معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

باغچه مرد فقیر ... مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
طنز
دوشنبه, 29 اردیبهشت 1393 ساعت 23:25

روایت است که مردی فقیر از مال دنیا فقط یک باغچه داشت و آن تنها دلخوشی وی بوده و از آن امرار معاش میکرد.

 


از قضا در همسایگی اش نیز ، مردی ثروتمند بود که چشم طمع بر آن دوخته بود.مرد ثروتمند چندین بار درخواست خرید باغچه را می نماید و هر بار با پاسخ منفی مردفقیر مواجه می شود تا اینکه نقشه ای کشیده و با پرداخت رشوه رای قاضی و محکمه را از قبل گرفته و عریضه ای به محکمه می دهد به این صورت که پدرم در خواب آمد و گفت:

- پدر مرد فقیر 100 سکه طلا به من مقروض است. برو و از فرزندش طلب سکه ها را نموده ویا آن باغچه را در ازای طلب تصاحب کن.


به روز محکمه قاضی رای به واگذاری باغچه به مرد ثروتمند می دهد و هر چه مرد فقیر از حق و حقوق خود دفاع می کند فایده ای نمی دهد و حکم صادر می شود.


مرد فقیر که دستش از همه چیز کوتاه شده بود به در خانه دیلان می آید :


- ای دیلان، به دادم برس وچاره کار کن که باغچه ام از دست می رود.

دیلان پس از شنیدن ماجرا می گوید :

-ناراحت نباش و فردا اول صبح ، کلنگی بردار و به در خانه قاضی بیا.

صبح فردا بعد از اذان ، دیلان و مردفقیر به در خانه قاضی می روند و دیلان می گوید:

- شروع کن و پی خانه قاضی را بکن.

خودش نیز همراه او شده و شروع به تخریب خانه قاضی می کنند.قاضی سراسیمه از خواب برخواسته، به در آمده و می گوید:

_این چه کاریست که می کنید؟ مگر دیوانه شده اید؟

دیلان رو به قاضی کرده و می گوید :

-جناب قاضی دیشب پدرم در خواب آمدو گفت:زیر این دیوار 100 سکه طلا پنهان داشته ام،بروید آنها را درآورید که از آن شماست. ما نیز از پی سکه های طلا آمده ایم.

قاضی با عصبانیت فریاد می کشد :

-ای دیوانگان، مگر با یک خواب هم می شود خانه مردم را خراب کرد؟

دیلان در پاسخ می گوید:

-چگونه است که با یک خواب می شود باغچه مردم را گرفت ولی نمی شود دیواری را خراب کرد ؟

 


حال که نمایندگان اردبیل ، مخصوصا آنانیکه از حقیقت دورند ، جایگاه خود را که همان نمایندگی مردم اردبیل ، نیر و نمین در محدوده شهرستانهای اردبیل ، نیرو نمین بوده فراموش کرده اند و خود را مالک کل استان فرض نموده و مردم نجیب خلخال را هیچ انگاشته و در صفر ضرب نموده و چنان خواب نما شده اند که به فکر تصاحب آب مقدس قزل اوزن افتاده اند ، نمی دانند که این ادعا به چه اندازه خنده آور است؟


لذا ما مردم خلخال نیز چند مطالبه خود را طبق لیست ذیل به حضور مدیران استانی ابلاغ می نماییم تا موجب تنویر افکار حقیقت جویان شود:

- حق آبه خلخال از آب ارس و بالیقلی چای

- حق آبه خلخال از چشمه های سرعین

- دو دانگ از کوه ساوالان بعنوان حق خاکه

- دو دانگ از دشت مغان بعنوان حق خاکه

- سه دانگ از جنگلهای فندق لو بعنوان حق درخته

 

 

(کیم جیغاز)

 

یادداشت  

 
#1 مهدی 1393-02-30 08:29
احسنت به شما مهندس همین و بس واقعا که دست مریزاد // !!!!
 
 
#2 علی م 1393-02-30 08:47
جناب کیم جیغاز اَلوز قُلوز وار اُلسون.چُخ گُزل و یاراشیغلی یازیپسوز.
 
 
#3 قادر معصومی خانقاه 1393-02-30 08:57
Yaşa
 
 
#4 محمد پورعزیزی 1393-02-30 09:10
:)))))))))))))) )
با سلام، بسیار عالی بود ... سپاس فراوان ...
 
 
#5 جعفر 1393-02-30 09:31
خیلی عالی بود این مطالب را بایستی به گوش نمایندگانی که درباره قزل اوزن این چنین فکر واهی می کنند برسانیم تا بدانند که قزل اوزن فقط و فقط مربوط به منطقه خلخال و کوثر می باشد ناگفته نماند که چون ما از این نعمت خدادادی استفاده بهینه نمیکنیم همین امر باعث شده که چنین فکرهایی هم بتوانند بکنند
 
 
#6 بهروز شکری 1393-02-30 10:22
یاشاسین اهل قلم و غیرتلی همشهریمیز جناب آقای کیم جیغاز ، انشالله آینده دده سوزدن گوزل و یاراشغلی مطالب گورک و سوینک .
 
 
#7 1 1393-02-30 15:46
بهشون بگین دو دانگ از مزارع سیب زمینیشون بدن به ما!!!!
چیزی تو خونه واسه خردن نداریم!!!!!! :lol:
 
 
#8 از انزلی 1393-02-30 16:45
حکایت جالب و بجایی بود فکر می کنمن نمایندگان اردبیل در آینده برای آب ازناو نیز نقشه بکشند
 
 
+1 #9 رادبه پرنده 1393-02-30 17:03
بسیار زیبا و دلنشین بود...البته اینا برای بالیغلی چای می خوان آب ببرن...تو سرشون ساختن اصفهان جدید رو در اردبیل می پروراندند که نشد.با ودیعه گرفتن آب از قزل اوزن نمی توان زاینده رود جدیدی را در اردبیل ساخت و قزل اوزن را به مانند زاینده رود فعلی خشک کرد.اگر برای پتروشیمی و هر کارخانه دیگر آب لازم دارند، خلخال و هشجین آماده پذیرایی از کارخانه های مختلف می باشد.
 
 
#10 سعید از خلخال 1393-02-30 19:48
احسنت و تبارک اله که شما عزیز حرف دل همه احاد این مردم خلخال و کوثر را به جای مسئولین زدی باشد که مسئولین نیز اندکی مثل شما فکر کنند
 
 
#11 سينودا 1393-02-30 22:14
وار اولاسوز
 
 
#12 جعفر 1393-02-31 07:25
این خبر مال چند سال پیش است اگر مسئو لین ان زمان جواب این ادعای واهی را می دادند //

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . چند سال پیش طی همایشی که در دانشگاه محقق اردبیلی و در خصوص حقابه قزل اوزن برگزار شد ، دانشجویان خلخالی حاضر در دانشگاه ، عکس العملهای بسیار خوب و هوشمندانه ای از خود نشان دادند ، طوریکه در انتهای همایش قرار شد همایش بعدی در خلخال برگزار شود و حقابه خلخال و کوثر جهت مصارف این شهرستانها مورد بررسی قرار گیرد . و از آنجاییکه برای مرکز استان سودی در بر نداشت ، این همایش دوم هیچگاه برگزار نشد و حتی چند سالی ، دیگر هیچ اظهار نظری در این خصوص هم نداشتند . تا اینکه یکی از نمایندگان اردبیل با شعار تبلیغاتی حقابه دشت اردبیل از قزل اوزن وارد میدان شد و توانست رای مردم را کسب کند و چند سالی است که بر این موضوع نادرست اصرار هم دارند .
 
 
#13 عبداله بختیاری 1393-02-31 07:35
نماینده محترم باید از حقوق مردم خلخال دفاع کند ومقابل این گونه زیاده خواهی ها بایستد.
 
 
#14 علی 1393-02-31 08:37
شما بدنبال چی هستین مگه ازنو دست ماست چه گلی روش کشیدیم تو چشمه میر عادل چیکار کردیم دهیاری خوجین از مردم عوارض میگرفت و اضافه کار و حقوق دهیار خودش رو داد تهران دریاچه مصنوعی زدن اندازه کل خلخال ولی ما چی من ۳۰ ساله میرم ازنو هیچ تغییری نکرده فقط دایی محمود پیرتر تر و پیرتر شده اگه مسولان ما همین قدر که به فکر حق ابه هستن به فکر توسعه شهر بودن این اقتصاد مریض و بیکاری و نداشتیم کارخانه سیمان تبدیل به کارخانه سیگار شد خداییش اگه ازنو تو اردبیل بود چیکار میکردن همین من و تو چند بار میرفتیم و از اب و هواش استفاده میکردیم اگه دولت پول نداره اگه مسولین ...ندارن لااقل بدین بخش خصوصی یه دستی به اونجا بکشه خداییش توی ازنو در عرض یکسال یک ریال هم هزینه کردن بعد توقع داریم ... حق مارو فلان جا خوردوغیره... خلاصه از ماست که برماست .........حرص نخورین

پاسخ مدیر : با سلام دوست عزیز . لازمه که برای آبادانی خلخال ، خلط مبحث نکنیم و هر موضوعی را سر جای خودش مورد بحث و بررسی قرار بدیم . داستان حقابه بحث کلانیه و لازمه که ما امروز با هوشیاری عمل کنیم و الا فردا خیلی دیره . مشکلات دریاچه ارومیه و زاینده رود اصفهان نمونه های بارزی از عدم مدیریت صحیح منابع آب هستند که دامن میلیونها انسان را گرفته اند . در قرن 21 شهر خلخال و بسیاری از روستاهای ما هنوز مشکل آب شرب دارند و باید این موضوع هر چه سریعتر برطرف بشه
 
 
#15 حسین طالب پور 1393-03-04 15:21
حقابه قزل اوزن فقط مخصوص خلخال و کوثر است و بس. اردبیل هیچوقت و با هیچ منطقی نخواهد توانست این توهین و بی اعتنایی آشکار را به مردم جنوب استان نمایدبشرطی که مسئولین همگام با مردمشان قویا در مقابل این کار موضع گبری نمایند و آقای کیم جیغاز نیز بایستی اسم مستعار خود را کنار گذاشته و صراحتا و با صدای بلند و با اسم اصلی اظهارنظر نماید. تشکرلر

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . جناب اقای طالب پور ، درج مطالب جدی با قالب طنز نیازی به درج نام واقعی ندارد . نام مستعار کیم جیغاز برای درج مطلب در سایت استفاده میشود و لذا شما آنرا دقیقا میتوانید به حساب خود سایت بگذارید .
درج مطالب طنز با نام مستعار کلا در بین اهالی فرهنگ و ادب از دیرباز رسم بوده و این کاملا توجیه پذیر است و اجازه میدهد شخص بتواند با آزادی عمل بیشتری ، مطالب را راحتتر بیان کند .
در تاریخ مطبوعات ایران هم اگر دقت فرمائید ، دهخدا با نام مستعار "دخو" ، کیومرث صابری با نام مستعار "گل آقا" و جهانشاه خدیوی با نام مستعار " ابودلدل خلخالی " اقدام به نوشتن طنز نموده اند .
ممنون از یادداشت شما .
 
 
#16 سید قاسم میرمرسلی 1393-03-05 12:35
واقعا جالب بود ....
کیم جیغاز عزیز به سبک ژورنالیست های حرفه ای مطلب را پخته است. یاد ستون معروف "گفت و شنود" کیهان افتادم....
ضمنا حساب ایشان از حساب سردبیر "محبوب!" رسانه فوق جداست...
 
 
#17 علی معدنچی-یزد 1393-03-21 08:57
آقای کیم جیغاز یاشا اصل مطلبه اشاره ایلیبسن.الون گولون وار اولسون.
 
 
#18 sadeg 1393-03-27 07:40
برخی چنان به فکر منافع خود هستند که برایشان مهم نیست در رسیدن به منافع خود حق همه را ضایع نمایند...و خواستن حقابه از قزل اوزن بی توجهی به منافع ملی است نه تنها حق خلخال و کوثرکه حق و حقوق استان گیلان هم نادیده گرفته می شود.معلوم نیست با چه منطقی اصرار بر این امر دارند که ممکن است خسارت غیر قابل جبران به محیط زیست هم وارد شود.مانند مثالهایی که بالا برادران ذکر نمودند.
 
 
#19 5 1393-08-05 00:55
خواهشأبه فکر چاره باشین نه چانه
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید