معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال رضوانی - محب اله
رضوانی - محب اله فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال

شهید محب اله رضوانی

نام  :   محب‌اله

نام خانوادگى  :   رضوانى

نام پدر :  ذبيح‌اله

محل تولد :     اندبیل

تاريخ‌تولد  :46/10/03

تاريخ شهادت  :10/20 / 65

نوع عضويت :  بسيجي

محل شهادت:  شلمچه

 

زندگینامه

در سال 1346 در خانواده مومن ومذهبي در روستاي اندبيل متولد شد. واز همان ابتداي زندگي تحت تربيت صحيح پدر با معارف اسلام آشنا گشت. وفرامين ودستورات قراني را سرلوحه زندگي خود قرار داد. جواني متدين بود وبه مساجد علاقه زيادي داشت. از خصوصيات بارز وي درستكاري وامانت داري وتواضع وفروتني بود . او به امام عشق ميورزيد ودر راستاي اين عشق صادقانه در جمع بسيجيان مخلص وبي ادعا بود ودر حالي كه در سال سوم هنرستان مشغول تحصيل بود كلاس درس را رها وبه سوي جبهه شتافت. وپس از حضور بي ادعا وخالصانه در صحنه هاي نبرد سرانجام در تاريخ 65/10/20 در گرماگرم عمليات كربلاي پنج،  مرغ روحش قفس تن را شكست ودرآسمان عشق وايثار به پرواز درآمد وبه لقاالله پيوست.

 

وصيت‌نامه :

"و لا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء و عند ربهم يرزقون  "

كشته مپنداريد آناني  راكه در راه خداوند از جان و مال خود مى‌گذرند، بلكه آنها زنده هستند كه در نزد خداوند از رزق  خداوند ا ستفاده مى‌كنند.

سلام و درود به حضور حضرت ولى عصر(ع) و با سلام به پيشگاه نائب بر حقش حضرت امام خمينى روحى له الفدا .با سلام بر عصاره پاك عصيان شدگان و با سلام بر شهداى گلگون‌كفن كربلاى حسينى و كربلاى ايران.   بنده حقير وصيت خويش را چنين به روى كاغذ مى‌نگارم.

بار گناهان به دوش بنده حقير سنگين داشت و از ترس اينكه مورد غضب و خشم خداوند قرار بگيرم، براى اداى دين خود نسبت به اسلام و كشور مسلمان‌نشين ايران عازم جبهه‌هاى حق عليه باطل مى‌شوم .زيرا كه حسين عليه‌السلام در روز عاشورا جان عزيزش را فداى اين مكتب نمود و او سرور آزادگان كه بزرگترين سرمايه خود جانش بود، فدا كرد و چون نام او ورد زبان تمامى امت مسلمان از جمله بنده حقير مى‌باشد . تمامى شهدا اين راه را انتخاب كرده‌اند و مشتاقانه به سوى معبود خويش پرواز كرده‌اند." (انا لله و انا اليه‌راجعون) "كه همگى به سوى معبود خويش خواهيم رفت. چه خوش است كه فرصت را از دست ندهيم شايد كه مورد لطف و رحمت خداوند منان قرار بگيريم. زيرا كه شهادت در راه خداوند آرزوى ديرينه هر مسلمان و بخصوص بنده حقير بود. و سفارش بنده حقير به تمامى ملت ايران بخصوص به همشهريان محترم اهالى خلخال اين است كه اول، امام را دعا كنيد و در پيشبرد اهداف انقلاب و يارى رزمندگان اسلام كوشا باشيد و رزمندگان اسلام را هيچ موقع از ياد نبريد و هميشه دعاگوى رزمندگان باشيد. سفارش بنده حقير به خانواده‌ام يعنى به پدر و مادر و برادرانم و همكلاسانم اينست كه، پدر مهربانم صبورى پيشه كن كه خداوند صابران را دوست دارد. و مادرم همانند زينب(ع) باش كه در شهادت على اكبر و على اصغر و حسين بن على(ع) چگونه مقاومت مى‌كرد و تو بايستى الگوى زنان باشى زيرا كه آموزگار شما زنان زينب كبرا بوده و برادرانم شما بايد بعد از من اسلحه به خون آغشته‌ام را برداشته و راه تمامى شهدا و مرا ادامه بدهيد. هميشه با ياد خداوند كارى را انجام بدهيد زيرا كه ياد خداوند آرامبخش قلبها ى مومنان است . اميدوارم كه در مرگ بنده حقيرگريه نكنيد زيرا كه، گريه شما باعث رنجش روح من مى‌شود . ازدوستان و آشنايان از طرف بنده حقير حلاليت بطلبيد. حال پدر و مادرم و خواهرانم و برادرانم ، بنده در طى اين مدت بطور كامل راه خوب را از راه بد راه سرخ را از راه سياه تشخيص داده و فعلا با عقل و شعور خود اين راه را انتخاب نموده و اين راه سرخ ادامه راه حسين بن على(ع) است.  پدرجان خداوند عملم را قبول نمود و مرا به ديدار خود خواست و چون از بچگى به جز درد سر از دستم براى شما نيامده از اين جهت است بعد از مرگم با گريه‌تان به من فشار نياوريد و تنها چيزى كه در عوض مرگم بايد بكنيد؛ راهم را ادامه دهيد.

مورخه 2/10/1365                               محب الله رضوانى

در غربت اگر مرگ بگيرد بدن من                 آيا كه كند قبر كه دوزد كفن من

تابوت مرا در جاى بلندى بگذاريد                    تا باد برد  بوى مرا در وطن من

خدايا، خدايا، تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید