معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اجتماعی نکاتی خواندنی در مورد مصرف بهینه آب
نکاتی خواندنی در مورد مصرف بهینه آب فرستادن به ایمیل
اجتماعی

به بهانه خشکسالی و پیامد های بی آبی، انتظار داریم شهروندان با بسیج عمومی در امر مصرف بهینه آب در حفظ این مایه حیات بیش از پیش کوشا باشند.و اما راهکارهایی جهت مصرف بهینه آب

 

 

 

 

 

روشهای مصرف بهینه آب در خانه


1- با هر دقیقه دوش گرفتن بین 20 الی 40 لیتر آب مصرف می شود. بنابراین بهتر است زمان مورد نیاز برای دوش گرفتن را کاهش دهیم و استفاده از وان نیز ضروری نمی باشد.

2-می توانیم با استفاده از یک لیوان آب ، دندان های خود را مسواک بزنیم و هنگام مسواک زدن جریان آب را قطع کنیم.

3- هنگام وضو گرفتن شیر آب را بدون استفاده باز نگذاریم.

4- مواظب خرابی سیفون توالت ها باشیم چون در صورت خرابی حدود 150 لیتر در شبانه روز آب هدر می رود.

5-چکه کردن و نشت آب از شیر و لوله ها موجب هدر رفتن مقدار زیادی آب در هر 24 ساعت می شود. پس همواره شیرها را بررسی کرده و در صورت خرابی در مورد رفع این مشکل و تعویض واشر آن ها اقدام نماییم.

6- هنگام شستن میوه و سبزی راه خروجی ظرفشویی را ببندیم ، و آن را تا نیمه پر از آب کنیم . سپس سبزی و میوه را در آن بخیسانیم و ضد عفونی کنیم و در پایان سبزی ها را با دوش مخصوص آب کشی کنیم.

7- ماشین لباسشویی را با حداکثر ظرفیت مورد استفاده قرار دهیم ، هنگامی از آن استفاده کنیم که لباس به اندازه کافی جمع شده باشد و در نتیجه ماشین با ظرفیت کامل کار کند.

8- چند بطری آب آشامیدنی در یخچال بگذاریم تا ناچار نشویم شیر آب را برای خنک شدن باز بگذاریم و مقادر قابل توجهی آب را هدر دهیم. استفاده از یخ نیز مفید خواهد بود.

9- باغچه را تنها در ساعات خنک روز آبیاری کنیم. این کار از رشد گیاهان انگلی جلوگیری کرده و تبخیر آب را به حداقل می رساند.

10- گذرگاه و پله ها را با جارو پاکیزه نگه داریم ، اگر این کار با شیلنگ انجام دهیم ، مقدار زیادی آب به هدر خواهد رفت.

11- برای شستن اتومبیل از چند سطل آب به جای شیلنگ استفاده کنیم.

12- کولر آبی را بازدید کنیم و در صورت اتلاف آب  از شیرهای شناور بادوام و محکم به کار ببریم.

13- معمولا کودکان بازی با آب را دوست دارند و مقدار زیادی آب را هدر می دهند. بنابراین توصیه می شود مواظب کودکان خود باشیم.

14- در فصل تابستان و بخصوص در گرمترین ساعات روز که مصرف آب بیشترین حد خود را دارد ، سعی کنید مصارف غیر ضروری را کاهش دهید تا آب به همه تعلق گیرد و فشار آن کاسته نشود و یا قطع نگردد.

15- با استفاده از یک آجر و یا بطری ، ظرفیت سیفون و یا فلاش تانک توالت را کاهش دهیم.

16- در مواردی که امکان پذیر است از وسایل کاهش دهنده مصرف نظیر شیرهای قطع  و  وصل ، سر شیرهای پودر کننده و شیرهای فشارشکن استفاده نماییم.

17- آب را دور نریزید مگر اینکه مطمئن شوید دیگر نمی توان آن را مصرف نمود.

 


پس از همین امروز به فکر صرفه جویی در مصرف آب تصفیه شده باشیم و در پایان هر روز از خود بپرسیم که امروز چقدر صرفه جویی کرده ایم؟


 
توصیه مهم :

- در مصرف آب تصفیه شده ، صرفه جویی نمایید که سایر هموطنان ما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند زیرا مصرف بی رویه آب نه تنها بحران کم آبی را تشدید می کند ، بلکه موجب تولید فاضلاب بیشتری شده و مشکلات زیست محیطی و اقتصادی فراوانی را در دفع بهداشتی آن به وجود می آورد.

 

 

بخش ادارات و سازمانها و نهادهای دولتی


۱) از نصب سیستم های آب تزئینی ( مثل فواره ها ) اجتناب شود . مگر این که آب در همان سیستم بازیافت شود .

۲) برای آبیاری فضای سبز شهری و ادارات از آب شرب لوله کشی شده استفاده نکنیم .

۳) در مراکز آموزشی و مدارس به اطفال و دانش آموزان محدودیت منابع آب و روش های صرفه جوئی آن را آموزش دهیم .

۴) در ایام تعطیلات طولانی ضروری است شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندیم تا از وقوع هرگونه حادثه پیشگیری شود .

۵) در محل کار ، کارکنان را به صرفه جوئی در مصرف آب تشویق کنیم . همچنین پیشنهاد کنیم گرایش به حفاظت از آب در فعالیت های عملی و دوره های آموزشی آن ها گنجانده شود .

۶) از شستن اتومبیل و محوطه اداری با آب شرب جدا" خودداری کنیم .

۷) از شیرآلات هوشمند ( لیزری ) یا پدالی جهت صرفه جوئی استفاده کنیم .

8) با کنترل سالیانه سامانه های لوله کشی ، شیرها و بستن شیر فلکه ها در تعطیلات و بازدید از محفظه کنتور از نشت احتمالی آب جلوگیری کنیم .


ارسال مطلب : محمد علی کریمی ، مسئول دفتر فرهنگی امور آب وفاضلاب روستائی شهرستان خلخال

 

یادداشت  

 
#1 مهدی ویسانیان 1392-04-26 14:12
با سلام و وقت بخیر

اول از همه از آقای کریمی جهت این توصیه ها و نکته ها نهایت سپاس و قدردانی دارم اما یک خواهش نیز بنده از ایشان دارم و آن نیز این می باشد که در جهت انشعاب های غیر مجاز در روستاها نیز پیگیری های لازم را به عمل آورند تا برخی از خانوارهای روستایی در این فصل گرما که ما قطره ای آب برای انجام کارهای ضروری مان نداریم با آب لوله کشی درختان و مزارع صیفی و غیره خود را آبیاری می نماییند .
 
 
#2 يحيي 1392-04-26 15:12
با تشکراز مقاله سودمند جناب کریمی

بی شک آب آشامیدنی یکی از نعمت های پنهان خداوند است که با وجود مصرف روزانه آن چندان به چشم انسان غافل نمی آید مگر لحظاتی که قطع می شود. جای دوری نرویم در گوشه کنار همین ایران ما کم نیستند کسانی که برای گرفتن چند بطری آب آشامیدنی در صف های طولانی می ایستند. در بسیاری از شهرها از جمله اصفهان خبرها حاکی از جیره بندی آب است.
مگر نه این است که دین ما اسلام هست و خودمان نیز مسلمان ! مگر اصراف در دین مان به شدت نکوهش نشده است؟ حال چرا باید در جهان سرانه مصرف انرزی ایرانیان بیشتر از همگان باشد ؟!و به قول حافظ :
گر مسلمانی از این است که حافظ دارد
آه اگر از پی امروز بود فردایی
در قرآن مجید هم در مورد کفران نعمت آیه های زیادی وجود دارد. اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: كفران نعمت نكنيد كه ريشه و اساس كفر، كفران نعمت و ناسپاسی است.
جالب این که، اهمیت آب، و نقش آن در زندگى بشر، نه تنها با گذشت زمان و پیشرفت صنایع و علم و دانش انسان کم نمى شود، بلکه بر عکس، انسان صنعتى نیاز بیشترى به آب دارد، لذا، بسیارى از مؤسسات عظیم صنعتى، فقط در کنار رودخانه هاى عظیم، قدرت فعالیت دارند
 
 
#3 محمد علی کریمی 1392-04-29 07:30
با تشکر از آقا یحی ومهدی ویسانیان که باپیشنهادات وتذکرات خود مارا در ارائه خدمات بهتر کمک کردند اما دوست عزیز آقای ویسانیان نمی دانم جنابعالی از ساکنین کدام روستا هستید ویا اینکه روستای شما تحت پوشش اداره آب وفاضلاب روستائی می باشد یانه ولی در خصوص انشعابات غیر مجاز عرض کنم که ماهم تلاش خود را می کنیم ودر همین چند ماه اخیر تعدادی نیز انشعابات غیر مجاز قطع وبه مراجع قضائی معرفی شدند که در ادامه ما هم از اهالی روستاها واعضای محترم شوراهای اسلامی ودهیاری ها عاجزانه خواهش می کنیم که در این زمینه وبخصوص در رعایت الگوی مصرف مارا بیشتر یاری نمایند تا ماهم بتوانیم با توزیع عادلانه آب شرب در خدمت مردم عزیز بخصوص روستائیان گرامی باشیم
 
 
#4 محمد علی کریمی 1392-04-29 07:48
جهت ارتباط با امور آب وفاضلاب روستائی خلخال تلفن تماس 04524227231 ایمیل همشهریان عزیز می توانند هرگونه نظرات وپیشنهادات وانتقادات خود را به وسیله تماس مستقیم ویا با ایمیل داده شده برای ما ارسال نمایند با تشکر
 
 
#5 مهدی ویسانیان 1392-05-01 10:13
اینجانب 26 سال می باشد ساکن روستای درو هستم .
شما در اینجا از شورای روستا و دهیاری روستا تقاضایی داشتید اما اگر این اشخاص حتی برای یک بار بازدید کننده و خواننده مطالب سایت خلخالیم بودند کفایت میکرد که اما نیستند .
baharederav.blogfa.vom
 
 
#6 گلی 1393-08-17 13:11
مطالب زیبا تری بزارین من که دوست داشتم ولی اگه دانش آموزی مقاله ای در این مورد داشت باشه هم بتواند از این مطالب بهره ببرد ممنون خدایا شکر این همه نعمتی که به ما دادی ولی افسوس که ما از آن به بهره ایم :zzz :-|
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید