معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود

برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

• اخبار پایین صفحه

Home کوه و طبیعت مشروح گزارش دوچرخه سواری از تهران تا خلخال
مشروح گزارش دوچرخه سواری از تهران تا خلخال فرستادن به ایمیل
کوه و طبیعت

مشروح گزارش پیمایش مسیر تهران - خلخال با دوچرخه توسط پرسنل اتوبوسرانی تندرو خط 1 تهران ، با شعار  حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب طبیعت که طی خرداد ماه انجام شد + عکس

هدف برنامه : آگاهی به مردم و مسئولین برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب طبیعت و ترویج دوچرخه سواری جهت ایجاد نشاط و سلامتی در جامعه

افراد شرکت کننده 1- محمد مهرابی 2 - امیرحسین اردیخانی  3-مجتبی احمدی    4- سیروس ادیبی  5- ابراهیم رفیعی  مسئول تدارکات

مبدا : تهران                  مقصد : خلخال

روزاول: شنبه 92/3/4

به حول قوه الهی در ساعت یازده روز شنبه در میان بدرقه مسئولین و همکاران ارجمند از سه راه تهران پارس، به سمت اولین مقصدمان که شهر قزوین  بود ، حرکت نمودیم و پس از رکاب زدن شب را در مجتمع خدماتی آفتاب ابتدای خروجی اتوبان رشت به سر بردیم.

مسافت پیموده شده روز اول 175کیلومتر

زمان پیمایش 6 ساعت43 دقیقه سرعت متوسط 26/65

روز دوم: یکشنبه 92/5/3

صبح را با شوق و امید رسیدن به مقصد آغاز کردیم ، پس از صرف صبحانه و جمع کردن چادرها و بازدید دوچرخه ها  ساعت 7:50 دقیقه به سمت  منجیل حرکت  ، وساعت 13:30 واردشهر شدیم، پس از صرف نهار در رستوران جهانگیری درحالی که باران گونه هایمان را نوازش می کرد، به نقطه بعدی که امامزاده هاشم بود، حرکت نمودیم . و در ساعت 19 به آن محل رسیدیم .

مسافت پیموده شده 150کیلومتر

زمان پیمایش 6ساعت -   سرعت متوسط 24/89

روز سوم : دو شنبه 92/3/4

صبح  را با بوی باران مانده از شب گذشته بیدار شدیم و پس از جمع آوری لوازم و تجهیزات به حرکت ادامه دادیم . آقایان نصیری و اکبری از مسئولین محترم نیز به ما ملحق شدندو باعث خوشحالی و همچنین روحیه ای مضاعف در ما  شدند، با همراهی باران و استقبال مسئولین و  خبرنگاران محلی به فومن وارد گشتیم و نهار را مهمان نماینده محترم مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بودیم. و بعد از استراحتی مختصر فومن را به طرف زادگاهم شهر  پره سر ،  ترک کردیم. به علت بارش شدید باران مجبور شدیم، در شهرستان خلیف آباد  توقفی کوتاه  داشته باشیم و دوربین ها را شارژکنیم . ساعت 19:20 به پره سر رسیدیم و در حمام عمومی آقای زینالی خستگیمان  را به دوش آب سپردیم و لباسهای کثیف و گلی خو د را شستیم و نماز مغرب و عشا را به امامت امام جمعه محترم  پره سر  اقامه نمودیم  و  شام  نیز مهمان ایشان در رستوران  شاطر عباس بودیم.

مسافت پیموده شده 110کیلومتر

زمان 4:54 دقیقه  - سرعت متوسط 22/5

روز چهارم :  سه شنبه 92/3/7

امروز به دلیل بارش مدام باران تصمیم به برنامه سبک گرفتیم . به ساحل گیسوم حرکت کردیم، درمسیر عده ای درطبیعت با کیسه زباله مشغول جمع آوری زباله بودند. در جواب سوال ما که پرسیدیم ، برای نریختن زباله درطبیعت چه کار بایدکرد؟ اشاره به خانواده هشت نفره ای کردند ، که متاسفانه در کنار سفره غذا نوزاد خود را نظافت نمود و پوشک و...را به همان نزدیکی پرت کرد ، که بقیه فرزندان بزرگتر شاهد این صحنه بودند، که متاسفانه در تربیت آنان تاثیر گذارمی بود . پس از  نصب پلاکارد، به سمت کافه احمد آباد اسالم رکاب زدیم .وبرای کسب انرژی لازم جهت پیمودن سخت ترین مرحله  شبی به یادماندنی را سپری نمودیم.

پیمایش 40کیلومتر   زمان 2 ساعت و20 دقیقه

روز پنچم چهارشنبه 92/3/8

از کافه احمد آباد به سمت گردنه الماس ساعت 35/10 دقیقه که به همراهی دوست عزیزمان آقای صادق قاسمی ( که خودشان را از طریق جاده ناو، با لباسهای خیس وگلی به ما رسانده بودند و مارا تا کردنه الماس همراهی نمودند).حرکت کردیم ، به علت بارش شدید باران و مه گرفته کی وصرف نهار ، در کافه های اسببونی توقف نمودیم و پس از اندکی استراحت رکاب زدن در سربالایی تند و نفس گیر را ادامه دادیم، در نهایت ساعت 18 به روستای کرمان رسیدیم ، که اولین پارچه نوشته در حوزه استحفاظی خودمان را نصب کردیم ، و پس از بررسی موقعیت و رایزنی با برادران هلال احمر به علت بارندکی شدید ،  تا راهدارخانه الماس رکاب زدیم و شب میهمان دوستان : شهرام خرم روز –محمد رضا بابایی –امیر صالحی – آصف فتحی–جعفر مشکی بودیم .

مسافت پیموده شده 40کیلومتر

روز ششم پنج شنبه 9/3/92 :

ساعت 9 صبح پس از گرفتن عکس یادگاری با دوستان هلال احمر و تشکر از ایشان مسافتی درجاده الماس رکاب زده به تماشای مناظر و گرفتن عکس سپری کردیم ، سپس با هماهنکی با دوست و همراه لحظه به لحظه مان جناب آقای مسعود شیرعلیپور حرکت نمودیم . اولین بزرگواری که با دوجرخه به همراهی مان آمدند ، جناب آقای شیرعلیپور (پدر) بودند و بعد جمع استقبال کنندگانی که با دوچرخه به ما پیوستند. ساعت 30/10 وارد شهر خلخال شدیم .وبا خیل عظیم جمعیت روبرو شدیم که حکایت از غیرت آذری و دوستداران طبیعت داشت  . که مایه سربلندی وسر افزایی این تیم و زنده گشتن طبیعت شدند قرار گرفتیم. که یقیناً تا آخر عمرم فراموش نخواهم کرد.

روز هفتم جمعه 10/3/92

بدلیل خستکی وگرفتکی  عضلانی صبح ریکاوری وآب درمانی در آبگرم گیوی و استحمام  پس از آن به خلخال آمده در تفرجگاه اندبیل به نصب پلاکارد آموزشی در حفاظت از محیط زیست میرعادل ومنابع طبیعی اقدام نمودیم .و عصر به چشمه ازناو  رفته  در آن محل نیز پلاکارد نصب نمودیم .

روز هشتم شنبه 11/4/92

طبق برنامه قبلی به جهت صعود به قله (آق داغ)به سمت روستای (سوسهاب ) حرکت کردیم و بدون راهنمای بومی پس از 4  ساعت پیمایش در هوای خنک و باد شدید . روی مسیری که تقریباٌ پاکوب بود ،  به قله صعود کردیم ،  پس از گرفتن عکس یادگاری ساعت 30/14 فرود را تمام کرده  با توجه به سنگین بودن برنامه رکاب زنی و فرصت کم  برای استراحت ،  صعود به قله ، توان زیادی از ما گرفت  وساعت 15 به سمت شهر گیوی حرکت کردیم  و پس از صرف بستنی محلی که به اظهار همراهانمان بی نظیر بود، به سمت خلخال حرکت کردیم .

روز نهم یکشنبه 12/4/92

ساعت 9 صبح ، بعد از خداحافظی از خانواده که سه روز مهمانشان بودیم . به سمت شهر فومن حرکت کردیم.

در خاتمه  بر خود واجب می دانیم :

در تهران :

از مدیریت عامل محترم جناب آقای مهندس سنندجی-  مدیریت سامانه 1آقای مهندس دژمی و معاونین محترم- اداره محترم حراست آقای دروکی – مسئولین سازمان بسیج شهرداری تهران-وهمچنین  تشکر ویژه ازمسئول پایگاه سامانه 1جناب  آقای اکبری  ( که با تهیه ملزومات سفر وپی گیری درطول مسیر و همراهی نمودن آقای نصیری به شهر فومن)– آقای ابراهیم رفیعی که با ایجاد امنیت و تدارکات. آقایان قاسمی ،  قدسی ،  خانواده محترم   احمدی که در برگشت به  فومن نهار  مهما ن شان بودیم . ما را یاری رسا ندند ، تشکر و قدردانی صمیمانه خودمون رو اعلام کنیم .

در خلخال :

ازحضورگرم و صمیمی فرماندار محترم خلخال و هیئت  همراه – کادر خدوم اداره  ورزش و جوانان - شهرداری – شورای شهر - اداره حفاظت محیط زیست بویژه جناب آقای فرهودی  – ادره تربیت بدنی خصوصاً دوست و مربی بزرگوار آقای سندانی - آقای طالب پور - آقای پناهیاب -  هیئت کوهنوردی -  فدراسیون دوچرخه سواری آقایان نعمتی ... صادق قاسمی - خبرنگاران محترم خبرگزایها آقایان نقی زاده و مرادخانی -  همسر و خانواده محترم شوقی –   ممدوحی – صباحی – مصطفایی . پدرعزیز ،خواهر و برادران و همسایه ها وخانواده محترم ذبیحی– شیخ الاسلامی -  صباحی -  خصوصاٌ از دوست سرور و همیار لحظه به لحظه مان جناب آقای مسعود شیرعلی پور مدیریت محترم سایت خلخالیم که بی شک بدون لطف ایشان چنین نتیجه ای بدست نمی آمد . عزیزانی که  با ثبت نظر ، پیشنهاد وانتقاد مارا هدایت نمودند و اگر در زمان استقبال حرکتی شده که واجب بر تذکر و ثبت درسایت خلخالیم گردیده حلالیت  می طلبم . و هشهریان که ما را در انجام این برنامه یاری رساندند ، تشکرصمیمانه می نماییم .  خاک پای تمامی همشهریانم هستم و امید واریم این گونه برنامه در مراقبت از محیط زیست ومنابع ارزشمند این آب وخاک تاثیر داشته باشد.

استقبال گرم درخلخال برای گروه یادگار، و برایم مقدس خواهد ماند

یاشاسین آذربایجان یاشاسین خلخال

(( پایان))

گزارش : سیروس ادیبی

یادداشت

#1 محمد پورعزيزي 1392-04-24 10:48
با سلام، اين اقدام گروه شايسته تقدير است چرا كه متاسفانه مسائل زيست محيطي از طرف مسئولين و مردم آن اندازه كه لازم است جدي گرفته نمي شود و لازم است گروه هاي حامي محيط زيست به انحناء مختلف در اين زمينه فعاليت تبليغي داشته باشند، سپاس از جناب آقاي سيروس اديبي كه احتمالا حضور ايشان در اين گروه باعث انتخاب شهر مقصد (خلخال) شده است كه قطعا در شناسايي هر چه بيشتر شهرمان به هموطنان موثر مي باشد، با خواندن اين گزارش ناخودآگاه ياد مراسم تشييع شهيد بهبود اديبي برادر گرامي ايشان در سال 1365 افتادم، آرزوي شادي براي روح آن شهيد بزرگوار دارم، گزارش كامل و جامعي بود، لازم است از آقاي شيرعليپور در انعكاس اين گزارش سپاسگزاري كنم.

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما ، انجام وظیفه کردم

#2 ر.سلطانشاهی 1392-04-24 13:01
اقدام بسیار شایسته ای که از طرف همسایه عزیزمان آقا سیروس و دیگر همراهان محترم ایشان صورت گرفت شایسته تقدیر بیش از این است. شاید حضور بنده و دیگر دوستان مایه دلگرمی بزرگواران شده باشد. امیدوارم عمل شایسته شما شروعی باشد بر حفاظت از طبیعت زیبایمان

#3 هانیه 1392-04-24 19:19
سلام
دایی عزیزم امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی ودر کورس های جهانی هم شاهد موفقیت های شما باشیم باعث افتخار تمام خلخالی ها و خانواده ی ما هستی.و در اخر از آقای شیرعلیپور هم تشکر می کنیم.

هانیه(خواهرزاده )

#4 محمدرضا 1392-04-24 20:57
با سلام
ضمن عرض سلام و خسته نباشی خدمت دوست عزیزم از اینکه میبینم کسانی مثل شما هستند که همچنان در فکر فرهنگ سازی در جهت حفظ محیط زیستمان هستید تشکر فراوان دارم و از خداوند منان ارزوی سلامتی برای شما و خانواده محترمتان را دارم و امیدوارم شما را در رکوردهای بالاتر و ترویج این فرهنگ استوار ببینم :lol: بسحاق

#5 مهدي 1392-04-25 08:45
توصيه مي كنم به مسئولين ادره حفاظت از محيط زيست شهرستان كه سري به اطراف خلخال بزنند. انبوه زباله در اطراف روستاهاي خلخال مانند طولش و خانقاه بفراجرد بيداد ميكند و در كنار جاده كاملا به چشم مي آيد و دريغ از رسيدگي حتي يك نفر ...

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . در خصوص زباله هایی که شما فرمودید متاسفانه مقصر اصلی خود ماها هستیم . ادارات و سازمانهای دولتی با کادر و نیروی انسانی محدود در مقابل این حجم انبوه زباله کاری نمیتوانند از پیش ببرند . این دقیقا همان موضوعی است که وظیفه تک تک ماهاست که باید رعایت کنیم . نریختن آشغال از طرف خود روستاییان و یا حداقل تجمیع و امحاء آنها یکی از کمترین کارهایی است که میتواند با همکاری خود اهالی و شوراهای روستاها و دهیاریها انجام گیرد . در غیر اینصورت متاسفانه دامنه این آلودگیهای زیست محیطی آنقدر زیاد است که توسط یک سازمان خاص قابل کنترل نیست .

#6 صدیق 1392-04-25 23:31
photokhalkhal.blogfa.com/.../

گزارش جالبی ایست.

#7 حسن 1392-04-27 17:47
ضمن تشکر،گزارش وهدف خیلی زیباو خواندنی بود، من غیر بومی هستم ولی به شهرزیبای شما زیاد رفت وآمد دارم،آخرین باری هم که سفر داشتم بیست روزپیش ختم والده آقای ذبیحی بود.اگر برای پیدا کردن اماکن وجاذبه های دیدنی یک شهر بگردیم یقیناً مسجد جامع هر شهر به دلیل معماری وتاریخی در صدر اماکن می باشد.به شهر های زیادی هم سفر کرده ام.اولین باری است که دریک شهردیدم جلوی مسجدجامع محل دپوی اشغال وپس ماند می باشد .اگر از قصورمتولیان، کسبه وساکنین اطراف مسجد بگذریم ،آیا مسئولین شهر به مسجدجامع می روند ونمی بینند.