معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home کامپیوتر و فناوری چرا باید اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت!؟
چرا باید اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت!؟ فرستادن به ایمیل
کامپیوتر و فناوری

شاید تعداد زیادی از شما دوستان از اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) برای دیدن وبسایت استفاده میکنید . دلایل متعددی وجود دارد که شما باید مرورگر دیگری را جایگزین آن کنید( مطالعه بفرمائید )

 

تنها شش سال پیش وب در اختیار تنها یک مرورگر بود: اینترنت اکسپلورر، خصوصا نسخه 6 آن. با ناتوانی نت اسکیپ در رقابت با اینترنت اکسپلورر و نصب پیش فرض آن در ویندوز اکس پی، مایکروسافت ارباب بلامنازع در این زمینه شد که تا 95 درصد کاربران از آن استفاده می کردند. البته امروزه مرورگر های بزرگی مانند موزیلا فایرفاکس ، اپل سافاری، اپرا و گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر 8 در بازار موجود هستند.


ولی علت اینکه هنوز 15 تا 25 درصد کاربران دنیا از مرورگر عصر حجری دنیای دیجیتال استفاده می کنند چیست؟ به عنوان یک کد نویس و طراح وبسایت (نویسنده اصلی مطلب!) سخت است که چگونه بگویم من یا دیگران چقدر از عمر خود را صرف سازگاری وبسایت ها با این مرورگر از دور خارج شده کرده ایم.
با تمامی مشکلاتی که اینترنت اکسپلورر 6 ایجاد می کند وب راه خود را ادامه می دهد. ولی اکنون که فناوری HTML 5 در راه است، ممکن است این فناوری به علت اجبار وبسایت ها به سازگاری خود با اینترنت اکسپلورر 6 دچار شکست شود. این اتفاقی است که ممکن است در چند ماه آینده رخ دهد و به همین دلیل باید برای پیشرفت وب هرچه سریعتر این مرورگر را کنار گذاشت.
مشکلات اینترنت اکسپلورر 6

شاید از خود بپرسید که مشکل اینترنت اکسپلورر 6 چیست و چرا هنوز افراد زیادی از آن استفاده می کنند؟ جواب سوال اول خیلی ساده است، چون این مرورگر در دنیای اینترنت با سرعت پیشرفت بسیار بالا خیلی قدیمی شده است. فرض کنید بخواهید با کامپیوتری از سال 2001 (20 گیگا بایت حافظه و 256 مگا بایت رم) بازی کنید، چت کنید، از مایکروسافت آفیس استفاده کنید، وبگردی کنید و... در مورد اینترنت اکسپلورر 6 هم همینگونه است. بخش های بسیار زیادی از فناوری جدید با این مرورگر سازگار نیستند. لیست کوچکی از فناوری هایی که با اینترنت اکسپلورر 6 سازگار نیستند را می توانید ببینید.

CSS version 2 (Cascading Style Sheets) : این فناوری یک کد است که تقریبا تمامی طرح یک وبسایت را می سازد، به عبارت دیگر طراحان باید یک وبسایت را هزار تکه کنند تا با اینترنت اکسپلورر 6 سازگار شود.

PNG Transparency :میزان بسیار بالایی از تصاویر با فرمت png در اینترنت اکسپلورر 6 به درستی نمایش داده نمی شوند. بنابراین برای سازگاری وبسایت ها با این مرورگر باید عطای این تصاویر را به لقای آنها بخشید.

امنیت (General Security) : همانگونه که با عدم به روز رسانی آنتی ویروس خود به وسیله یک ابزار جاسوسی تکه تکه می شوید، مرورگر از رده خارج شما هم دروازه ای برای این حملات است. هنوز خرده ریزه های امنیتی که بتوانند مرورگر شما را خاموش کرده و به شما حمله کنند وجود دارند و بسیار خطرناک هستند.
بسیاری از شرکت ها اعلام کرده اند که اینترنت اکسپلورر 6 مانعی برای آنهاست37signals.com یکی از شرکت های معروف در زمینه ساخت ابزار وب صریحا عدم پشتیبانی خود از اینترنت اکسپلورر 6 را اعلام کرده است، به این دلیل که دیگر با این مرورگر نمی تواند محیط کاربری محصولات خود را بهینه ساخته و امکانات کاربران خود را افزایش دهد.
حالا اگر دوست دارید بدانید چرا هنوز خیلی ها از این مرورگر قدیمی استفاده می کنند باید گفت که دو دلیل عمده وجود دارد. اولین دلیل این است که اینترنت اکسپلورر 6 مرورگر استاندارد ویندوز اکس پی پر مصرف ترین سیستم عامل حال حاضر است و اینکه بسیاری از شرکت های فعال در زمینه آی تی به علت وجود مشکلات در زمینه ارتقای مرورگر خود از انجام آن صرف نظر می کنند. بدون دلیل بزرگی مثل عدم اجرای وبسایت گوگل در این مرورگر کاربران از این مرورگر دست نمی کشند.
اگرچه وب تاکنون با تمامی مشکلات ایجاد شده توسط اینترنت اکسپلورر 6 به راه خود ادامه داده است، ولی فناوری جدید HTML 5 که ممکن است سراسر وب را فرا بگیرد به کلی با این مرورگر ناسازگار است.
اینترنت اکسپلورر 6 به اندازه کافی مانع پیشرفت های جدید بوده است



اگرچه از سال 2001 تاکنون به سختی با مرورگر اینترنت اکسپلورر حرکت کرده ایم، ولی اکنون دیگر به نقطه شکست رسیده ایم و شرکت ها آن را حس می کنند. یوتوب و دیگ می گویند پشتیبانی از این مرورگر به دلخواه آن ها نیست و تصمیم به اعلام راهکار های خود برای عدم پشتیبانی از این مرورگر گرفته اند. وقتی دیگر پذیرفتن هزینه های اجباری سازگاری یک وبسایت با این مرورگر قدیمی بسیار سخت تر شود، شرکت های بیشتری در عدم پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 6 پیشتاز می شوند.

وقتی به آینده نگاهی بیاندازیم، می بینیم که HTML 5 راه های بسیاری برای ساخت ابزار های قوی تر باز می کند. هر روز زندگی ما در وب بیشتر می شود استفاده ما از ابزار های وب مثل ف-ی-س ب-و-ک سر به آسمان می زند. گوگل هم خبر از سیستم عامل کروم خود می دهد که بر پایه مرور اینترنت ساخته می شود. ولی ابزاری مثل Goole Wave هیچ وقت توانایی خود را وقتی مجبور به کنار آمدن با اینترنت اکسپلورر 6 است نمی بیند.

اینترنت اکسپلورر 6 برای سال 2001 مناسب بود، ولی برای ابزار های وبی که پیشرفت می کنند و مشابه ابزار های رایانه های می شوند مرورگری که بیشترین زمان، انرژی و دستکاری را برای انجام کار ها نیاز دارد باید از دور خارج شود. تنها راهی که باعث می شود کاربران مرورگر خود را ارتقا دهند عدم پشتیبانی وبسایت ها از اینترنت اکسپلورر 6 و نگاه رو به جلو به HTML 5 به جای استفاده از فناوری های قدیمی است. در آینده ای نزدیک ما در تقاطعی قرار می گیریم که برای گذر از آن اینترنت اکسپلورر 6 باید کنار گذاشته شود.


مایکروسافت برای حذف اینترنت اکسپلورر 6 چه کار کرده است :
پس از آنکه سرویس دهنده‌های سایت‌های معتبری همچون گوگل و یوتیوب اعلام کردند که دیگر از نسخه ششم مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کنند و چند دولت اروپایی از کاربران خود درخواست کردند که به دلیل ضعف امنیت از این نسخه استفاده نکنند مایکروسافت تصمیم گرفت تا این نسخه از مرورگر اینترنت اکسپلورر را به طور کلی از چرخه خارج کند.

هیات مدیره مایکروسافت رسما به رایان گاوین ماموریت داده تا پروژه نابودی اینترنت اکسپلورر 6 را مدیریت کند. رایان گاوین هم اکنون مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت در بخش مرورگرهاست.

رایان گاوین تصریح كرده كه یكی از وظایف وی كاهش هر چه بیشتر میزان استفاده از این مرورگر و رساندن آن به صفر است. وی افزود: مایكروسافت قصد دارد با همكاری شركت‌های مختلف تجاری آنها را به استفاده از مرورگرهای بهتر و پیشرفته‌تر و به‌خصوص اینترنت اکسپورر8 ترغیب كند و اجازه ندهد مشكلات اینترنت اکسپلورر شش به شهرت مایكروسافت لطمه بزند. اینترنت اکسپلورر6 اکنون به عنوان مرورگر پیش فرض با نصب ویندوز XP روی کامپیوتر قرار می‌گیرد.
بسیاری از کاربران پس از نصب ویندوز اقدام به ارتقای مرورگر خود نمی‌کنند و به استفاده از آن می‌پردازند. اینترنت اکسپلورر نزدیک به 9 سال قبل طراحی شده و مشکلات امنیتی بسیاری دارد.

به ازای هر نسخه اینترنت اکسپلورر ۸ که ‌ از اینجا دانلود کنید ، شرکت مایکروسافت یک دلار و ۱۵ سنت به ان.جی .او. تغذیه آمریکا پرداخت می کند. اگر هم این کار را با اینترنت اکسپلورر ۶ انجام دهید و مرورگر خود را با نسخه ۸ به روز کنید، این مبلغ دوبرابر می شود.

پس اگر هنوز از Internet Explorer 6 استفاده می کنید، سریعتر مرورگر خود را به روز کنید، تا هم گرسنه ای را سیر کرده باشید و هم دعای خیر برنامه نویسان وب بدرقه سفر اینترنتی تان باشد!

.

مدیریت سایت : دوستان عزیز . در حال حاضر امکانات زیادی رو html5 و css3 در اختیار ما میگذارد که باعث زیبایی و پویایی صفحات وب می شود و هیچکدام از نسخه های زیر ورژن 9 اینترنت اکسپلورر از اونها پشتیبانی نمی کنند . شماهاییکه از IE6 استفاده میکنید مطمئنا خیلی از زیباییها و امکاناتی را که ذاتا در بسیاری از وبسایتها هستش رو رویت نمیکنید و خودتون رو از اونها محروم کرده اید . در حال حاضر اکثر زمان طراحان وبسایت بابت این صرف میشه که تمامی افکتها و جذابیتهایی که در وبسایت خودشان ایجاد میکنند با IE6 سازگار باشه و مجبور به اعمال مراحل اضافه کد نویسی هستند و با همه این راهکارها بازهم در بسیاری موارد در IE6 خروجی جذابی نداره .

در کل هدف بنده از درج این مقاله و نوشتن این مطالب این بود که در یک کلام ازتون بخواهم که از مرورگرهای قدرتمند و بهتری استفاده کنید و از به روز بودن مرورگر خود اطمینان حاصل نمایید . بنده در حال حاضر در حال طراحی قالب جدید وبسایت هستم که در آن از تکنولوژی css3 استفاده کردم و حداکثر تلاشم رو کردم که با IE سازگاری داشته باشه . با این حال برای رویت تمامی امکانات و ظاهر واقعی سایت بهتون پیشنهاد میکنم از فایرفاکس , گوگل کروم و اپرا که در حال حاضر بهترین مرورگرهای دنیا هستند ، استفاده نمائید

برای دانلود و نصب این مرورگرها فقط کافیه به سایتشون مراجعه کنید و بصورت رایگان اونها رو دریافت کنید. خوش باشید

 
یادداشت (5)
1 سه شنبه, 16 اسفند 1390 ساعت 03:25
رضا ش....ن
مطلبتون جالب بود ولی خیلی طولانی !!!

پاسخ مدیر: یه جورهایی باید حق مطلب ادا میشد !
2 سه شنبه, 16 اسفند 1390 ساعت 10:00
رایان
با سلام
ممنون از مهندس که قالب سایت را تغییر می دهند
من نیز از شما دوست داران این سایت در خواست می کنم جهت استفاده بهتر و بهره مند شدن از نمایش تمام قسمت های سایت در مرورگرتان از مرورگرهای جدید و به روز شده استفاده نمایید.
با تشکر
3 سه شنبه, 16 اسفند 1390 ساعت 22:43
محسن.نوری
خیلی ها در طول روز میشینن وقتشون رو صرف چیزای بیهوده مثل جوک sms کردن و غیره میکنن که شاید شما هم یکی از اونا باشین (رضا ش ... ن).اتفاقا مطالبی از این قبیل رو ما با جزییاتش لازم داریم.از مدیریت سایت تشکر میکنم.
4 چهارشنبه, 17 اسفند 1390 ساعت 21:43
ز-ش
با تشكر از جناب اقاي مهندس شيرعليپور

پاسخ مدیر : ممنون
5 شنبه, 20 اسفند 1390 ساعت 15:37
صادق
من با همه مرورگرها کار می کنم و از نظر کارایی و قدرت و امنیت پیشنهادام ایناست
1- Google Chrome
2- Mozilla Firefox

ولی Firefox از دیدگاه افزونه های (Add-on) زیادی که داره بیشتر به درد می خوره.


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید