معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

ائله ایکی سیده مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
طنز
شنبه, 15 آذر 1393 ساعت 21:06

صبح یک روز پاییزی که سردی هوا در جانم نشسته بود جهت خرید سفارشات عیال محترمه از خانه خارج شدم

 

 

در ذهن خود شکوه های متعدد از زمین و زمان را که معمولا با خود به همراه دارم یک به یک ردیف می کردم که به خیابان کارگر خلخال رسیدم . تا متوجه جلوی پای خود بشوم کفشهایم یک وجب در گل فرو رفت . بلافاصله دهان مبارک اینجانب هم ناخود آگاه باز شد و  ما را از شرمندگی کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش درآورد.

 

شما خودتان بهتر می دانید که کنده کاری خیابان و گل و لای حاصله ، آن هم در فصل بارش پاییزی جزیی از پروژه های توسعه و آبادانی شهرمان می باشد . بالاخره باید پیه آبادانی و سازندگی به تن کفش تازه تعمیر شده ما مالیده میشد تا ثابت شود که ما هم در پروژه ها مشارکت مردمی داشته و  از وظیفه شهروندی عدول ننموده ایم.

 

در این گیر و دار ذهنی بودم که دیدم تجمع خودجوش مردمی در کنار گودال کنده شده طویلی چون مار تشکیل شده است.کنجکاو شده خواستم بزور راهی از میان مردم باز کرده و جلو بروم که یکی پهلوان قوی بازو  ندا سر داد که:

 

_هارا ؟  نوبتیدی ، قال صفه !

 

من که یک عمر به صف و صف ایستادن عادت کرده و اصلا با صف بزرگ شده ام بلافاصله گفتم چشم و بسان سربازان صفر کیلومتر به صف ایستادم . اما هر چه قدر این پا و آن پا کردم ،نفهمیدم صف چیه!؟آن هم وسط خیابان کنده شده و کنار خندق جدیدالتاسیس . به خود جرات داده و از پیرمردی که چند نفر جلوتر بود و چند پیراهن بیشتر از من در صف پاره کرده بود پرسیدم :

 

_حاجی نه وریللر؟

 

گفت : بالا ، ائله بیل بوردا چورک خانا آچیلیپ .

 

گفتم : نه اولسون ، چورک خانادان چوخ چورک خانا.

 

گفت : آخی اوغول ، اونلار هامیسی دستگاهینان پیشیریللر ، بو بیر دنه تندیریلن دیر.

 

راست می گفت سالهاست که نان تندیر ندیده ایم ، نانی که ارزان ، خوش بو و خوش طعم بود و حرمت داشت و حال گران است و بی رنگ و بو و صد البته کم حرمت . مردم حق داشتند که صف بیاستند که اگر نان بدستشان هم نمی رسید ،لا اقل به دیدنش که می ارزید. همه داشتند از مزایای تندیر و  اینکه چه تکنولوژی پیشرفته ای در زمان خودش بوده و چه نقش مهمی در خودکفایی اقتصادی و مقاومتی آن زمان داشته ، صحبت می کردند.

 

در همین گیرودار بودیم که چند مامور که کارشناسی آنها از نگاهشان پیدا بود ، جماعت را پس زده و داخل گود شدند و پس از خیلی ورانداز کردن تندیر و معاینه فنی آن رو به مردم کرده و گفتند:

 

_ بروید پی کارتان! این تندیر خود ماست و ما آخرین تندیر را برای نسلهای بعدی در اینجا به امانت دفن کرده ایم تا آیندگان نیز صاحب میراث فرهنگی و آثار باستانی شوند . شما زود آمده اید لطفا  اینجا را ترک کنید.....

 

من که تا آن لحظه فکر می کردم اداره میراث فرهنگی فقط وظیفه حفظ آثار باستانی و فرهنگی را دارد تازه متوجه شدم که علاوه بر آنها، خود در تولید آثار باستانی و میراث فرهنگی نیز نقش مهمی داشته اند و چه با برنامه کار می کنند . و بدین سان راز تندیر 35 ساله!!! در زیر خیابان 80 ساله را متوجه شدم!!!!

 

پس از سخنان آن کارشناس محترم ، مردم به همهمه افتادند و دمق شده می خواستند برگردند که یکی تازه وارد از پشت به زور برای خود راه باز می کرد و شتاب داشت .

 

گفتم : یاواش بالا ، هارا؟

 

گفت : سن اول ! من بیر دنه چی ام . چوخ آلمیاجام.

 

گفتم : گج گلیبسن ، چورک قوتاردی ، تندیر ده قوتاردی . بیر دنه قالمیشدی .

 

گفت : نه منه قوتاردی؟ چورک یا تندیر ؟؟

 

گفتم : ائله ایکی سیده.!

 

کیم جیغاز

 

یادداشت  

 
+1 #1 شکری 1393-09-16 09:13
دلمان برای طنزهای جناب کیم جغاز تنگ شده بود.
لطفا غیبتتان طولانی نشود
 
 
#2 سیدلطف اله 1393-09-16 09:22
گوزه ل سلاملار خالخالیما.
اینصافلا،ایجتیم اعی دوروملارا بیر طنز باخیش جانا یاپیشیر. دیمک بو ساجه ده، دیلده اونملی دیر. هامیسی تورکجه یازیلیرسا او قدر ده یرلی اولابیلیر. اوخویان گوله گوله کیف ایلیر و یادینا تاپشیریر و هابله آنا دیلیمیز قورونور و یاخجی شکیلده یاییلیر.
کیم جیغاز بی ده ن تشکورلریمی بیلدیریرم.
پاشازاده
 
 
#3 قادر معصومی خانقاه 1393-09-16 10:32
سلام
با تشکر از مطلب زیبای شما، عملکرد اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال و استان اردبیل باعث سرافکندگی و تاسف بار است.
 
 
#4 علی حسنی سوسهاب 1393-09-16 11:00
بسیار عالی
ممنون
 
 
#5 سهند 1393-09-16 11:28
کیم جغاز عزیز
تندرست و پاینده باشید، تقاضا میشود در عالم خیال ، مصاحبه با یکی از عزیزان مرتبط با مدیزیت شهری را دست مایه ی نوشته های ارزنده ی خود قرار دهید( در صفحه اصلی وبسایت نوشته ی موسسه رغایب در حاشیه مصاحبه رئیس محترم شورا محمل خوبی است)
 
 
#6 پیریکلی آرتان 1394-01-05 10:18
چوخ گؤزه ل گولدوروجو بیر یازی اوخودوم
" من بیرده نه چی ام..."
اوره ک دن گوله سن همیشه
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید