معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home پزشکی و تغذیه 10 توصیه ضد سرطانی
10 توصیه ضد سرطانی فرستادن به ایمیل
پزشکی و تغذیه

10 توصيه ي ضد سرطاني



ميزان ابتلا به سرطان مدام در جهان در حال افزايش است، در حالي كه با تغيير دادن برخي‌ عادت ‌ها مي ‌توانيد از ابتلا به آن پيشگيري كنيد.

1 - سيگار را ترك كنيد.
كشيدن سيگار نه تنها مي ‌تواند احتمال ابتلا به سرطان ريه را افزايش دهد، بلكه سبب ابتلا به سرطان دهان ، كليه و پانكراس (لوزالمعده) نيز مي شود.  اگر آماده نيستيد كه سيگار را براي هميشه ترك كنيد، حداقل ميزان مصرف خود را در طول روز كاهش دهيد تا خطر ابتلا به انواع سرطان ‌ها كاهش يابد.

2 - مصرف غلات را افزايش دهيد
مصرف 2 واحد يا بيشتر غلات غني و كامل در طول روز مي ‌تواند تا 40 درصد احتمال ابتلا به سرطان پانكراس و 50 درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را كاهش دهد. بررسي ‌ها همچنين حاكي از اين موضوع است كه فيبر موجود در غلات مي ‌تواند از شما در برابر ابتلا به سرطان كولوركتال حفاظت كند.

3 - وزن ‌تان را پايين بياوريد
بررسي‌ ها نشان داده بين اضافه وزن و ابتلا به 6 نوع سرطان متفاوت از جمله سرطان پستان و كولون (روده) رابطه نزديكي وجود دارد. در ضمن جالب است بدانيد افراد چاقي كه به سرطان مبتلا مي‌ شوند، كمتر از سايرين به درمان ‌ها جواب مي ‌دهند.

4 - ورزش كنيد
ورزش كردن نه تنها به كنترل وزن ، بلكه به پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان‌ ها هم كمك مي‌ كند، حتي تا حدي مي‌تواند براي افرادي كه نمي ‌توانند سيگار شان را ترك كنند هم مفيد باشد

5 - مصرف آنتي ‌اكسيدان‌ ها را افزايش دهيد
مصرف ميوه و سبزيجات نه تنها به كنترل وزن كمك مي‌ كند، بلكه به دليل فيتوكميكال‌ ها و آنتي‌ اكسيدان‌ هايي كه دارند مي ‌توانند از ابتلاي فرد به سرطان هم پيشگيري كنند. توصيه‌ ي ما به شما اين است كه تنوع را رعايت كنيد و ميوه و سبزيجات با رنگ ‌هاي مختلف را مصرف كنيد.
بررسي‌ ها نشان داده مصرف بروكلي و كلم‌ پيچ مي ‌تواند از ابتلا به سرطان كولون پيشگيري كند.
مصرف گوجه فرنگي هم براي پيشگيري از ابتلا به سرطان معده و پانكراس مفيد است.

6 - سير بخوريد
گر چه مصرف سير و پياز سبب مي‌ شود دهان شما بوي بدي بدهد، اما تحقيقات نشان داده ات كه سبزيجات اين خانواده مي‌ تواند احتمال ابتلا به سرطان مغز استخوان، تخمدان، كليه و... را كاهش دهد.

7 - از پوست خود در برابر آفتاب محافظت كنيد
مواجهه ي طولاني ‌مدت با نور آفتاب مي ‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزايش دهد. بر خلاف تصورات عمومي برنزه كردن چه به روش طبيعي و چه سولاريوم بي‌ خطر نيست.
سعي كنيد هر روز هر گاه قرار است از منزل خارج شويد ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده كنيد و اگر براي طولاني مدت بيرون مي ‌مانيد، عرق كرديد يا به شنا رفتيد، هر چند ساعت يك بار كرم خود را تجديد كنيد.

8 - تخم‌ مرغ بخوريد
بررسي ‌هاي اخير پژوهشگران نشان داده است كه مصرف تخم‌ مرغ مي‌ تواند از ابتلا به سرطان پستان پيشگيري كند . محققان مي ‌گويند زناني كه در هفته 6 عدد تخم ‌مرغ مصرف مي ‌كنند، 44 درصد در مقايسه با زناني كه 2 عدد يا مقدار كمتري در هفته تخم ‌مرغ مي ‌خورند، به سرطان پستان مبتلا مي‌ شوند. دليل اين موضوع نيز وجود ماده ‌اي به نام كولين(Choline) در زرده ي تخم ‌مرغ است.

9 - الكل ننوشيد
با اين كه اين مورد دغدغه ي كشور ما نيست، اما جالب است بدانيد كه بررسي‌ هاي فراواني نشان داده است كه نوشيدن الكل مي ‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مغز و گردن، استخوان، كبد و كولون را افزايش دهد.
همچنين رابطه ي نزديكي بين مصرف الكل و ابتلا به سرطان پستان در زناني كه تحت هورمون درماني جايگزين قرار دارند، يا زمينه خانوادگي ابتلا به اين بيماري را دارند، وجود دارد.

10 - ويتامين D مصرف كنيد
درست است كه مصرف اين ويتامين نمي ‌تواند از ابتلا به همه ي سرطان ‌ها پيشگيري كند، اما طبق بررسي‌ ها مي ‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان و كولون را كاهش دهد . ويتامين D در نور آفتاب و برخي ماهي‌ هاي چرب وجود دارد.

 

ارسال مطلب : مرتضی حسنی

منبع : ريدرزدايجست - سلامتيران

 
یادداشت (1)
1 چهارشنبه, 09 تیر 1389 ساعت 09:34
ــ

( همسایه )


مطلبتون خیلی عالی بود .


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید