز کشور ، 113 کیلومتر کاهش خواهد یافت . گذر این جاده از ارتفاع پست صورت خواهد پذیرفت و این مسر فاقد گردنه برف گیر میباشد . که در این خصوص لازم است مسئولین شهرستان و استان اهتمام ویژه ای در جهت احداث و بهره برداری سریع از این جاده اصلی و حیاتی شهرستان و حتی استان داشته باشند .

 

رئیس اداره راه و شهر سازی خلخال در ادامه گفتگو از برخی کارخانه های تولید شن و ماسه خلخال در خصوص حمل بار بیش از حد مجاز به شدت گلایه مند بودند و یکی از اصلی ترین دلایل از بین رفتن آسفالت و زیرسازی جاده های خلخال را عبور این کامیونهای با بار اضافه عنوان کردند که در برخی مواقع این بار اضافه حتی به اندازه بیش از دو برابر حد مجاز صورت میگیرد و متاسفانه برخی ها با این تخلفات کیفیت جاده های خلخال و منافع عمومی شهروندان را قربانی منافع شخصی خود میکنند . و لزوم پیگیری جدی پلیس راه در این خصوص را متذکر شدند .

 

در ادامه در خصوص تابلوهای مختلف جاده ها و ارتباطات با استانهای همجوار در خصوص درج تابلوهای راهنما و کیلومتر شمار به سمت خلخال و گیوی صحبت شد که ظاهراً این تعامل باید از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان صورت پذیرد و چنین اقداماتی در حیطه اختیارات رئیس ادارات خلخال و کوثر نمیباشد .

از عدم وجود تابلو خلخال و کوثر در پونل و نبود تابلوهای کیلومتر شمار کامل خلخال و کوثر در جاده های پونل و اسالم بحث شد و یکی از جوابها این بود که بعلت فرعی بودن این جاده ها اعتباری برای اینگونه اقدامات وجود ندارد و دلیل دوم عدم تمایل استان گیلان به درج اینگونه تابلوها بود که این مورد لازم است از طریق مسئولین محترم استانی رسیدگی شود .

 

در ادامه علی نادری جدولی از عملکرد 9 ماهه اداره راه و شهرسازی خلخال را به شرح زیر ارائه نمودند .

 

عملکرد 9 ماهه راههای اصلی - فرعی شهرستان خلخال

نام پروژه

احداث

(کیلومتر )

بهسازی

(کیلومتر)

آسفالت کیلومتر

احداث پل

(دستگاه )

بیندر

توپکا

احداث راه اصلی خلخال - پروج

4

 

6.2

5.5

2

احداث راه اصلی کلور - درام

1

 

 

 

 

بهسازی سه راهی شاهرود به شاهرود

1.5

 

 

 

3

بهسازی جاده خلخال - اسالم

1.5

 

 

 

 

احداث و بهسازی محور هشجین - سرچم

0.3

 

 

 

1

مجموع عملکرد و بهسازی شهرستان خلخال

8.3

 

6.2

5.5

6

عملکرد 9 ماهه راههای روستایی شهرستان خلخال

بهسازی و آسفالت راه روستایی برندق - جعفرآباد

 

17

4.3

 

 

بهسازی و آسفالت راه روستایی شال - ماجولان

4

3

 

 

 

بهسازی و آسفالت راه روستایی لرد - میانرودان

 

9

 

 

 

بهسازی و آسفالت راه روستایی ترازوج

2

2.4

 

 

 

بهسازی و آسفالت راه روستایی نساز - طویستان

 

3.5

5

 

 

بهسازی و آسفالت راه روستایی سوسهاب - مرجین

3

4

3.7

 

 

بهسازی و اجرای آسفالت سه راهی سفید آب به سفید آب

 

2

2.4

 

 

بهسازی و اجرای راه روستایی اندبیل - آقبلاغ کرد

 

5

1.2

 

 

احداث پل در راه روستایی کجل - دیز

 

 

 

 

1

بهسازی و آسفالت راه روستایی تیل

 

11

5

 

 

احداث راه روستایی جعفر آباد - چنارلق

3

 

 

 

 

مجموع علکرد شهرستان خلخال

12

56.9

22

 

1

 

عملکرد 9 ماهه مدیریت مسکن و معماری و شهرسازی در شهرستان خلخال
تکمیل مسکن مهر شهرک صنعتی و دانش و بهشتی و آسفالت معابر با پیشرفت فیزیکی 90%
تهیه طرح جامع شهرستان خلخال ( در دست تهیه توسط مشاور )
عملکرد 9 ماهه مدیریت فنی و اجرائی در شهرستان خلخال
اجرای ساختمان امور مالیاتی ( اجرای اسکلت فلزی و فنداسیون )
تکمیل ساختمان مرکزی اداره راه و شهرسازی خلخال به مساحت 1400 متر مربع

 

 

این جلسه بعد از حدود دو ساعت و نیم گپ و گفت صمیمی به پایان رسید .

 

با تشکر از آقای علی نادری رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال بابت وقتی که در اختیار ما گذشتند و همچنین تشکر ویژه از آقای یوسف فریادی که موجبات این جلسه و زحمات آنرا متقبل شدند .

 

 

گزارش : خلخالیم

 

یادداشت  

 
#1 محمد پورعزیزی 1393-12-04 13:06
با سلام، ضمن سپاسگزاری مجدد از مهندس نادری و مهندس فریادی بابت میزبانی این گفتگو، آنچه مشخص است این است که با توجه به بومی بودن مهندس نادری و تسلط کامل ایشان بر منطقه و همچنین به کارگیری نرم افزارهای پیشرفته مطالعه راه توسط ایشان و همچنین مطالعه میدانی کاملی که ایشان از کل منطقه خلخال در دوران خدمت خود در اداره راه خلخال داشته اند، نظرات ایشان باید برای ما حجت باشد، بنده متاسفم که با وجود کارشناسان خبره ای همچون مهندس نادری ، افرادی ناآگاه با ارائه طرح های غیرکارشناسی باعث سنگ اندازی در مسیر توسعه خلخال می شوند.
در چند سال گذشته عده ای ناآگاه با طرح انحرافی تونل خمس-زیندنه پروژه تونل الماس را حدود سه سال به تعویق انداختند و معلوم نیست مسئولیت دخالت این افراد ناآگاه و ارائه طرح های غیرکارشناسی و از همه بدتر اصرار بر انجام آنها بر عهده کیست.
از دیگر طرح های غیرکارشناسی ، طرح تونل اندبیل و مسیر نویولی است که بر احداث آن اصرار فراوانی می شود و متاسفانه با وجود فعالیت این افراد ناآگاه روند توسعه خلخال بسیار کند شده است.
تا یک صدایی نباشد وضعیت به همین منوال خواهد بود، وقتی استاندار به ما می گوید تکلیف خودتان با خودتان مشخص نیست که کدام جاده را می خواهید وکدام تونل را می خواهید ، پس انتظاری بیش نیست ، بیایید به نظرات کارشناسان خبره منطقه احترام بگذاریم و بیش از این باعث کند شدن روند توسعه نشویم.
 
 
#2 شهروند مظلوم 1393-12-04 17:07
با سلام به مدیریت محترم سایت وتشکر از جناب اقای نادری ایا ایشان و سایر کارشناسان تاکنون به این نتیجه رسیدند که شاهراه وراه اصلی خلخال به مرکز( پایتخت ) که بصورت کارشناسی شده باشد کدام مسیر است با این بودجه های قطر ه ای که به این شهرستان تزریق می شودچندین نسل باید فدای جاده های مرگ اور شوند

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . از ظواهر امر چنین مشخص است که ظاهرا در این شهر در برخی مواقع تصمیمات را کسانی طراحی و اتخاد میکنند که اعتقادی به کار کارشناسی ندارند و صرفا بر انجام کارهایی که از نظر آنها صحیح باشد اصرار دارند .
 
 
+1 #3 حجت اسماعیل زاده 1393-12-04 19:08
راه فیروزابادخلخال کلوردرام اصلی ترین جاده ترانزیستی استان است که انشاالله به ثمربرسد دعامی کنیم
 
 
#4 رادبه پرنده 1393-12-04 20:51
با تشکر از ریاست محترم و زحمتکش اداره راه و پرسنل غیور این اداره و توضیحات بسیار مفصل ایشان. مسلماً ما منتظر افتتاح جاده خلخال به فیروز در مرداد 1394 هستیم تا به نوعی این همه تاخیر ناموجه با شیرینی افتتاح این جاده پایان یابد. انشالله قدم بعدی در این راه تکمیل جاده درام خواهد بود و ما پشتیبانی خود را از مسئولین خدوم شهرستان اعلام می کنیم.
 
 
#5 نوری 1393-12-05 09:29
اگر نصب چند تا تابلو از توان اداره راه خارج است چطور ساخت جاده های اصلی جزو عملکرد اداره راه شهرستان قرار می گیرد . چطور است که اداره راه هر کاری را که در سطح شهرستان انجام شده به اسم خود معرفی کرده و نواقص را به اسم اداره کل . هر چند مجموع عملکرد هم چندان جای تعریف ندارد. یکی از دوستان هم که سخت به دنبال تونل الماس است گفته اند که در اداره راه با نرم افزارهای پیشرفته کار می کنند که برای اطلاع تمامی نقشه های راه و جاده ها فقط توسط مشاوران تهیه می شود و اگر کسی در ادراه راه باشد که توانایی طراحی جاده داشته باشد حتما معرفی کنند تا ما طراحان این راه ها که شبیه بیراهه هستند آشنا شویم.

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . تا جاییکه بنده خبر دارم طراحی راههای مختلف توسط اداره راه خلخال صورت نمی پذیرد و نظر نهایی توسط وزارتخانه و با رای و نظر شرکت مشاور صورت میپذیرد .
اتفاقا آقای نادری طی گفتگو به این موضوع اشاره فرمودند که در مشاوره راهها از کسانیکه آشنایی کامل به منطقه دارند کمتر استفاده می شود و به قول شما این بیراهه ها متاسفانه بیشتر بخاطر اعمال نظرهای غیرکارشناسانه برخی افراد صاحب نفوذ شکل گرفته اند .
بنده فقط مواردی که در گفتگو مطرح شده بود را بازگو کردم و شما اگر سئوال بیشتری دارید میتوانید از خود مسئولین محترم اداره راه بپرسید .
در ضمن تونل الماس به لحاظ فنی و کارشناسی قابل اجرا بوده و به لحاظ کارکرد ، برای خلخال کاملا صرفه اقتصادی داشته و مشکل اصلی گردنه الماس با احداث این تونل کاملا حل خواهد شد .
 
 
#6 فردین گنجعلی ... 1393-12-05 21:25
با سلام خدمت شما مدیران عید تو راهه و مهمون های زیادی میان خلخال یه کم به جاده اسالم برسید تا مردم به خوشی بیان وبرن .
 
 
#7 ابراهیم ربیعی علی آباد 1393-12-06 10:28
باسلام
به نظر من بی نظم ترین جاده و بی صاحب ترین جاده تو ایران همین جاده اسالم خلخال می باشد.//.خواهشا رسیدگی شود
 
 
#8 همشهری 1393-12-06 23:09
آقای شیر علیپور با سلام اگه زحمت نباشه چند تا عکس از وضعیت نا به سامان جاده به اصطلاح توریستی ولی فرعی خلخال -آسالم تو گزارش درج می کردید بهتر از گزارش کار بدون عمل بود.

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . هر چیزی در جای خودش مناسبه . ما به موقع از همون وضعیت نامناسب هم عکس گذاشتیم و حتی خیلی بیشتر و الان هم یک گفتگوی مفصل و به نوعی انتقاد گونه از وضعیت راهها که گزارشش خدمت شما ارائه شده .
هر کدام از این موارد جایگاه خودش را دارد
 
 
#9 عبدالله 1393-12-08 23:55
ضمن تشکر از تدارک این مصاحبه و تقدیر از زحمات آقای نادری و همکارانشان در اداره راه و شهر سازی
ای کاش آقای نادری اشاره ای هر چند کوتاه به وضع اسف بار جاده خلخال به هشجین می نمودند که قدمت آسفالت آن به زمان مرحوم سید مطهر کاظمی بر می گردد.
بیش از ده سال است که این جاده روی روکش را هم به خود ندیده است .
 
 
#10 پریسا 1393-12-17 12:25
بسته بودن جاده خلخال پونل واقعا" مایه شرمساریه
 
 
#11 قادر نصیری ترزنق 1393-12-17 13:26
بنده از نزدیک شاهد دلهره ها ، دغدغه ها و شب بیداری های مهندس نادری بزرگوار بخصوص در ایام زمستان و برف و کولاک وصف ناپذیر خلخال بوده ام که چگونه برای تامین آرامش و امنیت خاطر همشهریان و مسافران بی محابا شب و روز در جاده و راه های کوهستانی در کنار سایر همکارانشان به بازگشایی راه های خلخال اقدام می کردند.مهندس نادری مردی شریف، نجیب،دوست داشتنی و پرکاری هستند که باید مسئولان محترم خلخال و استان ، وجود چنین مردان تلاشگر رادر شهرستان مغتنم شمرند و از وجود آنها بیشترین و بهترین استفاده را بکنند و نیازمندی های اداره راه و شهرسازی شهرستان را چه از طریق اعتبارات شهرستانی و چه استانی و کشوری برطرف نمایند چرا که با وجود همه تلاش های بی شائبه این عزیزان راه های خلخال از نبود اعتبار و حمایت های استانی و کشوری رنج می برد.به همه این راه گشایان زحمتکش به خصوص مهندس نادری عزیز خدا قوت و خسته نباشید عرض می کنم. پیروز باشید و سربلند .
 
 
#12 همشهری 1393-12-21 00:19
باسلام هفته گذشته ازاسالم به خلخال میآمدم وضعیت جاده اسفناک بود یخبندان و بسیار خطرناک ساعت 9صبح بدون نمک پاشی شده ریس محترم راه ترابری بازکردن جاده خلخال پونل چه قدر زمان وکار دارد درحالی که تمام دستگاهادرگردنه بیکار مانده اند نمدانم اگر مثل زمانهای قدیم برف میامد //
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید