معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home کامپیوتر و فناوری جايگاه آموزه هاي تربيت ديني در نظام آموزش الكترونيكي
جايگاه آموزه هاي تربيت ديني در نظام آموزش الكترونيكي فرستادن به ایمیل
کامپیوتر و فناوری

مقاله ای تحت عنوان " جایگاه آموزه های تربیت دینی در نظام آموزش الکترونیک" نوشته دکتر حسین نجفی ، استاد دانشگاه پیام نور خلخال که خلاصه و متن کامل این مقاله در مطلب درج شده است

 

 

 

 

 

جايگاه آموزه هاي  تربيت ديني در نظام آموزش الكترونيكي


نویسنده : دکتر حسین نجفی،دانشگاه پیام نور خلخال

خلاصه مقاله :

 

هدف مقاله، شناسایی آموزه های تربیت دینی و جایگاه آن در آموزش الکترونیکی می باشد. آموزش الکترونیکی به مجموعه فعالیت های آموزشی اطلاق می گردد که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی، تصویری، رایانه ای، شبکه ای و مجازی صورت می گیرد. این نوع آموزش با هدف توجه به تفاوهای فردی، فراهم کردن فرصتهای برابر آموزشی و دموکراسی آموزشی به تناسب سن، جنسیت، اشتغال و وضعيت مردم با تحقق شعار محوری «آموزش برای همه، همه وقت و همه جا» در جهت تبیین رسالت انسانی «آوردن آموزش برای مردم و نه بردن مردم برای آموزش»نقش مهمی ایجاد کرده است و از سوی دیگر، نگاهی به آموزه های  تربیت دینی است که برگرفته از قرآن، سخن پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار است که در  ذیل به موارد مشترک  اشاره می شود:

 

یادگیری مادام العمر و حذف زمان  و سن یادگیری؛ ( زگهواره تا گور دانش بجوی؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «اطلبوا العلمِ مِن المَهدِ الیَ اللَحدِ») ،

 

حذف مكان یادگیری؛( کسب علم و دانش در دورترین نقطه عالم «اطلبواالعلم و لو بالصین »

 

حذف جنسيت برای یادگیری؛(واجب بودن کسب علم و دانش برهر مرد و زن مسلمان،« طَلَب العِلمِ فریضهَ عَلَی کلِ مسلمٍ و مسلمهٍ») ،

 

توجه به تفاوت هاي فردي يادگيرندگان؛ «و لا تصعر خدک اللناس»، «ِیَکُنِ النّاسُ عِندَکَ فِی العِلمِ سَواءً » يعني همه مردم باید در زمینه دانش نزد تو یکسان باشند ، اشاره به  نگاه یکسان به علاقه مندان به يادگيري  از یک سو  و از سوی دیگر « لَیسَ کُلُّ العِلمِ یَستَطیعُ صاحِبُ العِلمِ أن یُفَسِّرَهُ لِکُلِّ النَاسِ لِأنَّ مِنهُم القَویَّ و الضَّعیفَ، و لَأنَّ مِنهُ ما یُطاقُ حَملُهُ و مِنهُ ما لا یُطاقُ حَملُهُ » يعني صاحب دانش نمی تواند هر علمی را برای همه مردم تفسیر کند، چرا که برخی از مردم قوی و برخی ضعیفند و برخی از علوم در حد طاقت مردم است و برخی از علوم برای مردم قابل تحمل نیست(توجه به تفاوت هاي فردي).

 

توجه به علايق، انگيزه و احساسات انسانی يادگيرندگان؛ امام صادق (ع) می فرمایند: « المُتَعلِّمُ یَحتاجُ اِلی رَغبَةٍ و اِرادَةٍ و فَراغٍ و نُسُکٍ و خَشیَةٍ و حِفظٍ و حَرمٍ » اشاره به اینکه یادگیرنده، نیازمند اشتیاق، اراده، فراغت، تلاش عملی، خشوع، محافظت و دور اندیشی است.

 

و عملی کردن یادگیری؛ امام علی (ع) در این باره می فرماید: «مازکا العلم بما العمل به » یعنی دانش با هیچ چیزی همانند عمل کردن به آن رشد نیافته است و یا در جای دیگر امام علی (ع) می فرمایند: «احسن العلم ما کان مع العمل» یعنی بهترین دانش آن است که همراه با عمل باشد. بنابراین اکثر این مولفه های تربیت دینی خود به عنوان مهمترین ویژگی های آموزش الکترونیکی تلقی می شوند که در متن اصلی مقاله به آن اشاره شده است.  از این رو برخی از آموزه های تربیت دینی مبتنی برقرآن،آیات و احادیث، تقریبا منطبق با ویژگی های آموزش الکترونیکی بوده و می توان از آموزه های دینی در نهادینه کردن و کاربردی نمودن آموزش الکترونیکی در آموزش عمومی و عالی کشور  استفاده کرد.

 

برای دانلود کل مقاله اینجا و یا بر روی آیکون زیر کلیک نمایید

 

یادداشت  

 
#1 سید لطف الله 1393-07-17 00:00
سلام و الله یاورتان. مقاله حایز اهمیتی است و آنچه که آنرا پربارتر می کند نحوه بهره بردن از چنین متدولوژی های گرانبهاییست که باید جمع بندی و بشکل برنامه ارایه شود. قطعا جایگاه این سری از برنامه ها بشکل ریشه ای در آموزش و پرورش است جایی که نسل آینده این مرز و بوم در آن رشد و بالنده میشوند. در فضای مجازی شاید احساس را نشود سنجید ولی از متدهای جدید نظرخواهی میتوان حدود آنرا تعیین کرد تا بازخوردهای آرا و عقاید منتشره را درک نمود. پیشنهاد بنده برای یکسری از اظهار نظرات این وبسایت بهره مندی از چنین شیوه هایی است بویژه برای آن سری از نظرات وب سایت که اثرات آنی آن بصورت مستفیم و گاه سریع به خود شهروندان برمیگردد (به عنوان مثال وضعیت ناگوار ایمنی جاده پونل و امثال آن). بنده از منظر طراحی سیستم یقین دارم برآورد چنین آرایی که مستقیما بیانگر احساس و تحلیل عامه مردم است در درجه اول با استانداردهای فضای مجازی و سپس جمع آوری و آسیب شناسی و تحلیل آن ضمن انعکاس به مبادی ذیربط حکومتی بسیار مفید خواهد بود. بهره مندی از آمار لایه های نهانی وب سایت نیز در میان مدت قوت و قدرت تحلیل و آسیب شناسی را بالا میبرد. بنده به عنوان دوستدار چنین حرکت های علمی آماده همکاری با وبسایت ارزشمندتان خواهم بود. ضمنا یادآور میشوم که من از داشتن موهبت فضای مجازی موجود خدای را بسیار بسیار شاکرم چرا که منافع آن با ارزیابی عاقلانه قطعا بسی بیشتر از مضراتش است تنها باید فهمید که چگونه و چه باید کرد. با سپاس پاشازاده

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما و بینهایت ممنون از اعلام همکاریتان . با منتظر حضور ارزشمندتان در سایت هستیم .
 
 
#2 فريد 1393-07-17 10:53
با سلام
مقاله پر باري بود
ممنون از دكتر نجفي عزيز
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید