معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home کوه و طبیعت گزارش گلگشت و جنگل نوردی ، دریاچه نئور - سوباتان
گزارش گلگشت و جنگل نوردی ، دریاچه نئور - سوباتان فرستادن به ایمیل
کوه و طبیعت

همجواری شهرستان خلخال با استان گیلان از سال های دور عامل مهمی در ایجاد ارتباط تجاری و اشتراکات فرهنگی بین این دو منطقه بوده است . . . + گزارشی جامع و بسیار زیبا به همراه عکس

 

 

 

 

 


گزارش برنامه گلگشت و جنگل نوردی ، دریاچه نئور - ییلاق سوباتان 


 

نام برنامه و تاریخ اجرا : دریاچه نئور - ییلاق سوباتان ، 3 / 3 / 1392

 

نوع برنامه : گلگشت و جنگل نوردی

 

نام مسئولین برنامه:

 

- سرپرست : حسین بختیارزاده

 

- راهنمای گروه : امید عبدی

 

- مسئول فنی : محمد سیدفضلی

 

نام اعضای گروه : حسین بختیارزاده - امید عبدی - محمد سیدفضلی - علی نصیرزاده - جعفر بزرگی - حمید قربایی - امین صادقی مقدم - سعید مدنی

 

مکان شروع : خلخال، میدان آزادی

 

امکانات منطقه : نگهبانی محیط زیست در شروع مسیر

 

طول و عرض جغرافیایی : 4209458 285869 39 S

 

چشمه­ ها و محل­های تهیه­ ی آب: چشمه آب در کنار دریاچه - ادامه مسیر از کنار رودخانه

 

زمانبندی برنامه : 6 صبح تا 9 شب - یک روزه

 

مزایا :مطالعه و بررسی نقشه های مسیر صعود قبل از شروع برنامه – هم سطح بودن آمادگی فیزیکی و تجهیزات اعضای گروه.

 

معایب : عدم آگاهی از جزئیات مسیر صعود - عدم هماهنگی در زمانبندی و پایان مسیر - پیموده شدن بخش بزرگی از مسیر توسط اتومبیل

 

 

 

آی تِشتی * ، تشتی ، تشتی / وردئم گیلانی گِشتی . . .

* به معنای "تیر" است .

 

همجواری شهرستان خلخال با استان گیلان از سال های دور عامل مهمی در ایجاد ارتباط تجاری و اشتراکات فرهنگی بین این دو منطقه بوده است­. از آن سال­ها به دلایل گرمتر بودن گیلان نسبت به آزربایجان و وجود کارهای فصلی ، مردم دو منطقه داد و ستدهای زیادی با­هم داشتند که بسیاری از آنها همچنان ادامه دارد. همه این عوامل در طول سال­ها سبب به وجود آمدن مسیر­های کوهستانی در طول نوارمرزی بین خلخال و گیلان شده که مسیرهای هیرو-ناو ، ماجولان-ماسوله ، لنبر-آغ­اِئولر ، نئور-سوباتان  و . . . همگی از این دسته اند .


در ادامه برنامه­ های گلگشت و جنگل­ نوردی هیئت کوهنوردی شهرستان  تصمیم به پیمودن مسیر بین دریاچه نئور و ییلاق سوباتان که در نهایت به شهر­های لیسار و هشتپر ختم می­شد را گرفتیم.

 

صبح روز جمعه 92/3/3 ساعت 5 بامداد همراه 8 نفر از همنوردان با ماشین به سمت دریاچه­ ی نئور حرکت کردیم. حدود ساعت 7:30 بود که به دریاچه رسیدیم. بعد از چندین روز بارش­های بهاری ، یک روز آفتابی و با طراوت ، زیبایی طبیعت را چندین برابر کرده بود.

 

به علت وجود چشمه­ های بیشماردر دورتادور این دریاچه  گل­های بهاری همه جا را پر کرده بودند.

 

کوه ساوالان در سمت غرب با طلوع خورشید در نهایت زیبایی دیده می شد.

 

لازم به ذکر است که دریاچه­ی نئور در ارتفاع 2500 متری و در مرز بین استان گیلان و استان اردبیل واقع شده است. این دریاچه به صورت طولی و از جنوب به شمال کشیده شده ودر ضلع شرقی آن سلسله کوه­های "بُوغرو" با ارتفاع 3000 متری سربه فلک کشیده­اند.

ارتفاعات بوغرو

مسیر ما از یک جاده خاکی از شمال دریاچه به سمت جنوب - شرقی شروع می شد.

 

پس از طی یک مسیر حدود شش کیلومتری و گرفتن ارتفاع تا 2800 متر به یک سه راهی رسیدیم. سمت راست جاده خاکی بود که به ییلاق سوباتان منتهی می­شد اما با مشورت اعضای گروه ما از دست چپ به سمت شرق راه پیاده رو را از میان دشتی سرسبز ادامه دادیم. ( موقعیت جغرافیایی سه راهی : 427294 290007 39 S ، ارتفاع : 2790 متر )

 

در طول مسیر با گروه هفت خان کرج به سرپرستی آقای رحیم قره­ داغی که آنها نیز عازم ییلاق سوباتان بودند همراه شدیم. این دشت که به سمت شرق ادامه می یافت در دامنه­ های شمالی آن یخچال­های باقی مانده از زمستان در حال آب شدن بود که جویبارهای زیبایی را تشکیل داده بود.

 

این دشت سرسبز جز ییلاقات طایفه اجیرلوی ایل شاهسون می باشد که در بین مسیر تعدادی از چادرهای آنها را که به تازگی به آنجا آمده بودند را دیدیم.

 

با ادامه مسیر جویبارهای حاصل از یخچال های در حال آب شدن به هم پیوسته شده و رودی زیبا را تشکیل می دادند. رفته رفته شیب مسیر بیشتر شده و مسیر صخره ای تر می شد که در بین راه به آبشاری زیبا برخورد کردیم. ( موقعیت جغرافیایی آبشار : 4206985 292114 39 S ، ارتفاع : 2696 متر )

 

پس از طی حدود 10 کیلو متر کم کم  وارد ییلاقات تالش شدیم که با دیدن اولین شقایق های زیبا و جنگل های لیسار همراه بود.  پس از رسیدن به اولین روستای تالشی ( اوبا ) و جدا شدن از گروه کرج  دو مسیر وجود داشت که یکی مسیر جنگلی به سمت شرق بود که در نهایت به شهر لیسار منتهی شده و دیگری جاده ی خاکی بود که به سمت روستای سوباتان ادامه می یافت ، بعد از صرف نهار و مشورت با مردم محلی تصمیم به ادامه مسیر به سمت روستای سوباتان گرفتیم.

جنگل های لیسار در افق

 

مسیر جلگلی به لیسار از سمت چپ

قبل از حرکت با گروهی پنج نفری که از تهران به صورت شخصی آمده بودند آشنا شدیم. با هم همراه شده و در بین راه با آبشاری بزرگ و بسار زییا مواجه شدیم. پس از دیدن آبشار و تنی به آب زدن راهی سوباتان شدیم. ( موقعیت جغرافیایی آبشار : 4204842 296055 39 S ، ارتفاع : 2031 متر )

 

بعد از دیدن سوباتان با ماشین به سمت هشتپر حرکت کردیم. نکته قابل توجه وجود مجسمه "کوهنورد" در یکی از میدان های شهر هشتپر بود که نشانگر توجه مسئولین شهر به ورزش کوهنوردی و امر گردشگری می باشد. جای خالی چنین المان هایی در شهرمان که یکی از قطب های کوهنوردی هم از منظر طبیعی و هم انسانی می باشد بسیار خالیست. ( موقعیت جغرافیایی روستای سوباتان : 4202547 298755 39 S ، ارتفاع : 1931 متر )

در نهایت از هیئت کوهنوردی شهرستان خلخال جهت برگزاری این برنامه نهایت تشکر را داریم .

 

گزارش : سعید مدنی


 

یادداشت  

 
+1 #1 مدیر سایت 1392-03-12 13:38
با تشکر از نگارش گزارشهای زیبای مسیرهای طبیعت گردی خلخال که طی چند ماه گذشته توسط دوستان بسیار عزیزم و مخصوصا آقای سعید مدنی صورت میپذیرد. مجموعه این گزارشها تحت مجموعه " کوه و طبیعت " از طریق منوی گردشگری ردیف سمت راست سایت نیز قابل دسترس بوده و مطمئنا گردشگران غیر بومی شهرستان هم میتوانند به منظور بهری گیری از مسیرهای متعدد گردشگری و طبیعت گردی خلخال ، از این گزارشها نهایت بهره و استفاده را ببرند .
 
 
+1 #2 علی م 1392-03-12 16:17
بسیار مفید و جذاب بود این گزارش تصویری.از همه ی اعضای گروه به خصوص جناب مدنی که زحمت تهیه گزارش را کشیده اند ، نهایت تشکر را داشته و امید آن دارم که با افزایش گزارشات بیشتر از این دست در سطح اینتر نت و جامعه ، اهمیت روزافزون حفظ و صیانت طبیعت که میراث گذشتگان و امانت آیندگان ماست بیشتر و بیشتر مورد توجه جامعه و عموم قرار گرفته و تخریب و خودخواهی روز افزون نسل امروز کنترل و روند منفی پیدا کند.
 
 
+1 #3 علی غنی زاده 1392-03-12 21:11
واقعا عالی بود.من که خیلی لذت بردم.دست همگی درد نکنه.مخصوصا سعید عزیز.عکسها هم محشر بودن.بازم مرسی
 
 
+1 #4 احمد فيضي 1392-03-13 10:21
بو شكيللري گورمك ده ن چوخ ماراخلانديم
منجه بوجور گورمه لي طبيعت لر دونيانين هر بوجاغيندا اولسا او مملكت ده اوستون سوييه ده ركلام ائده لر كي توريسم ساحه سينده اينكيشاف ائتسينلر آمما بيز هله ياتميشيخ چئتين اوياناخ .
 
 
+1 #5 توحید(پیمان) 1392-03-13 10:44
سعید جان عالی بود.ولی فکر کنم عکسها مربوط به این صعود نیست
 
 
#6 سید سعید مدنی 1392-03-13 13:10
از همه دوستان عزیز دوستار طبیعت ، به خصوص طبیعت خلخال ، همچنین مدریت وب سایت کمال تشکر رو دارم . امید دارم کارهایی بهتر از این توسط همه همشهریان در تجربه های طبیعت گردیشون انجام بشه تا هم از یک سو برای گردشگری منطقه مفید واقع بشه و هم از سوی دیگر آشنایی ما با طبیعت و گونه های زیستی بیشتر و در نتیجه توجه به حفظ محیط زیست اهمیت بیشتری در بینمون پیدا کنه.
در پاسخ به دوست عزیزم پیمان ؛ عکس ها هم از لحاظ مکانی مربوط به مسیر بوده و هم از لحاظ زمانی در همان روز گرفته شده.
 
 
+1 #7 امیر اسلامی 1392-03-17 12:03
دوست خوبم آقای سعید مدنی دستت درد نکنه واقعا گزارش جامع و مفیدی بود امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی...
 
 
+1 #8 کورش 1392-03-18 07:22
با سلام وخسته نباشید خدمت آقا سعید امیدوارم که این برنامه زیبای کوهنوردی که در شهرمان از هویت طولانی برخوردار است بصورت گسترده وبابرنامه ریزی کاملتر انجام بگیرد ودوستان در شناساندن کوهها ومناطق دیدنی این شهرستان به صورت بین المللی برای توریستهای کوهنورد معرفی نمایند تا بیشتر شهرمان شناخته شود باتشکر
 
 
+1 #9 پیام عبدلی 1392-04-06 10:21
کف اله دیم
 
 
#10 مجید فقیری 1392-06-23 07:58
با سلام
آبشار آخری فکر کنم آبشار ورازان باشه.
با تشکر از گزارش خوبتون.
 
 
#11 عباس جعفری 1393-04-10 20:45
خیلی عالی زحمت کشیدی اگر لطف کرده بودی حرکت از جاده روستای را کمی توصیح میدادی خیلی عالیتر بود با تشکر
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید