معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home کامپیوتر و فناوری ناهماهنگی مرورگرها در نمایش سایت های مختلف
ناهماهنگی مرورگرها در نمایش سایت های مختلف فرستادن به ایمیل
کامپیوتر و فناوری

با رشد فناوری های جدید و مختلف در عرصه طراحی سایت ، عدم استفاده از مرورگرهای جدید و به روز شده توسط کاربران ، میتواند یکی از مواردی باشد که باعث ایجاد ناهماهنگی در صفحه نمایش شود

 

 

هدف از طرح این مطالب دلایل ناهماهنگی مرورگرهای جدید در نمایش سایت ها می باشد.

با رشد فناوری های جدید و مختلف در عرصه طراحی سایت مرورگرها نیز از این قافله عقب نمانده اند و هر سال شاهد ورژن ها یا نسخه های جدیدی با ویژگی های مختلف از مرورگرها هستیم که پا به پای فناوری ها جلو می روند و از آن ها پشتیبانی می کنند ولی ممکن است یکی از این مرورگرها از فناوری خاصی پشتیبانی نکند که باعث ناهماهنگی در بین مرورگرها می شود.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی با استفاده از یک مرورگر مانند internet explorer وارد سایتی شده اید قالب سایت مورد نظر را به هم ریخته و بی نظم مشاهده کرده باشید و با تغییر مرورگر خود این به هم ریختگی قالب سایت درست شده باشد این یکی از مشکلات و ناهماهنگی های مرورگرهای جدید است که کاربران اینترنتی و طراحان سایت ها را به خود درگیر کرده است

 

دلایل مربوط به ناهماهنگی مرورگرها در نمایش سایت ها


الف) فناوری های مختلف مرورگرهای جدید

کاربران برای مشاهده سایت ها از مرورگرهای مختلفی مانند internet explorer ، mozila fire fax ،  google chromeو غیره استفاده می نمایند که در بعضی از مواقع ممکن است یک سایت را در تمام مرورگرها به یک شکل مشاهده ننمایند دلیل این امر این است که هر یک از این مرورگرها با الگوریتم خاصی پیاده سازی شده اند و ممکن است از فناوری خاصی پشتیبانی بکنند که مرورگرهای دیگر فاقد آن باشند و اگر در طراحی سایتی از آن فناوری استفاده شده باشد این فقدان گریبان گیر همان سایت خواهد شد و سایت مورد نظر با قالب اصلی خود در مرورگر مورد نظر نمایش پیدا نخواهد کرد در این موقعیت بهتر است کاربران مرورگری را انتخاب نمایند که سازگاری بیشتری با کلیه فناوری های طراحی وب داشته باشد.

 

ب) تفاوت نسخه های قدیمی و جدید مرورگرها

تفاوت نسخه های جدید و قدیمی مرورگرها نیز یکی از دلایل اصلی مشاهده نکردن سایت ها با ظاهر واقعی می باشد برای توضیح این بخش ما مرورگر internet explorer را مثال می زنیم ، در نسخه های قدیمی این مرورگر به دلیل هماهنگ بودن مرورگر با فناوری های وب زمان خود چنین ایرادی در نمایش سایت ها دیده نمی شد اما با پدیدار شدن فناوری های جدید در طراحی سایت ها شرکت ماکروسافت نیز برای هماهنگ شدن مرورگر خود با این فناوری ها ورژن های جدید این مرورگر را ایجاد کرد اما این مرورگر در نمایش سایت های طراحی شده با فناوری های قدیمی به مشکل خورد و ماکروسافت برای حل این مشکل ابزار compatibility view را در مرورگر خود قرار داد تا کاربران با فعال کردن این ابزار تمام سایت ها را به صورت بهینه مشاهده نمایند اگر شما از نسخه های جدید این مرورگر استفاده می نمایید و یا کرده اید آیکن این ابزار را در زمان مشاهده یک سایت در قسمت آدرس بار مرورگر internet explorer خواهید دید که با کلیک روی آن ، ممکن است نمایش سایت بهینه می شود.

 

ج) طراحان سایت ها

طراحان سایت نیز یکی از دلایل به وجود آمدن ناهماهنگی در نمایش سایت طراحی شده خود در مرورگرهای مختلف هستند اگر طراحان سایت در طراحی سایت مورد نظر به نکاتی که اشاره شد توجه نکنند در نمایش سایت خود به مشکل بر خواهند خورد طراحان باید در طراحی سایت از فناوری های جدید و به روز استفاده نمایند و در طی طراحی از مرورگرهای مختلف برای تست کردن و هماهنگ کردن سایت استفاده نمایند.

در آخر با توجه به مطالب و نکاتی که مطرح شد کاربران باید از نسخه های جدید مرورگرهایی که هماهنگی بیشتری با فناوری های جدید استفاده شده در طراحی سایت ها دارند برای مشاهده سایت ها استفاده نمایند که به نظر بنده ورژن های جدید مرورگرهای mozila fire fox و google chrome انتخاب مناسبی نسبت به بقیه مرورگرها می تواند باشد.

ارسال مطلب : معبود عبادی زاده

 

مدیریت سایت : در خصوص ناهماهنگی در نمایش وبسایتهای مختلف ، بنده باید توضیحات بیشتری ارائه بدم و اینکه اتفاقا استفاده از امکانات جدید در طراحی وبسایتها این ناهماهنگیها را بوجود آورده است . چرا که مرورگرهای جدید از امکانات قدیمی به خوبی پشتیبانی می کنند ولی این مرورگرهای قدیمی هستند که از امکانات جدید طراحی گرافیکی سایتها پشتیبانی لازم را بعمل نمی آورند و طراح سایت اگر بخواهد کل سایت را با امکانات جدید طراحی کند ، در مرورگرهای قدیمی این امکانات خود را نشان نداده و حتی باعث به هم ریختن صفحه وب میشود و در واقع این موجبات نارضایتی مشتریانی که شاید به این امر آگاهی ندارند منجر خواهد شد .


یکی از مشکلات بزرگی که طراحان وب با آن روبر هستند ، استفاده اکثر کاربران از مرورگرهای قدیمی و از رده خارج هستش ، متاسفانه اکثر کاربران هنوز هم از ویندوز xp استفاده میکنند و مرورگر پیش فرض این ویندوز ، اینترنت اکسپلورر ورژن 6 هستش که این مرورگر به تنهایی قادر نیست قابلیتهای صفحاتی را که با امکانات جدید از جمله css3 و html5 طراحی شده اند را نمایش دهد . این مشکل را حتی ورژن 7 و تا حدودی ورژن 8 اینترنت اکسپلورر هم دارد و لذا تمام هم و غم طراحان سایتها این است که تا حد امکان یا از این امکانات جدید استفاده نکنند و قید زیباتر شدن سایتشان را بزنند و یا با استفاده از تکنیکهای مختلف این امکانات جدید را برای مرورگرهای قدیمی قابل استفاده کنند که این امر مستلزم صرف زمان بیشتری خواهد بود و البته تمام امکانات هم قابلیت بهینه شدن را ندارند .


بنده به شخصه در طراحی قالب وبسایت خلخالیم از امکانات جدید (css3 ) در قسمتهای مختلف استفاده کرده ام و حتی برای برخی قسمتها این امکانات را برای IE 6 هم بهینه کرده ام ولی با این حال تمام امکانات قابل بهینه سازی نیستند و تنها موردی که باعث خواهد شد روز به روز استفاده از امکانات جدید رشد بیشتری داشته باشد ، به روزرسانی مرورگر ها از طرف شما کاربران عزیز و محترم میباشد .


مطمئنا تعدادی از دوستان که هنوز از اینترنت اکسپلورر 6 ، 7 و 8 استفاده میکنند ، در رویت و استفاده از امکانات وبسایت خلخالیم به مشکل بر میخورند و از جمله این مشکلات اینکه تعدادی از دوستان گلایه مند بودند که قادر به درج یادداشت در وبسایت نیستند .

 

پیشنهادی که به شما عزیزان دارم و از همه شما خواهش میکنم  مرورگرهای خودتان را به آخرین ویرایشها ارتقا دهید و از اینترنت اکسپلورر ورژن 9 و بالاتر استفاده نمایید .

آخرین ورژن مرورگرهای mozila fire fox و یا google chrome را از وبسایتهایشان دانلود نموده و نصب نمایید که کل فرآیند دانلود و نصب بیشتر از 5 دقیقه زمان نخواهد برد .

در پایان از جناب آقای عبادی زاده که با مقالات مربوط به IT همواره با ما همکاری می کنند و این مطلب را در این فرصت درج کردند بینهایت ممنون و سپاسگزارم .

 

یادداشت  

 
#1 رایان 1391-09-11 23:59
استفاده از فناوری های جدید در طراحی سایت باعث پویایی و زیباتر شدن سایت می شود با این شرط که سایت در طی طراحی باید با مرورگر های مختلف جدید و قدیمی تست و هماهنگ شود.
بنده در طراحی سایت به این مشکل برخورد کرده بودم و قبول دارم که فناوری های جدید در طراحی سایت باعث این ناهماهنگی است ولی ایرادات مرورگر IE را نیز نباید نادیده گرفت.
با تشکر از مدیریت سایت برای توضیحات

پاسخ مدیر : بله حق با شماست . ولی تا کی باید خودمون رو از امکانات جدید محروم کنیم . تعدادی از دوستان طراح بنده در تهران به جمع کمپینت تحریم IE 6 پیوستند و نظرشون اینه که بینندگان سایتها هم یه تکونی به خودشون بدهند و این نباشه که طراحان سایتها اینهمه تلاش بکنند که به روز بشند ، سر آخر بخاطر کوتاهی و بی خیالی برخی کاربران ، نتونند از این قابلیتها در صفحات وب استفاده کنند و نظرشون اینه که سایت رو طوری طراحی کنند و طوری به سایت جذابیت ببخشند که کاربران مجبور بشند که برای دیدن صفحات از مرورگرهای جدید استفاده کنند
راستش را بخواهید بنده هم با نظر این دوستانم موافقم و مطمئن باشید به نفع کاربران خواهد بود و باعث پیشرفت آنها و استفاده از قابلیتهای به روز مرورگران . بنده هم از شما بابت مطرح کردن این موضوع بینهایت ممنونم :-)
 
 
#2 گلبرگ 1391-11-25 14:56
سلام. نوشتار مفیدی بود. ممنون
 
 
#3 مهدی 1391-12-03 15:54
با سلام به شخصه این مورد را در وبسایت های خارجی ندیدم . ولی وبسایت های ایرانی مخصوصا از نوع دانشگاهی همیشه این مشکل را داره . شرکت های طراح این وبسایت ها فکر میکنند که در دنیا فقط یک مرورگر وجود داره و آن هم اینترنت اکسپلورر هستش . به همین دلیل سایت را با بیس اون پیاده سازی میکنند . قضیه موقعی بدتر میشود که پشتیبانی از نسخه های جدیدتر IE نیز به عمل نمی آید و به شکل فاجعه باری به شما اشاره میشود که باید از نسخه ۶ اینترنت اکسپلورر استفاده کنید .
ولی همه این ها دلیل نمیشود که ما مرورگر محبوب خود را کنار گذاشته و از IE به منظور فعالیت در اینگونه سایت ها استفاده کنیم . برای این کار هم راه حلی وجود دارد .
برای مرورگر کروم شما میتوانید از افزونه IE Tab استفاده کنید . این افزونه محیطی شبیه سازی شده از IE را در کروم ایجاد خواهد کرده و مانند اینست که شما با IE به وبسایت مورد نظر متصل شده اید .
کافیست این افزونه را از دریافت کرده و آن را نصب کنید.
به منظور نصب افزونه ، ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج کنید . سپس یک فایل با پسوند CRX در اختیار خواهید داشت که باید آن را روی پنجره ی کروم کشیده و رها کنید . سپس از قسمت پایین مرورگر روی دکمه Continue را کلیک کرده و سپس دکمه Install را بزنید.اکنون آیکون این افزونه در قسمت بالا و سمت راست پنجره کروم مشاهده خواهید کرد .
هنگامی که روی این آیکون کلیک کنید ، با یک آدرس بار ، روبرو خواهید شد.در اینجا باید آدرس وبسایت مورد نظر خود را وارد کنید تا با خیال راحت به وبسایت ناسازگار متصل شده و بتوانید کارتان را انجام دهید.
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید