معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اجتماعی طلاق ؛ اولين يا آخرين راه حل ! ؟
طلاق ؛ اولين يا آخرين راه حل ! ؟ فرستادن به ایمیل
اجتماعی

طلاق  رامي توان تراژدی غم انگيزجوامع انسانی دانست.بسياری از روانشناسان، بزرگ ترین استرس را طلاق دانسته و آن را در صدر جدول استرس های جهان قرار داده اند

 

 

 

 

 

طلاق ؛ اولين يا آخرين راه حل ؟

 

نویسنده : * عارف اسماعيل زاده گيوی

 

طلاق  را مي توان تراژدي غم انگيز جوامع انسانی دانست. بسياري از روانشناسان، بزرگ ترین استرس را طلاق دانسته و آن را در صدر جدول استرس های جهان قرار داده اند.

 

با وجود منفور بودن طلاق در دين مبين اسلام جای تاسف است که کشور ایران در این رابطه مقام چهارم را درجهان به خود اختصاص داده است.

 

در حال حاضر استان اردبیل نيز رتبه 11 کشوری را در بحث طلاق به خود اختصاص داده است. به گفته مدیرکل ثبت احوال ، استان اردبیل نيز در چهار ماه ابتدايي سال جاري 887 مورد طلاق به ثبت رسیده که 3/5 درصد  رشد را نشان مي دهد. عبدالله امینی مي گويد: هر روز هفت مورد طلاق و در هر چهار ساعت یک مورد طلاق رخ می‌دهد که نرخ خام طلاق به ازای هر یک هزار نفر جمعیت استان اردبیل دو مورد است و در مقابل هر 100 مورد طلاق روستایی 480 طلاق شهری به ثبت می‌رسد.

 

وی میانگین سنی طلاق را در مردان 33.1 و برای زنان 27.95 سال اعلام و رابطه تحصیلات با امر ازدواج و طلاق را نیز در نوع خود قابل تامل مي داند.

 

آمارها نشان دهنده اين است که طلاق عامل ۵۰ درصد آسيب هاي اجتماعي از جمله بيکاري، سرقت، اعتياد، فرار از منزل و ... است و اين آماري است که همگان بر آن اذعان دارند. ترديدي نيست كه افزایش طلاق در استان ،مسئولین ، خانواده ها و حتی افراد در شرف ازدواج را بايد نگران كند. واضح است افزایش آمار زنان متارکه کرده و فرزندان طلاق آسیب های اجتماعی را تشديد كرده و بهداشت روانی زنان متارکه کرده و فرزندان طلاق به شدت تحت مخاطره مي افتد. طبق آمار بيش از۵۰ درصد طلاق ها در استان اردبيل در ميان افراد زير ديپلم و معمولا به دلیل ازدواج های زود هنگام و شتاب زده صورت می گیرد و اين در حالي است كه آمار طلاق درخانواده هاي داراي مدرك دانشگاهي حدود 10 درصد است.

 

به نظرمي رسد دستگاههاي مربوطه و مسئول بايد در اين زمينه ضمن بررسي هاي بيشتر برگزاري دوره ها،آموزشها و برنامه هاي آگاهي دهي را براي افراد بدون مدرك دانشگاهي مد نظر داشته باشند چرا كه هر چه سطح آموزش براي خانواده ها بيشتر شود قطعا آمار 50 درصدي طلاق در افراد زير ديپلم كمتر خواهد شد.

 

نكته اي كه دراين ميان نبايد از آن غفلت كنيم اينكه گذشته از طلاق های رسمی که توسط ثبت احوال اعلام می گردد بسیاری از زوجین دچار طلاق پنهان شده اند كه این نوع طلاق ها را به عنوان طلاق عاطفی نام مي برند. در اين نوع طلاقها زوجين تنها بنا به ملاحظات اقتصادی ، فرهنگی ، مذهبی ، اجتماعی و بویژه فرزندان به زندگی مشترک خود بصورت کج دار مریز ادامه می دهند و به نظر مي رسد اين نوع طلاق ها با توجه به فرهنگ و اعتقادات خاص استان اردبيل قابل توجه باشد . از نظر حقوقی طلاق یک فرایند زمان بر و پیچیده است و از نظر روانی نيز پدیده ای شدیدا فرسایشی است. آسیب های طلاق به قدري فراگير است که با توجه به وضعيت استان در اين زمينه توجه چند جانبه تر و جدی تری را می طلبد.


به گفته كارشناسان ازدواج هايى كه در آنها هماهنگى بيشترى از جهات مختلف ميان زوجين وجود دارد موفق ترند و كمتر به طلاق مى انجامند. تشابهاتى مانند طبقه اجتماعى، سطح تحصيلات، سطح هوش، هم نژاد بودن، هم زبان بودن و ...، يك ازدواج موفق را رقم مى زند.

 

طلاق به عنوان مسأله اجتماعى در استان يكى از مهم ترين پديده هايي است كه به نظر مي رسد نبايد به آساني از آن عبور كرد. از نظر اجتماعی تغییر در فضای جامعه و آشنا شدن مردم بویژه زنان با حقوقشان یکی از علل رشد طلاق است همچنین گسترش سازمانهای حمایت و حمایتهای اجتماعی از مطلقین بویژه زنان مطلقه از دیگر عوامل رشد این پدیده است . نکته دیگر قانون به روز شدن مهریه است . در سالهاي اخير با وضع قانونهای جدید ، مسائل مالی که یکی از موانع اقدام به طلاق بود ، حل شده و زنان مطمئن هستند که در صورت طلاق علاوه بر حمایت های اجتماعی ، پشتوانه مالی نیز خواهند داشت . این مسأله باعث شده بسیاری از طلاقهای عاطفی تبدیل به طلاق واقعی شود.

 

در اين باره می توان اينگونه گفت كه شايد طلاق بطور مطلق افزایش پیدا نکرده بلکه بیشتر نمود اجتماعی پیدا کرده است. شكي نيست اين نمود اجتماعی مي تواند قبح و منفور بودن طلاق را در جامعه از بين ببرد. در حال حاضر پیوندهای زناشویی جدید نيز بیشتر رو بنایی  شده است . این سطحي نگری در ازدواج علل بروز طلاق در سالهای آینده است و روشن است كه بیشتر طلاق ها نیز در بین این گروه اتفاق افتد.

 

به نظر مي رسد علاوه بر كنترل آسيب‌هاي اجتماعي تقويت آموزش زوجين قبل و بعد از ازدواج ، مشاوره در جهت حل اختلاف‌هاي خانوادگي، ايجاد توازن مالي و غيرمالي زوجين و آموزش‌هاي رسانه‌اي درباره عواقب طلاق به عنوان راه‌ حل پيشگيري از سرعت افزايش طلاق باشد.

 

آموزش به صورت كارگاهي ، چهره به چهره در محل كار و دانشگاه نيز راه حلي براي كاهش اين سرعت است. نگاهي به عوامل و راه‌حل‌هاي پيشنهادي جواب مساله طلاق را در تدبير و همكاري نهادهاي اقتصادي، فرهنگي و برنامه‌ريز مي‌يابد. آيا تضمين آينده جامعه ارزش اين تدبير را ندارد؟

 

پدیده طلاق از لحاظ جامعه شناسی پدیده تاثیرگذار بر آسیب های اجتماعی بوده و گسیختگی خانواده را در پی دارد و بصورت ناهنجاری اجتماعی در کنار پدیده هایی چون اعتیاد، بیکاری دختران فراری ، بزهکاری ،جرم، و جنایت و فقر فریاد می کشد و همواره قربانیانی بنام فرزند ، زن ، مرد و حتی جامعه را به همراه  دارد.

در روايات است كه طلاق آنقدرعمل زشت و ناپسنداست که وقتی زن و مردی ازطلاق صحبت مي کنند عرش به لرزه می افتد . درنهايت اينكه وظيفه همگان است تا از نمود اجتماعی بیشتر طلاق جلوگيري كنند.

 

از سويي ديگر بايد به طلاق به عنوان آخرين راه حل نگريسته شود نه اولين راه حل.

 

 

*مدرس دانشگاه  وفعال سياسي اجتماعي استان

 

یادداشت  

 
#1 رحيمي 1393-07-05 16:25
سلام
مطلب خوبي است بخصوص طلاق هاي عاطفي بسيارخوب است لطفا به اين موردبيشتربپرداز يد
 
 
#2 كارشناس 1393-07-06 08:55
به نظرم بسياري ازخانواده هاهستندكه به نوعي دچارطلاق عاطفي شده اندوبه دليل وضعيت فرهنگي جامعه مجبوربه تحمل همديگرهستند در اين يادداشت اشاره خوبي به آن شده و اتفاقاً آمارآن را از طلاقهاي رسمي بيشرعنوان كرده كه حرف درستي است
 
 
#3 همشهری 1393-07-06 13:11
بنده خودم یکی از کسانی هستم که طلاق عاطفی را دارم تجربه می کنم.لج بازی با خانواده و انتخاب خودم عامل این سبب شده و تاوان آن را دارم می دهم.تو را به خدا جوانان قبل از ازدواج فکر کنند.خانواده همسر آینده را با خود مقایسه کنند و عاقلانه تصمیم بگیرند.راه بازگشتی ندارد و فقط درد و رنج درونی فرد زیاد و فقط آه حسرت از انتخاب عجولانه نتیجه آن است.
 
 
#4 بشيري 1393-07-06 20:59
دراين مقاله واقعا طلاق عاطفي بحث بسيارمهمي است به نظرم بسياري ازاين حالت رنج مي برندكاش درداين مشكل نيزازطريق نويسنده محترم اين مقاله بيان شود ازش ممنونم
 
 
#5 وحید 1393-07-06 23:12
با سلام
به قول نویسنده در خانواده های امروزی در اولین اختلاف سلیقه ونظر حرف طلاق به میان کشیده می شود و این جای تاسف دارد . صبر زوجین هم در همان ابتدای زندگی به آخر می رسد.
 
 
#6 بهمني 1393-07-07 20:57
وضعيت طلاق دراستان به نظرمي رسدطبق اين آماربسياروحشتنا ك است.ضمن تشكرازآقاي اسماعيل زاده كه هميشه يادداشتهاي جالب وقلم شيوايي دارندخواهشمنم درخصوص علل طلاق هاي عاطفي وراه حل آن نيزمطلبي بنويسند
 
 
#7 سجاد 1393-07-07 21:20
سلام
ای کاش پدر و مادردخترها اولا خودشان اطلاعات ازمسایل و مشکلات زندگی وسبک زندگی اسلامی واخلاقی کسب کنندوقبل از ازدواج دخترشان را با بسیاری ازمسایل مهم زندگی مطلع سازند از بالا پایینهای زندگی مطلع کنند حال که ازدواج صورت گرفت از دخالتهای بی جا وبی مورد ممانعت کنند.از ساده زیستی و سبک زندگی امامان در رسانه ها صحبت شوداز رفتار وکردار امام علی (ع) وحضرت فاطمه زهرا (س) حرفهایی زده شود.
 
 
#8 مهسا 1393-07-08 18:21
درروايات وقران دراهميت دوري ازطلاق بسيارنوشته شده است.نظربنده نيزهمانندبرخي ازخوانندگان اين ياشت توجه به طلاقهاي عاطفي است.موردي كه ازنظرهمه به دورمانده است.منتظرنگارش يادداشتي دراين زمينه ازطرف آقاي اسماعيل زاده هستيم
 
 
#9 سلیمان قربانی 1393-07-09 11:28
باسلام به برادرخوب وعالمم آقای اسماعیل زاده
لازم میدانم دررابطه با طلاق پنهان عاطفی وبعضی ازعواملی که موجبات اینگونه طلاق راسبب میشوندبپردازم
طلاق عاطفي به سردي رابطه ميان زن و شوهر گفته مي‌شود درواقع در اين رابطه ضعف ارتباط عاطفي زن و شوهر منجر مي‌شود به سردي تمامي روابطي كه يك زوج مي‌توانند با هم داشته باشند مانند رابطه روحي، جسمي، عاطفي و حتي گفتاري. وجود اين مشكل در يك رابطه باعث بي‌مهري و كم شدن انرژي مثبت در خانواده مي‌شود زوج‌ها در بيگانگي دنياي يكديگر گم شده‌اند و فقط براي هم حكم يك هم‌خانه يا يك مصاحب كه به او عادت كرده‌اند را دارند. اين افراد با فاصله‌اي كه از لحاظ روحي و جسمي با يكديگر دارند خط قرمزهايي را براي همديگر مشخص كرده‌اند و هركدام در خلوت خود ديگري را متهم مي‌كند. درك نكردن صحيح از رفتار و گفتار يكديگر، نداشتن شناخت كافي از روحيات طرف مقابل و عاقبت بي‌علاقگي و سردي نسبت به شريك زندگي خود همه و همه ‌دست به دست هم مي‌دهد تا يك طلاق عاطفي را در زندگي زوج‌ها به‌وجود بياورد.هيچ آمار دقيقي از ميزان وجود طلاق عاطفي در دست نيست ولي مي‌توان به جرات گفت آمار طلاق عاطفي در كشورما از طلاق قانوني بيشتر است.وبعضی ازعوامل طلاق عاطفی:
1-درخانواده هایی که افرادنسبت به خانه حسی که بایدداشته باشند ندارندوجوسردوخا لی ازشورونشاط درخانه حاکم است
2-گله هایی که بین زوجین دراثربرطرف نشدن نیازهای دوطرف واهمیت ندادن به نیازها وخواسته های هم به توهین ونزاع تبدیل میگردد.
3-انجام ندادن وظایف خود توسط یکی اززوجین درمقابل دیگرافراد خانواده وبی تفاوتی نسبت به امورات خانواده
4-اختلاف سن بیش ازحدازدواج بین زوجین
5-تهاجم فرهنگی وفیلمهای کانالهای ماهواره ای که عامل مهمی است که فرهنگ خانواده ها راآگاهانه نشانه گرفته اند .وعلت های دیگری هم حتما درنظرخوانندگان محترم وجود دارد که میتوانند این نوشته بنده را تکمیل فرمایند.
 
 
#10 الهام 1393-07-09 16:05
مطلب بسیار بجایی بود متشکرم.
مطمئنا اکثریت قریب به اتفاق خانواده ها با این مشکلات بخصوص مشکلات عاطفی مواجه شدند که واقعا به نوبه خودش معضل بزرگی تو جامعه هستش . طلاق عاطفی بین زن و مرد باعث به آتش کشیده شدنه تمام بنیان خانواده هست که مسئله ی فوق العاده مهمتر از طلاق واقعیست چه بساکه طلاقهای واقعی اتفاق افتاده اما عاطفه و کشش بین آن هنوز پابرجاست.
متاسفانه الانه حتی خانواده هایی که از زیر بنای محکمی برخوردار بودن رو به زوال هستند.
ممنون میشم اگر راجع دختران و پسران مجرد که بیشتر بخاطر هر نوع مشکل به زندگی زنان و مردان متاهل چنگ میزنند و بلعکس مقاله ای منتشر بشه .
واقعا وضع جامعه خرابه .جدا از طلاق عاطفی زناشویی لطفا کارشناسان عزیز راجع رفتارهای اجتماعی دختران و پسران ,وضعیت ظاهری نامناسب که باعث انحراف مردان و زنان شده و هرچیز دیگری که جامعه رو به فساد میکشه به وضوح بیان کنید چراکه همین دختران و پسران افسار گسیخته, فردا پدرو مادران فرزندان آینده خواهند بود.
 
 
#11 يكي ازدانشجويان 1393-07-09 19:16
بنده يكي ازدانشجويان استاداسماعيل زاده هستم.ايشان علاوه برنگارش بيان شيوايي نيزدارند.به نظرممطالب آقاي سليماني وخانم الهام نيزمكمل يدداشت آقاي اسماعيل زاده است.بسيارخوشحال مي شوم اين گونه مطالب اجتماعي به بحث گذاشته شود.
 
 
#12 سبحاني نيا 1393-07-12 23:52
آقاي اسماعيل زاده ضمن تقديرازمقاله شيوايتان. بسياربجاخواهدبو داگروضعيت شهرمان رانيزدراين خصوص باآماروارقام وعلل ان بررسي نماييد
 
 
#13 محمد جواد 1393-07-15 23:42
من خودم متاسفانه درگیر این موضوع هستم. ازدواج قدم اول شناخت میخواد دوم عشق. ما جوونا دچار تناقض فکری فرهنگی شدیم من خودم انتخاب کرده بودم خانواه متاسفانه اونقدر ایراد گرفتن منصرف شدم، و تن به ازدواجی دادم که دیگران برام تدارک دیدن، گفتن این هم سطح ماست و فامیلش خوبن و از این چشم و هم چشمی های مسخره که آفت شهرهای کوچیکه. بنده ازدواج کردم و همه اون فامیل چشم کور کن 2ساعت مراسم عروسی به درد من خورد برا پز دادن! بعد از اون شب همه رفتن سر خونه زندگیشون من موندم و همسری مطابق سلیقه مادرم و خاله ام و عمه ام!!! 2سال گذشته هیچ چیزی از زندگی مشترک درک نکردم واقعا کلافه و سردرگمم. تورووووو خدا به پدر مادرها بگین موقع ازدواج بچه هاشون نظر بدن راهنمایی کنند ولی دیگه انتخاب رو به عهده بچشون بزارن. الان دیگه قدیم نیست پسره 17 سالگی دختری بگیره بیاد چندین سال با مادرشوهر زندگی کنه ، طبیعتا سبک اون زندگی میطلبیده مادر و مادربزرگ انتخاب کنن چون بیشتر قرار بود با مادرشوهر بسازن و زندگی کنند تا شوهر، نقش عروس بودن پررنگتر بود تا همسر بودن. ولی الان که پسری حداقل 29 30 ازدواج میکنه و همون شب ازدواج مستقل میشه اونقدری میفهمه که خودش خوب و بد رو تشخیص بده. از ما که گذشت کاش دیگه هیچ کس عشق و زندگیش فدای چشم و هم چشمی نشه.
 
 
#14 شجاعي 1393-07-19 09:02
سلام خوب شدآقاي اسماعيل زاده اين مطلب رانوشتند ظاهرااين مسائل درد دل خيلي ها بوده است . جامعه به كدام سو مي رود؟
 
 
#15 جعفر. ف 1393-07-23 23:11
جناب شیرعلی پور خسته نباشید و ممنون بابت انعکاس این موضوع، کاش یک اتاق گفتگو در همین سایت واسه بچه های خلخال بود. موضوع طلاق واقعا داره تبدیل به یه مشکل واسه خلخال میشه آماری که ما به چشم میبینیم متاسفانه خیلی زیاده و بیشتر هم میشه. متاسفانه کامنت (محمدجواد ) به یکی از معضلات رایج شهرمون تبدیل شده، دقت کردین در سال های اخیر چقدر از پسرای خوب و با موقعیت عالی از شهر ما از شهرهای دیگه همسر انتخاب میکنن در حالیکه به جرئت میتونم بگم نجابت و اخلاق و حتی شرایط تحصیلی و اجتماعی شهرمون بسیار بالاتر از این حرفاست، شاید در نگاه اول این مسئله مهمی نباشه. ولی در دراز مدت و بالاتر رفتن آماراین فرهنگ تبعات بدی در شهر خواهد شد. ومتاسفانه چرایی این موضوع برمیگرده به کامنت آقای محمد جواد. شهر ما با توهم فرهنگ واقعا داره درجا میزنه. خودبرتربینی این محله به اون محله این منطقه به اون منطقه کتی و شهری نسبت به هم و هزار بحث های خنده دار از این قبیل باعث شده جوونا از ترس همین حرفای خاله زنکی بیخیال شهر خودشون بشن و برن از شهرای دیگه که محله و کوچه و کتی و شهری بودنش معلوم نیست همسری انتخاب کنند. و این مسئله ای هست که باید خودمون حلش کنیم و راه حلش جز فرهنگ سازی و حذف فرهنگ های غلط و سنتی شهرمون نیست. با تشکر
 
 
#16 هاله 1393-07-28 19:26
سلام به همه دوستانی که در این صفحه مطلب نوشتند.
من اهل گیلانم متاسفانه انتخابی داشتم از شهر خلخال که به طلاق منجر شد. من خلخال و فرهنگ اون رو دوست داشتم. از تجملات و سخت گیری در ازدواج بی زار بودم و ساده زیستی رو می پسندیدم.بعد از اردواج متاسفانه همه اطلاعاتی که از همسر و خانواده اش داشتم و ازدواجم را بر آنها بنا گذاشته بودم حتی مدرک تحصیلی را صادقانه ندیدم.
من زنی بسیار سخت کوش و ساده زیستم و زندگیم را بر صداقت و عشق بنا نهادم.هر چه توان داشتم گذاشتم تا زندگیم را حفظ کنم اما نشد. دلیل اول آن اعتیاد و تظاهر و برخورد منافقانه همسر و خانواده اش بود. دو پسر ماه دارم 14 و 8 ساله که با تمام توان و عشق از آنها محافظت می کنم. در تهران ساکنم بدون یک ریال خرجی از پدر بچه ها و خانواده اش.دروغ خانه ام را خراب کرد.من طلاق را به داغ عزیز ترین کس نشستن تعریف کرده ام. بله سه سال است که به سوگی نشسته ام که پایانی ندارد.اما با انرژی و عشق به خدا و قدرتمند به پیش می رم و خم به ابرو نمی آورم.
12 سال از طلاق عاطفی رنج می بردم.هر چقدر من سازگاری می کردم او ناسازگاری نشان می داد و متاسفانه سازگاریم را به ضعفم تفسیر می کرد.
اما دوستان خلخالی از شما می خوام که شما رو به خدا با بومیان خودتون ازدواج کنیدو صداقت و شفافیت را در امر ازدواج از یاد نبرید.
موفق باشید

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . اشتباه و عدم صداقت همسر خود را لطفا به کل خلخالیها تعمیم ندهید . در هر شهری خوب و بد هست و چه بسا چنین اتفاقاتی در شهر و منطقه شما هم به وقوع بپیوندد . متاسفانه این اتفاقات درهمه جای کشورمان در حال اتفاق افتادن هستند و ترک و فارس و گیلک و کرد و .. هم نمیشناسد .
 
 
#17 هاله 1393-07-29 10:20
سلام آقاي مدير
بسيار ممنونم از وبسايت قشنگتان و پاسخ شما.
با احترام در هيچ جاي مطلبي كه برايتان ارسال كردم اين نكته را قيد نكردم كه بي صداقتي همسر را به كل خلخاليها تعميم دهم و اصلا چنين قصدي نداشتم و همچنين طلاق را به خلخالي ها و ترك ها اختصاص ندادم.
منظورم اين بود كه همه اقوام حتي گيلك براي كاهش مشكلات بهتراست با بوميان خودشان ازدواج كنند.
با تشكر
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید