معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home علمی طبقه بندی بین المللی استانداردهای آموزشی
طبقه بندی بین المللی استانداردهای آموزشی فرستادن به ایمیل
علمی

 

طبقه بندي بين المللي استاندارد هاي آموزشي (ISCED)

International Standard Classification of Education

 

پيش گفتار:

طبقه بندي بين المللي استانداردهاي آموزش و پرورش (ISCED) توسط يونسكو در اوايل سال 1970 طراحي شد تا بعنوان يك وسيله مناسب براي جمع آوري ، تدوين و معرفي آمارهاي آموزشي كشورها چه به صورت انفرادي و چه به صورت بين المللي خدمت رساني كند . اين طرح بوسيله كنفرانس بين المللي آمورش و پرورش(سال 1990  در ژنو) تقويت شده و بطور مداوم توسط كنفرانس عمومي يونسكو تائيد گرديده است كه با نظريه تجديد نظر در باره ISCED در نشست 1978 پاريس نيز مطابقت دارد.

با توجه به تجربيات سالهاي متمادي توسط منابع ملي و سازمانهاي بين المللي، ISCED  نياز به تجديد نظر در بروز رساني دارد.اين كار تاليف و مقايسه آمارهاي آموزشي را تسهيل كرده و توسعه و تغييرات جديد آموزشي را محاسبه مي كند و روشهاي بيشتري را در آينده در نواحي مختلف دنيا پيش بيني مي نمايد.مانند:

1- افزايش و رشد اشكال مختلف آموزش و پرورش حرفه اي

2- افزايش تنوع تجهيزات آموزشي

3- افزايش بازگشت به آموزش از راه دور

و نمونه هاي ديگري كه بر اساس تكنولوژي جديد طبقه بندي كنوني معروف به ISCED 1997 تصويب شده است.

ISCED از ابتداي سال 1997 دو متغيير طبقه بندي شده (سطوح – زمينه هاي آموزشي) را تحت پوشش قرار مي دهد.

برنامه جمع آوري اطلاعات يونسكو با اين استاندارد هاي جديد مطابقت داده مي شود و از كشورهاي عضو يونسكو خواسته مي شود كه آنها را در گزارش آماري آموزش بكار ببرند تا اينكه قابليت مقايسه بين المللي افزايش ياد.

 

مقدمه:

ISCED وسيله مناسب است كه براي جمع آوري ، تاليف و اجراي شاخص ها و آمار قابل مقايسه آموزش و پرورش در حوزه خود كشورها و يا بطور بين المللي فعاليت مي كند. مفاهيم، تعاريف و طبقه بندي هاي استاندارد را بيان مي كند. ISCED فرصتهاي تقويت يادگيري سازمان يافته جدا از هر موسسه و ماهيتي كه نيازهاي آنها را فراهم مي كند يا به هر شكلي كه هدايت مي شوند را براي كودكان ، نوجوانان و جوانان پوشش مي دهد كه شامل آنهايي مي شود كه نيازمند آموزش ويژه هستند.

 

هدف:

ISCED يك سيستم چند منظوره ايست كه براي تحليل سياست آموزش و تصميم گيري (چه سيستم ساختار آموزش ملي و چه مرحله توسعه اقتصادي كشور) طراحي شده است. ISCED مي تواند براي روشهاي آماري جنبه هاي مختلف آموزش و پرورش مانند محاسبه ثبت نام دانش آموزان، منابع مادي و انساني كه در آموزش و پرورش سرمايه گذاري شده اند يا دست يابي به جمعيت آموزش ديده مورد استفاده قرار گيرد. بنا بر اين مفهوم اصلي و تعريف ISCED بطور ثابت و جهاني در شرايط محيطي ويژه براي يك سيستم آموزش ملي طراحي شده است. در هر حال براي يك سيستم عمومي ضروري است كه تعاريف و دستور العمل هايي كه كل سيستم آموزش را پوشش مي دهد را در بر داشته باشد.

نسخه اصلي ISCED برنامه هاي آموزشي را با محتواي آنها به دومحور عمده تقسيم مي كند.

سطوح آموزشي – رشته هاي آموزشي

اين محور ها كه به متغيير هاي طبقه بندي شده معروفند، در طبقه بندي هاي ثانويه حفظ مي شوند. در ساير نمونه ها ي اجرا و كاربرد نسخه اصلي ISCED در اكثر كشورها در طي دو دهه اخير ، مقررات و معيارهاي اختصاص يافته به برنامه ها در سطح آموزش مشخص گرديده و زمينه هاي آموزش بصورت گسترده تشريح شده است.

اطلاعاتي كه مطابق با  ISCED گردآوري شده اند، مي توانند براي جمع آوري اطلاعات آماري، جنبه هاي مختلف آموزش كه مورد علاقه سياستگذاران و ديگر كاربران مي باشد مورد استفاده قرار گيرد در عين حاليكه ISCED ممكن است براي استفاده در جمع آوري اطلاعات ثبت نام آسانترباشد ، بايد تاكيد شود كه اين يك طبقه بندي برنامه آموزشي است و به ازدياد دانش آموزان از طريق سيستم آموزشي مربوط نمي شود.

ISCEDچه چيزي را پوشش مي دهد – چگونه كار مي كند – مفهوم برنامه آموزشي در ISCED- كاربرد ISCED در فوق برنامه هاي آموزشي

ISCED قصد ندارد از آموزش و پرورش تعريف جامع بعمل آورد بلكه قصد دارد تا حدودي به مفهوم بين المللي استاندارد فلسفه ، اهداف و محتويات آموزش و پرورش اشاره كند يا جنبه هاي فرهنگي آنرا منعكس نمايد. در واقع آداب و رسوم فرهنگي منحصر بفرد آداب محلي شرايط اجتماعي اقتصادي هر كشور ، آموزش و پرورش مخصوص را منجر خواهد شد و هر گونه تلاشي براي دست يابي به يك تعريف جامع موثر نخواهد بود. به هر حال براي نيل به اهداف ISCED پيش گوئي هدف و پوشش فعاليت هاي آموزشي كه تنظيم شده است ، ضروري مي باشد.

 

آموزش و پرورش در چهارچوب ISCED شامل تمام فعاليت هاي سيستماتيك و حساب شده اي است كه براي رفع نيازهاي آموزشي طراحي شده است. اين در بعضي كشورها شامل فعاليت هاي فرهنگي ياآموزشي مي باشد. همانطور كه از اسم آن پيداست آموزش ، ارتباط  سازمان يافته و مداوم مي باشد كه براي ايجاد يادگيري طراحي شده است. عبارات كليدي در اين فرمول به قرار زير مي باشد.

 

ارتباط: رابطه بين دو يا چند نفر كه انتقال اطلاعات (پيغام – عقايد – دانش – استراتژي و غيره) صورت مي گيرد. ارتباط ممكن است كلامي يا غير كلامي باشد، مستقيم و حضوري يا غير مستقيم و غير حضوري باشد و ممكن است در موارد خيلي زياد ديگر صورت پذيرد.

 

يادگيري: به هر نوع اصلاحي كه در رفتار، اطلاعات ، دانش ، فهم ، روش ، ارزش و مهارت صورت گيرد گفته مي شود.

 

سازماندهي: سازماندهي به يك الگو (معيار) يارشته اي كه با اهداف ساده يا پيچيده طراحي مي شود گفته مي شود. سازماندهي شامل آماده كرده (شخص يا اشخاص يا سازمان) است كه محيط يادگيري و روش تدريس را در ميان روابط سازمان يافته راه اندازي مي كند، در واقع سازماندهي روش شخصي است كه عهده دار ارتباط يا پرداختن به دانش و مهارتها با ديد ايجاد يادگيري مي باشد. همچنين سازماندهي مي تواند غير مستقيم باشد مانند يك قطعه سخت افزار كامپيوتر ، يك فيلم يا نوار و غيره.

 

پيگيري: پيگيري به اين معني است كه تجربه يادگيري داراي عناوين استمرار و ادامه مي باشد حداقل ها قيد نمي شود بلكه بصورت دستي صورت مي گيرد.

 

ISCED شامل هر دو آموزش مقدماتي در مرحله اوليه زندگي شخص كه وارد دنياي كار مي شود بوده و همانند آموزش مستمر در طول زندگي مي باشد.از نگاه ISCED آموزش شامل برنامه ها و انواع آموزش هايي مي باشد كه در حيطه ملي طراحي شده اند مانند آموزش رسمي ، بزرگسالان ، آموزش غير رسمي ، آموزش ابتدائي ، آموزش مستمر ، آموزش از راه دور ، آموزش آزاد ، آموزش در طول زندگي ، آموزش پاره وقت ، سيستم هاي متقابل ، نوآموز ، آموزش فني حرفه اي ، تربيتي ، آموزش ويژه.

ISCED شامل ارتباطي كه ايجاد يادگيري را طراحي نكرده باشد ، نمي شود. همچنين شامل اشكال مختلف يادگيري كه سازمان دهي نشده اند نيز نمي شود.

بنا بر اين وقتي كه كل آموزش در يادگيري خلاصه مي شود، بيشتر فرم هاي يادگيري به نسبت آموزش مورد توجه قرار نمي گيرد مثل آموزش فرعي يا اجباري.

 

 

ماخذ :  يونسكو

مترجم:  صمد معبودي

 

یادداشت  

 
#1 محمود پارسا 1392-06-10 19:43
با سلام
از مطلب مفیدتون خیلی خیلی تشکر میکنم
امکان دسترسی به کدهای طبقه بندی شده ISCED داریم؟
اگر امکانش هست برای من ایمیل کنید

با احترام و تشکر
پارسا

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . امید که مترجم محترم جناب اقای معبودی این یادداشت شما رو رویت کنند و بتونند پاسخگوی شما باشند ، چرا که مدت زمان زیادی از درج این مطلب گذشته و تقریبا این مطلب جزو آرشیو میباشد .
 
 
#2 زهرا نجفی 1395-06-14 09:01
با سلام
طبقه بندی ایسکد در ایران توسط مرکز آمار ایران ترجمه شده و نسخه بومی شده آن تحت عنوان طبقه بندی سطوح آموزشی و رشته هاییتحصیلی ایران در درگاه ملی آمار ، بخش فراداده ها، طبقه بندی های اماری قرار دارد
www.amar.org.ir
 
 
#3 dadvar 1396-11-08 16:03
با سلام و خسته نباشید
مطالب خوبی بود ولی بنده در این موارد خیلی تحقیق کردم و کارم هم همینه علت سه بعدی دیدن تصاویر در نمایشگرها یک چیز دیگری هستش
سوال خطوط موازی و همگرا چه ربطی به عینک دورنگ و عینک اکتیو داره یا بهتر بگویم ندیدن یک رنگ برای هرچشم ودیدن و ندیدن تاخیری قسمتی از تصویر چگونه با عمق تصویر ارتباط پیدا میکند؟
 
 
#4 dadvar 1396-11-08 16:08
ببخشید
اون نظر مربوط به تلویزیون سه بعدی هستش
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید