معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اجتماعی مطلبی به مناسبت روزجهانی نابینایان
مطلبی به مناسبت روزجهانی نابینایان فرستادن به ایمیل
اجتماعی

مطلبی به مناسبت روز جهانی نابینایان با عنوان "عصای سفید نابینایان شویم" نوشته عارف اسماعیل زاده گیوی

 

 

 

عصای سفید نابینایان شویم

 

* عارف اسماعیل زاده گیوی


یونسکو درسال 1950،پانزده اکتبر(23 مهر) را به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری کرد.روزبیست و سوم مهر،روزعصای سفید است؛روزی که روشندلان جهانْ طراوت، پویایی و نشاط را به جویبار زندگی فرامی خوانند.یونسکو و شورای جهانی نابینایان،درجلسه‌ای مشترک همچنین قانون «عصای سفید» را درهمان سال  بررسی کرده و به تصویب رساندند.بر این اساس قانون عصای سفید، تصویری جدیدازنابینایان رادرجامعه ترسیم کرد.درمیان وسایل کمک حرکتی نابینایان، می‌توان عصای سفید را به عنوان پرچم استقلال آنها قلمداد کرد.

 

یک روشندل درست مانند یک فرد عادی حق زندگی و بهره مندی از تمام امکانات را دارد.واقعیت این است که اگر چنانچه روند بی تفاوتی نسبت به نابینایان ادامه یابد ممکن است آنها گوشه نشین شده و به راحتی نتوانند با اجتماع خود ارتباط برقرار کنند.روان شناسان معتقدند که نابینا سعی دارد مستقل باشد. دوست ندارد مورد ترحم واقع شود.اومی خواهد اعلام کندکه مثل بقیه انسان ها می توانداز استعدادهای خدادادی خود استفاده کندوبه رشد و کمال برسد؛بنابراین، از اطرافیان و مربیان می خواهد که اجازه دهند خود او اداره امور خود را به عهده بگیرد و جای وسایل خود را انتخاب کند و در این میان، مربیان و اطرافیان تنها از دور مراقب آن ها باشند که خطر جدی ای آن ها را تهدید نکند.

 

نوع رفتار باروشندلان در جامعه، می توانددرسرنوشت آن ها و حالات روحی و روانی شان تأثیرات متفاوتی بگذارد.برای رفتار و تعامل باروشندلان، باید از یک سری نکات غافل نبود؛ از جمله آن ها این که واقع بین باشیم و به آن ها بفهمانیم که با دیگران هیچ گونه تفاوتی ندارند؛ آن ها را با نام صدا بزنیم و وقتی به آن ها نزدیک می شویم، به نحوی آن ها را از حضور خود آگاه کنیم و اگر احتمال می دهیم ما را نشناسد، بهتر است خود را دقیق به آن ها معرفی کنیم و از کمک هایی که به استقلال و خودکفایی آن ها لطمه می زند، جدا بپرهیزیم.

 

تلاش و امید به زندگیِ روشندلان و رشد و پیشرفت آن ها در زمینه های مختلف اختراع، ترجمه، تألیف و فرصت های شغلی، علاوه بر این که سبب آرامش، احساس ارزشمندی، عزّت نفس و استقلال خودِنابینایان است، می تواند درس بزرگی برای افراد بینا باشد؛ چرا که آن ها با نداشتن نعمت بزرگی چون بینایی، ثابت کرده اند که می توانند به زندگی خودکفا و همراه با عزّت خود ادامه دهند، مدارج علمی را بپیمایند یا در عرصه های ورزشی بدرخشند.آن ها به ما می آموزند که آن چه ملاک اصلی موفقیت است، اراده و تلاش است وچگونه در مقابل مشکلات کوچک و بزرگ زندگی بایستیم و فقط به قلّه پرافتخار موفقیت فکر کنیم. آن ها به ما می آموزند که دریای زندگی با همه سختی هایشْ سرشار از شیرینی هاست.

 

شكي نيست كه عادلانه نبودن شرایط زندگی برای معلولان و بویژه نابینایان از جمله کوتاهی ها در انجام وظیفه بوده ودرحال حاضر شرایط زندگی در جامعه از جوانب مختلف برای نابینایان سخت است ومي توان گفت اشکال کار اینجاست که هنوز اعتماد به نابینایان را باور نکرده ایم و به این عقیده نرسیده ایم که اگر خداوند نقصی را بنا به حکمت در وجود کسی قرار می دهد، به جای آن استعدادهایی را در وجود او قرار می دهد که باید آنها را باور داشت.

 

به عقیده کارشناسان نگرش جامعه نسبت به روشندلان و همچنین برداشت آنها نسبت به خود که برگرفته از برخورد جامعه و فرهنگ حاکم است،نقش بسیار مهمی درچگونگی تشکیل انگیزه ها،توسعه ورشد استعدادهای نابینایان داردوبدیهی است جامعه، مدرسه و خانواده مسئولیت خطیری را درزمینه ایجاد و تقویت انگیزه های بالنده درنابینایان برعهده دارند.

 

چه خوب است به خاطر شکر گذاری پروردگار برای این نعمت الهی؛ عصای سفید نابینایان شویم و آنها را تا مقصدشان هدایت کنیم.

 

*فعال اجتماعي استان

 

یادداشت  

 
#1 هادي 1393-07-23 10:06
همين كه عزيزان روشندل را از ياد نبرده و مطلبي براي آنان نوشته ايد از شما ممنونم
 
 
#2 بازگلي 1393-07-23 10:25
سلام روشندلان از افرادي هستند كه دل نازكي دارند و بايد مورد توجه ويژه قرارگيرند.واقعا امكانات شهرستان براي اين عزيزان كافي است؟ بازهم گلي به جمال شما كه به اين امر پرداختيد
 
 
#3 محمدي 1393-07-23 14:39
بايد خود را چند لحظه اي روشندل حساب كنيم و بعد لزوم توجه به آنان رادرك كنيم.بقول آقاي اسماعيل زاده كاش درسال يك روز عصای سفید نابینایان شویم.
 
 
#4 ناشناس 1393-07-24 14:37
باتشكرازاقاي اسماعيل زاده بسيارجالب بود
 
 
#5 فرزانه 1393-07-25 22:36
آقاي اسماعيل زاده ضمن تشكركاش اين مطلب راكمي باانتقاد بيشتري مي نوشتيد.مسئولين دراين زمينه باوركنيدكه خواب هستند
 
 
#6 مينايي 1393-07-26 12:23
مايي كه نابيناها را نمي بينيم مگردست كمي ازنابينايان داريم.باتشكرازسايت خلخاليم وآقاي اسماعيل زاده كه حداقل اين يادداشت رانوشتند
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید