معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اجتماعی سرشماری سال 1395، آزمونی برای مسئولین خلخال
سرشماری سال 1395، آزمونی برای مسئولین خلخال فرستادن به ایمیل
اجتماعی

یکی ازمنابع بسیار مهم در امر آمارهای جمعیتی سرشماریها میباشند . سرشماری عبارت است از محاسبه تعداد نفراتی که در یک کشور زندگی می کنند و

 

در کنار آن اطلاعاتی نظیر محل زندگی، تعداد فرزندان، مجرد و یا متأهل بودن و دیگر اطلاعات لازم، توسط مجریان جمع آوری می گردد. دولت ها به وسیله سرشماری های انجام شده و مقایسه متغیر های لازم، سیاست های خود را نیز تدوین می کنند.

 

 

سرشماری سال 1395، آزمونی جدی برای مسئولین شهرستان خلخال



رادبه پرنده *

لعیا عابدی**

 

یکی ازمنابع بسیار مهم در امر آمارهای جمعیتی سرشماریها میباشند.سرشماری عبارت است از محاسبه تعداد نفراتی که در یک کشور زندگی می کنند و در کنار آن اطلاعاتی نظیر محل زندگی، تعداد فرزندان، مجرد و یا متأهل بودن و دیگر اطلاعات لازم، توسط مجریان جمع آوری می گردد. دولت ها به وسیله سرشماری های انجام شده و مقایسه متغیر های لازم، سیاست های خود را نیز تدوین می کنند. در ایران نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 و واپسین آن در سال 1390 انجام شد و این سرشماری هر 5 سال یک بار انجام شده و سرشماری بعدی قرار است در سال 1395 انجام پذیرد.یکی از ارکان مطالعات جمعیتی، مطالعۀ مهاجرتها میباشد. جابجایی جمعیت ازجمله پدیده های بسیار رایج وضروری برای رشد و پذیرش تحولات درجوامع به حساب می آید و تنظیم این پدیده نیز ازجمله دغدغه های برنامه ریزان اجتماعی درسراسرجهان میباشد. از اینرو توجه به آمارهای جمعیتی درمورد مهاجرت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.نظريه پردازان علم جمعیت شناسی به طور کلي به دو دسته ازعوامل در بیان علل مهاجرت  توجه داشته اند:
الف) عواملي که باعث دافعه انسان ها از محل اسکان خود (منطقه مبدا) شده است.
ب) عواملي که باعث جذب آنها در منطقه مقصد مي گردد.
براساس اين نظريه، عوامل اقتصادي - فيزيکي نامناسب در يک مکان موجب مي شود که افراد محل زندگي خود را ترک کرده و به مکان ديگري که از نظر اقتصادي، اجتماعي و فيزيکي در شرايط بهتري هستند، نقل مکان کنند. این موضوع ما را بر آن داشته تا علل مهاجرت در شهرستان خلخال را بر اساس سرشماری ها مورد توجه قرارداده تا آزمونی برای مسئولین شهرمان باشد.

طبق سرشماری سال 1345 جمعیّت شهرستان خلخال برابر با 134052 نفر بوده است که این میزان در سال 1390 و بعد از گذشت 45 سال به 92332 نفر رسیده است.

 

سال 1355 (122170 نفر صحیح است)

 

همانطور که از آمار مشخص می باشد جمعیت شهرستان خلخال در حدود 5 دهه اخیر رو به کاهش بوده و با جداشدن بخش زرخیز کاغذکنان در سال 1358 و تبدیل شدن بخش سنجبد به فرمانداری در سال 1375 ، جمعیت شهرستان با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

 

 

 

در کاهش جمعیت شهرستان خلخال عوامل بسیاری همچون طرح کاهش جمعیت در سرتاسر ایران، افزایش سن ازدواج، کاهش نرخ باروری و ... دخیل بوده اند ولی علّت عمده آن بحث مهاجرت جمعیت فعال جویای کار از منطقه بوده است. در نگاهی دیگر اگر به آمار شهرستانهای مهم دیگر استان اردبیل نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که چگونه عدم وجود اقتصاد پویا و یا بیکاری باعث خواهد شد جمعیت فعال و آماده به کار یک منطقه ای به شهرهای دیگر مهاجرت کرده و یا بالعکس باعث رشد منطقه ای دیگر گردد.

 

 

 

 

دکتر حبیب الله زنجانی (جمعیت شناس) معتقد است : «مهاجرت شکلی از تحرّک جغرافیایی یا مکانی جمعیتی است که بین دو واحد جغرافیایی انجام می پذیرد. در طبقه بندی انگیزه های مهاجرتی علاوه بر عوامل ارادی که اغلب جنبه اقتصادی دارد و شامل یافتن کار و کار بهتر، ایجاد مراکز صنعتی و تجاری و سایر انگیزه های شغلی است، به انگیزه های متعددی چون انگیزه های مربوط به تشکیل یا الحاق به خانوار، تحمّل ناپذیر شدن شرایط زیست در مبدأ، تمایل به زندگی در پایتخت یا هر جای دیگر و هم چنین به انگیزه های سیاسی و تاریخی اشاره شده است که بخش عمده ای از آنها به دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی افراد مربوط می شود و چه بسا به هنگام آغاز مهاجرت و بعد از آن هم بار اقتصادی قابل ذکری نداشته باشد».

 

روند کاهش جمعیت در شهرستان خلخال باعث شده اقتصاد این شهر سرحال و پویای سالهای نه چندان دور راکد و بیمار شده و بسیاری از جوانان جویای کار راهی دیار غربت و استان های جنوبی کشور شوند ؛ این در حالی است که خاک خلخال کیمیا بوده و زمین های زراعی در روستاها که روزگاری محل کشاورزی و دامداری اهالی بود رها گردد.

در سال های اخیر روند رو به رشد صنعت توریسم در خلخالی که از جاذبه های خدادادی بهره مند است نشان داده با همّت و همدلی مسئولین شهرستانی می توان بر روی گزینه توریسم و شیوه های درآمدزایی از آن برنامه ریزی مناسب کرد تا بیش از این شاهد مهاجرت جوانان و خانواده ها نباشیم.

آنچه مسلم است تسریع در روند ساخت و آماده کردن راه های ارتباطی منتهی به خلخال می تواند در کمک به اقتصاد این منطقه کمک شایانی بکند.

اولویت بندی اهداف و برنامه ها باید در رأس امور مسئولین قرار بگیرد تا با برنامه ریزی مناسب و عدم هدر رفت بیت المال در سال هایی که اقتصاد مقاومتی باید مد نظر باشد هم مردم خلخال صاحب اولین راه اصلی خود بشوند و هم از شدت مخارج مصرفی در گزینه های مختلف ارتباطی کاسته شود.

مسلماً با تکمیل و افتتاح جاده خلخال به فیروزآباد و گسیل حجم عظیمی از مسافران و گردشگران شمالغرب کشور به شهرستان خلخال و بخشهای تابعه، نیاز به راه های دیگر برای ارتباط آنها با شمال ایران احساس خواهد شد و آن موقع است که باید بر روی راه های دیگر ارتباطی شهرستان با دیگر نقاط برنامه ریزی و عمل کرد ولی آن چیزی که امروزه احساس می گردد نیاز به تکمیل جاده خلخال به فیروزآباد به طول 32 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد می باشد.

 

امید است مسئولین دلسوز شهرستان خلخال با نگاهی ویژه به روند نزولی جمعیت که متعاقب آن افت بازار و اقتصاد، پیدا شدن ناهنجاریهای اجتماعی در اثر بیکاری و در نهایت مهاجرت صعودی خانواده ها از خلخال را خواهد داشت با بهره گیری از مشاوران، برنامه ریزان، نخبگان و اساتیدی از حوزه های مختلف علمی، اهداف و نیازهای شهرستان را اولویت بندی کرده و با توجه به وضعیت اقتصادی، درآمدی و بودجه ای بر روی اهداف تعیین شده حرکت نمایند.

 

*   ک ارشد پژوهش علوم اجتماعی

** ک ارشد جمعیت شناسی

منبع : وبسایت علوم اجتماعی ایران

 

یادداشت  

 
+1 #1 محمد علی پور 1393-02-30 11:16
این مقاله و بحث رشد جمعیت منفی شهرمان را جناب آقای دکتر جعفری میتواننددر مجلس شورای اسلامی ارایه نمایند تا شاید کمی مسئولین بفکر توسعه و آبادانی خلخال عزیز باشند
 
 
+1 #2 جاوان 1393-02-30 13:20
با توجه به اين كه اكثرا بودجه هاي اختصاص يافته و يا طرحهاي عمراني و پايه اي برا اساس شاخص جمعيت مي باشد_ فقدان در آمد و كسب كار و فصول كاري كم و عدم توسعه يافتگي جاده اي و تكه تكه كردن شهرستان و طبق ان كاهش شاخص جمعيتي جدايي بخش سنجبد نه ناني براي گيوي شد و ناني هم از سفره خلخال و گيوي بيرون رفت _ بهر تقدير مقاله فوق كامل و گويا مي باشد _ در هر صورت فعلا كفه سنگين اختصاص اعتبارات بر اساس شاخص جمعيت مي باشد _ اميد است مسئولين با توجه به تاكيدات كليه صاحب نظران اين منطقه بر توسعه صنعت گردشگري توسعه راههاي ارتباطي كه واقعا مي تواند منطقه را متحول كند _ همچنين با توجه به پتانسيل بالاي دامداري كل منطقه خلخال ايجاد واحد هاي كوچك دامداري نيمه مدرن در روستا ها و همسو با ان ايجاد صنايع تبديلي و غذايي و لبنياتي مدرن در جهت ايجاد اشتغال و عدم مهاجرت جوانان خلخال گامي مثبت بردارند_(با عذر خواهي از اينكه افعال رعايت نشده است فقط پيشنهاد عاميانه بود )

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . پیشنهاد شما کاملا بجا و عملی بود . ممنون
 
 
-1 #3 علي 1393-02-30 13:26
در بين تمام شهرهاي استان اردبيل خلخال بالاترين نرخ مهاجرت را دارد كاملا قبول _ اما بايد توجه داشت كه ساير شهرهاي استان نيز وضعيت خوبي ندارند خود استان اردبيل بعنوان يكي از مهاجر فرست ترين استانهاي كشور با توجه به عدم توسعه يافتگي و عدم كسب كار در آمد زا نبود زير ساخت صنعتي و ريلي و جاده اي دست به گريبان است _

پاسخ مدیر : با سلام . آمار مهاجرت بسیار بالای خلخال ، حتی رو آمار کلی استان هم تاثیر گذاشته !
 
 
#4 Reza 1393-02-30 16:33
این روند کاهش جمعیت، فاجعه ای بسیار دردناک است!امیدواریم مسئولین هرچه زودتر به فکر چاره ای باشند تا روند مهاجرفرستی شهرستان خلخال را کنترل کنند.
 
 
#5 آرش 1393-02-30 16:35
باسلام وتشکر از آقای پرنده وخانم عابدی مطلب بسیار عالی وبه جای بود.
 
 
#6 فرزاد 1393-02-31 07:38
با سلام..
یکی از دوستان در مورد احداث دامداری های کوچک در روستا ها نظر داده بودند.فکر می کنم تا زمانی که درامد های بی دردسرتر و بیشتر در شهرهای بزرگتر وجود داشته باشد هیچ کس رغبتی به تاسیس این دامداری ها نداشته باشه.وقتی در یک شهری مثل رشت با کمترین زحمت و هزینه درآمدی بسیار بیشتر از دامداری در فلان روستای دورافتاده باشه طبیعیست که رغبتی به اینکارها نباشه...

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . به نظر شما استفاده از روشهای علمی و نژادهای دامی با راندمان بالا نمیتواند سود آوری به مراتب بیشتری برای دامداران داشته باشد ؟ و اینها نمیتوانند مشوقهای خوبی باشند ؟
 
 
#7 ع.م 1393-02-31 08:59
با سلام و تشکر پیشرفت همیشه مستلزم هزینه است کاهی این هزینه پول است وگاهی فکر در خصوص پول که در بودجه 93 ضرب در صفر شدیم و در خصوص فکر نیز نه مسئولین هم فکری داریم و نه مردم همدل ، پتانسیل هست ولی منم گوییها و عدم حمایت از افراد سرمایه دار و صاحب تفکر و لج و لجبازی موجب عقب ماندگی است .
 
 
#8 علي 1393-02-31 14:21
با نظر جاوان كاملا موافقم _ چرا كه توجه به گردشگري اولويت اول باشد (كه هزينه زيادي هم مثل صنايع سنگين كه نشدني هم هست ندارد ) 2_ اولويت دوم راههاي ارتباطي كه نياز به توضيح بيشتر نيست _ اولويت سوم توجه واقعي به پتانسيل واقعي خلخال از جمله دامداري در جاي جاي خلخال بزرگ آن هم نيمه مدرن و خود مي تواند عامل تحريك صنايع تبديلي لبني و واحدهاي كوچك مدرن را تغذيه كند _ اين الويت ها بهترين و سريعترين و واقع گرا ترين راهها با توجه به داشته هاي خلخال است . كه در صورت تحقق جمعيت ماندگار تر شده واز مهاجرت با سرعت بالا كاسته ميشود / همچنين افتتاح سد كيوي تحول خاصي در صنعت گردشگري و كشاورزي در منطقه ايجاد ميكند_

پاسخ مدیر : با سلام و ضمن تایید فرمایشات شما ، اگر اشتباه نکنم باید جای اولویت اول و دوم را عوض کنید ، چرا که همین گردشگری هم با ایجاد و گسترش راههای مواصلاتی رونق میگیرد و به نوعی راه پیشنیاز توریسم و البته همه چیز است .
 
 
#9 یاری- خوشنام 1393-02-31 22:40
پیشرفت هر جامعه براساس خواست و اراده مردم به پیشروی عقلای همان جامعه که مسئولین مربوطه باشداست. برای مثال در کشور خودمان اصفهان یزد کاشان همدان و .... قابل درک است در این شهرها مدیران تاثیر گذار مردم دار و مسئول بودند
نیاز مردم خلخال جلو دار و الگو یی می خواهد که برای مردم پدری کند برای مثال مگر در خلخال به معنی واقعی ضد انقلاب داشتیم در دهه 60 اخراج معلمان آموزش و پرورش و دانش آموزان مدارس و نکوهش دایمی کارمندان شریف ادارات و کسبه و کافر خواندن آنها که به عناوینی به نماز فلانی نمیرفتند و .... وعدم جذب دانش آموختکان معدل بالای شهری در ادارات و.... باعث مهاجرت وراه به شهرهای دیگر گذاشتند ودر شهراهای جدید مشاهده گردند ستمی که دردهه 60 به مردم خاخال شده طالبان به مردم افقانستان روا نداشته توصیف جو شهرهای دیگر برای دوستان و اقوام باعث خروج و گوچ های آمار شما شده پاکسازی هایی که در خلخال صورت گرفته در شهرهایی که هر روز خانه تیمی می گرفتند برابری نمکند . در طول دو دهه گذشته آنهایی که از خلخال حتی به نزدیک ترین شهر که آسالم باشدگوچ کرده اند مطالعه کنیداز نظر اعصاب و روان و درآمد راحت زندگی کرده اند . این نشان چه است آیا نشان درایت و مردم داری و عقلانیت مسئولین آن شهرهانیست اگر اتوبان تهران به قم را برای خلخال بکشند وسراسر آن را چراغانی کنند ویک پالایشگاه و چندین کارخانه دیگر نیز احداث کنند تا فکر مسئولین خلخالی با دهه 60 تقییر نکرده باشد به عبارتی برای مردم پدری نکنندفایده ای برای خلخال و خلخالی ندارد جمعیت کمتر و کمتر خواهد شد و فراخوان و فرهنکسازی شیوه مطبوعاتی تاثیر گزار نخواهد بود. میگوید نه به صورت راندوم برای هریک از گروه اجتماعی خودتان زندگی10 نفر از آنهایی دهه 60 خلخال را ترک کرده اند با این سوالات بررسی کنید 1 - علت ترک خلخال 2- وضعیت فعلی فرد مورد نظر 3- در طول این مدت باعث گوچ چند نفر از دوستان و اقوام خود به شهر مورد نظر شده اند پس از جمع بندی امیدوارم به نمودار رسم شده بتوان جواب داد
 
 
#10 همشهری 1393-03-03 14:27
یاری.خوشنام بینهایت بینهایت بینهایت از شما عزیز گرانقدر سپاسگزارم.
 
 
#11 شهروند همدل 1393-03-05 08:23
آقای یاری خوشنام از اظهارات دردمندانه و دلسوزانه تان که بیانگر عمق درک جامعه شناختیتان از شهرمان می باشد بسیار سپاسگزارم. توسعه شهرمان بایستی از نیروهای انسانی و روانشناسی و فکر مسئولین و مردممان شروع شود و به قول شما کسانی جلو بیفتند که برای مردممان پدری کنند. نفستان گرم و فکرتان روشن بسیار ممنونم
 
 
#12 صادق عبداله زاده-استاد دانشگاه 1393-03-11 18:48
در تایید مطالب منطقی بخشی از دوستانی که نظرات خود را در بالا اعلام نموده اند، باید گفت: خلخالیها در گستره ای از اسالم، تبریز، تهران، اصفهان... تا سوییس و آمریکا گسترده شده اند و با توجه باینکه اینجانب با یکسری از آنها از سی سال و اندی پیش از نزدیک آشنا هستم، در بین آنها تاجر، پزشک شاغل در بیمارستانهای اروپا، قهرمان ورزشی در سطح جهانی، استاد دانشگاه و...یافت می شود.
با جرات تمام می توان گفت اگر این افراد در خلخال می ماندند در سایه یکسویه نگری ها و تنگ نظری های موجود در محیط خلخال نه تنها به این اندازه از موفقیت های شغلی نمی رسیدند بلکه از لحاظ کاری، اجتماعی و شغلی بدترین وضعیت موجود قرار داشتند. از لحاظ جامعه شناختی، فرهنگ حاکم در شهر خلخال "فرهنگ مغلوب" بحساب می آید، بدینگونه که بافت مرکزی این جامعه کوچک قادر به جذب حاشیه نیست و حاشیه نیز که قدرت تحمل مرکز را ندارد با نفوذ در مراکز اجرایی شهر، محیطی سخت و غیر قابل تحمل را برای همه افراد شهر ایجاد کرده اند - نتیجه آن ایجاد نیروی گریز از مرکز بسیار قوی توسط افرادی است که عمری در حاشیه بوده اند. نتیجه آن گریز منطقی تمامی افراد قدرتمندی است که قدرت جدا شدن و کندن را در خود می بینند.
 
 
#13 ص.ع 1393-03-11 18:54
از نظرات درست جناب آقای خوشنام یاری کمال تشکر را دارد. نظرات ایشان کاملا منطقی بوده و در حقیقت توصیف موشکافانه بخشی کاملی از عقبه و تاریخ خلخال و خلخالیهای خارج شده از خلخال می باشد.
 
 
#14 آشاقی کوچه 1393-03-12 10:05
بنده نیز با نظرات منطقی جناب آقای خوشنام موافقم.بررسی وضعیت سه دهه پیش خلخال و ستم هایی که بر مردم توسط عده ای رواداشته شد نشان میدهد وضع امروز خلخال محصول کوته فکری وعوام اندیشی عده ای زیاده خواه است که برای همه میخواستند تصمیم بگیرند ونهایتا موجب فرار فرزندان مستعد با ایمان وبااراده خلخال شدند.پدیده فرار مغزها شاید درخلخال به واسطه حضور این عده زودتر از سایر جاها اتفاق افتاد.
 
 
#15 همشهریم 1393-03-12 11:44
با کمال تشکر از جناب خوشنام و در ادامه و تایید حرف های ایشان /ویرایش/ این افراد در نگه داری و یا حتی جذب دوباره افراد مستعد و دلسوز خلخال که هر کدام در شهر های دیگر با عناوین مختلف مشغول هستند هیچ تلاشی نمیکنند /ویرایش/. جهت پیشرفت خلخال افکار باید اصلاح شود با آوردن مشاغل چیزی درست نخواهد شد.
 
 
#16 معلم 1393-03-12 14:27
آقای پرنده اکثر نقطه نظرهای درج شده در این سایت وزین را مطالعه و همه نشان از درک و اندیشه خوب بچه های خلخال است می خواهم این را عنوان کنم بذر گندم و جو و لوبیا و.... تا شش ماه کاشته وبرداشت می شود ولی بذر فرهنگ 20 الی 30 سال طول می کشد بذری که در دهه 60 در خلخال کاشته شد محصولش فرار مغزها و نخبگان جامعه و مشکل فعلی خلخال است
 
 
#17 آشاقی کوچه2 1393-03-13 08:30
با تایید نظرات آقای خوشنام ودیگر دوستان باید عرض کنم بررسی تاریخی نشان میدهد که خلخال در گذران روزگار فراز ونشیب هایی داشته است. که یکی ازآنها اتفاقات ناگواراوایل دهه 60 بود که توسط عده ای قلیل تنگ نظر بر مردم بخصوص جوانان مستعد وخداجوی ومومن تحمیل شد ونهایتا خلخال را از داشتن نخبگان خود محروم کرد.کالبد شناسی گذدشته دردی را دوا نمیکند ولی برای توسعه شهرمان باید مسئو لینی داشته باشیم که زبان فرهنگ ؛اقتصاد وعلم مردمداری وقدرت جذب ونفوذ را داشته باشندتا زمینه جذب خلخالیانی را داشته باشند که در 60 با بی مهری ودر نهایت ظلم وبی انصافی از شهر خود رانده شده اند والان هم دوست دارند برای اعتلای شهرشان آستین بالا بزنند.آیا این فرد را داریم؟ یا در نماینده وفرماندار ودیگر مدیران شهری این علاقمندی وروحیه را داریم که پدری کنند واعتماد را ایجاد کنند برای ساختن خلخالی نوین.
 
 
#18 مسافر 1393-10-10 08:57
دوستان وهمشهريان گرانقدر خلخال
بايد عرض كنم اول بايد زير ساختها درست شوند تا زماني كه راهنمايي ورانندگي خلخال شماره تهران را بدليل نامعلوم جريمه ميكند تا زماني كه يك نفر درخلخال فارسي حرف ميزند سرش كلاه ميرود وتا زماني كه آدرس اشتباه به مسافرين ميدهيم كه بجاي سردرآوردن در محل دريك جاي ناشناسي سر درميآورد وتا هنگامي كه مردم خلخال درجلوي پاركها چادرهاي مسافرين را هدف ميگيرند عزيزان خلخال پيشرفت نخواهد كرد پس اول فرهنگ وزير ساختها را درست كنيم......

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . غیر از مورد راهنمایی رانندگی که اشاره فرمودید ، در خصوص بقیه موارد نمیتوانم به شما حق بدهم و اتفاقات موردی را که در همه شهرهای کشورمان نیز وجود دارد را نمیتوان به حساب کل اهالی شهر نوشت .
 
 
#19 سرکان 1394-02-07 12:16
متاسفانه قبل از انتخوابات مجلس همه باسواد و اهل فن هستن با معدل 17.5 ولی وقتی که زمان کار میرسه هیچ کس کاری از دستش بر نمیاد. در ضمن اقا یا خانم مسافر به مردم خلخال توهین نکن"
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید