معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اجتماعی جوانان را ببينيم ، و بخواهيم
جوانان را ببينيم ، و بخواهيم فرستادن به ایمیل
اجتماعی

با نبودسرگرمی‌های نشاط‌‌ آور، شاد و هیجان‌انگیز درجامعه ، جوانان و نوجوانان دچار مشکلات زیادی شده و با فاصله گرفتن جوانان از خانواده و مشاركتهاي اجتماعي در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار میگیرند

 

 

 

 

ببينيم و بخواهيم

 


نویسنده : *عارف اسماعيل زاده گيوي

 


شكي نيست حضور جوانان در عرصه هاي مختلف مي تواند کمک قابل توجهي به پيشبرد برنامه هاي مختلف داشته باشد.ازسوي ديگر برنامه ريزي متوليان جامعه براي تأمين نيازهاي اساسي جوانان در زمينه اشتغال، مسکن و ازدواج به عنوان اضلاع اصلي خواسته هاي يک جوان در قالب يک کار فرابخشي و راهبردي مي تواند فرصت هاي مورد نياز براي شکوفايي استعدادهاي جوانان را فراهم کند.جوانان به لحاظ ويژگي هاي دوران جواني هم تربيت پذيرند و هم نوگرا و آرمان خواه و تنوع طلب.حتي ازمنظر ديني، آييني در جذب جوانان موفق تر است كه داراي برنامه هايي متنوع باشد كه خواسته هاي آنان را تامين كند .

 

اين درحالي است كه متأسفانه درسال‌های اخیر نبودسرگرمی‌های نشاط‌‌ آور، شادو هیجان‌انگیز درجامعه ،جوانان و نوجوانان دچار مشکلات زیادی شده و با فاصله گرفتن جوانان از خانواده ومشاركتهاي اجتماعي در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

 

ازسويي ديگررئیس مرکز آمار ایران اعلام کرده که نرخ بیکاری جوانان به ۲۶ درصد رسیده است. به‌گفته این مقام این‌رقم دو برابر نرخ کل بیکاری در ایران است و نشان‌ می‌دهد که کشور در زمینه کار جوانان به اوج بحران رسیده است. رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرده است که بر مبنای محاسبات انجام شده در مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جوانان ایرانی با میانگین سنی ۱۵ تا ۲۴ سال هم اکنون نزدیک به ۲۶ درصد است که رقم بسیار بالایی است.


وی می گوید: بر اساس قواعد آماری اگر نرخ بیکاری جوانان دو برابر نرخ بیکاری کل که ۱۲.۲ است باشد، به معنای آن است که ازنظر بیکاری درموقعیت بحرانی قرارگرفته ایم.اين مشكلات ونارساييها و دههاموارد ديگردرحوزه جوانان درحالي اتقاق مي افتدكه چندسال پيش تنهاسازمان حداقل به ظاهرپيگيرجوانان بنام سازمان ملی جوانان منحل شد تا در قامتی جدید و البته سیاسی تر پا به عرصه ظهور بگذارد. خیالی که باطل بود. تشکیل وزارتی تحت عنوان ورزش و جوانان که مقام عالی آن تنها با داشتن یک معاون در حوزه جوانان از میان شش معاون دیگرش، نتوانست توقعات را پاسخگو باشد. جالب است که این معاونت نیز در طول یکسال تنها و تنها یک برون داد دارد و آن جشنواره حضرت علی اکبر (ع) است که در اواخر بهار هر سال برگزار می شود. همچنین باید اذعان داشت که قرار گرفتن امور جوانان در بدنه دولت از نگاه بسیاری کارشناسان اقدامی نامطلوب است.کارشناسان حوزه جوانان معتقدند که مطالبات جوانان نباید با نگاهی سیاسی پیگیری شود و تشکیل وزارتی تحت این عنوان، می تواند چنین شایبه یی را ایجاد کند.

 

مسئله جوانان در جامعه ما چه آن زمان که سازمان ملی جوانان بود و چه حال که وزارت ورزش و جوانان است، بیشتر یک مسئله تربیتی است و محدود می‌شود به یکسری تحقیقات و جشنواره‌هایی که دستاوردهای آن بایگانی می‌شود و هیچ کاربردی ندارد.فارغ ازهمه مسائل اينكه كمترين نيازجوانان درامرازدواج كه وام حداقلي است درحدود يكسال است كه پرداخت نمي شودنيازبه پيگيري،حل وبررسي ندارد؟!

 

ترديدي دراين نيست كه درحال حاضروزارت ورزش و جوانان کاملا تحت‌الشعاع ورزش قرار گرفته‌است وتوجه در ورزش رشته‌های مختلف و باشگاه‌های خارجی و داخلی از جنبه‌های متعدد مورد توجه است و جوانان چگونه می‌ تواننددههامشكل وموارد خودشان را در میان این مسائل نشان دهند.

 

بااين شرايط كسي نمي تواندمنكراين امرشودكه ورزش مسئله ستادی و اجرایی اين وزارتخانه نيست وواضح است دراين آشفته حال مسئله جوانان فقط درحدشناسايي مشکلات اصلی خواهدبودوبس.

 

سیاست ها و برنامه های دولت نقش کلیدی و اساسی در مدیریت و مهندسی اين حوزه دارد. سرمایه گذاری و سیاستگذاری برای اشتغال جوانان و بهره برداری از اين پتانسيل بالقوه، می تواندكشوررادرمشكلات مختلف تضمین کند.در غیر این صورت نه تنها فرصت طلایی استفاده ازاين نيروها از بین می رود، بلکه منجر به تهدیدها و چالش هایی خواهد شد و سود بالقوه جمعیتی به بار جمعیتی تبدیل می شود.

 

بدون شک جوانان امروز کشور از آنچنان ظرفيت و استعدادي برخوردار هستند که همانند پدرانشان که در دوران پيروزي انقلاب، دفاع مقدس و ساير عرصه‌هاي پيشروي نظام اسلامي درخشيدند و حماسه‌ها آفريدند، بتوانند در شرايط فعلي نيز، بدون چشم دوختن به بيرون، نظام اسلامي را از شرايطي که رهبر معظم انقلاب از آن به «پيچ تاريخي و حساس‌ترين مرحله تاريخ» تعبير کردند، با موفقيت و سلامت عبور دهند.

 

به شرطي كه جوانان راببينيم وبخواهيم.

 

 

*مسئول سابق سازمان ملي جوانان شهرستان كوثر

 

یادداشت  

 
#1 فردین 1393-04-04 10:04
سلام چرا نرخ بیکاری برای 15 تا 24 سال مطرح میشه؟ اگر برای 18 تا 24 مطرح بشه خیلی بیشتر درسته؟ 15 برای کار سن پایینه
 
 
#2 هاشم زاده 1393-04-04 13:56
واقعا مطلب خوبي است بعدازانحلال سازمان ملي جوانان وايجادوزارت ورزش هيچ اتفاقي براي بهبودوضعيت جوانان نيفتاد.جايزه براي كسي كه ديده باشد.
 
 
#3 آهنگري 1393-04-05 17:32
توجه به جوانان لازم وضروري است وكارمسئولين فقط دراينزمينه شعاردادن است؟اگركسي توانست دوتاكارانجام شده درزمينه جوانان رانام ببرد.بقول نويسنده اين يادداشت پسرفت هم كه داريم.
 
 
#4 محسن 1393-04-05 21:24
مقام مسئولی که میگن جوونا به فکر میز اداری نباشن.....نیستیم .از طرف جهاد سازندگی گفتن زمین داشته باشی حمایت میکنیم وام میدیم.رفتم زمین خریدم گفتن باید تغییر کاربری بدی گفتم باشه.کاغذ بازیا شروع شد پانزده تا اداره تو خلخال دو تا هم نوشتن استان.خلاصه بعد چند ماه این ور اونور تغییر کاربریم گرفتم.اومدم جهاد گفتن وام نیست.گفتم باشه میرم بعدا میام یه سال گذشت جوابشون همونه یعنی نیست.با خودم گفتم جوونم میتونم بدون حمایتم میشه.گردن پیش پدر خم کردیم و دست دراز.بی جواب نموند پدر شد حامیی مالی .حالا من بودم با یه مدرک لیسانس به درد نخورو بیستا گوسفندپر برکت یه دنیا سختی.خداروشکر
 
 
#5 عسگري 1393-04-07 21:53
جالبه بقول اين نويسنده وام ازدواج كه نميدن،استخدام هاي قانوني انجام شده راكه تعليق كردند،قيمت مسكن هم كه سيرصعودي دارد.
فعلاهمين حمايتهاكافي است تابازحمايتهاي بعدي برسد.
 
 
#6 محمد 1393-04-14 14:02
باسلام به مديريت محترم سايت در خصوص وضعيت سرگرمي نشاط آور و ....جوانان وكودكان مظلوم خلخالي بايد گريست ونفرين كرد كساني كه اين شهر وديار مردان دلير پرور را به يك شهر غم زده تبديل كرده اند مگر خون جوانان وكوكان ساير شهرستانهاي ديگر مثل رشت واردبيل و....از خلخاليها رنگين تر است هرامكان تفريحي وعلمي وسرگرمي بهواهند مهيا است ولي خلخال چي چندين سال بود كه فرماندار ونماينده و...از افتتاح قريب الوقوع تله كابين وبيمارستان سلامت و...خبر مي دادند كهدبادهمان اخبار اطلاعات رفتند و باز همان قصه قبلي منتها با نفر جديد در حال ادامه هست اصلا حركتي در سطح شهرستان نميست همه چيز شده انشالله وماشالله وقتي كه كلمه شهربازي در تلويزيونرا بچه هاي ما مي شنوند مثل مي پرند و مي پرسند بابا كي در خلخال انهارا درستد مي كنند اينجاست بابا كه نانان ندارد وبابا عرضه ندارد تا به شهرد يگر ببرد تا زماني كه توان و هم غم خود براي تخريب وكوبيدن همديگر بنا نهاديم وبه همين شكل ادامه دهيم براي جوانان سرگرمي -شغل - خانه و.... نخواهد شد وجوانان ما اسير شهرهايديگر خواهد شد
 
 
#7 هوشیار بهمنی 1393-04-28 22:43
در شهری که فرماندار و مسئولان دیگر ادارات ونهادها همگی غیر بومی باشند وروز شماری کنند که کی فرا میرسدحضرات به شهرودیار خویش بکوچند آش همان است و کاسه همان ما مردم به این وضعیت اسفناک عادت کرده ایم فرزندانمان چه گناهی دارند؟؟؟خانه از پای بست ویران است.
 
 
#8 امیرحسین هدایتی 1395-04-08 16:23
سلام بر همه
کی ها یادشون هست در خلخال کاری پایه گذاری شده و تا حال در جریان باشد
نه تنها مسئولین بسیار بسیار دلسوز خلخال بلکه مسئولین پایتخت هم بیایند خلخال همین هم نیست بلکه به عقب برمیگردد
وقتی نیم میلیون صادره از خلخال داریم فقط 120هزار نفر جمیعت داریم یعنی شهر فقط زنده مانی میکند نه زندگانی
کسانی که به نان و نوایی رسیدند خارج از این شهرستان رسیدند خلخال بخور و نمیر است همین
ما آزمودیم در این شهر بخت خویش
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید