معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اقتصادی اوراق قرضه
اوراق قرضه فرستادن به ایمیل
اقتصادی
در بازار مالي، اوراق قرضه يک وثيقه بدهي مي باشد که ناشر ذي صلاح آن، متعهد به پرداخت اصل و بهره يا کوپن (بهره پرداختي به مدت زماني اوراق قرضه بستگي دارد) اوراق قرضه به دارنده آن مي باشد، ناشر متعهد مي شود که در فواصل معين زماني، بهره اوراق و در سررسيد، اصل پول اوراق قرضه را پرداخت کند.

 

به عبارت ديگر، اوراق قرضه يک قرارداد رسمي براي بازپرداخت پول قرض گرفته شده، به اضافه بهره آن در فواصل زماني ثابت و تعيين شده و در واقع مانند استقراضي مي باشد که در آن ناشر، قرض گيرنده و خريدار اوراق قرضه، وام دهنده و کوپن ها نيز بهره مي باشند. اوراق قرضه براي قرض گيرنده (ناشر) اين امکان را فراهم مي آورد تا از منابع خارجي با سررسيد طولاني تامين مالي شوند و در زماني که ناشر دولت باشد مي تواند مخارج جاري خود را از اين طريق تامين کند .

 

اوراق قرضه توسط ناشران ذي صلاح عمومي، موسسات اعتباري، شرکت ها و موسسات فرامليتي در بازارهاي اوليه منتشر مي گردند و رايج ترين روش براي انتشار آن، طريقه تعهدي مي باشد. در روش تعهدي يک يا بيش از يک بانک يا بنگاه، پس از تشکيل يک اتحاديه، يک سري کامل از اوراق قرضه منتشره را از ناشر مي خرند و سپس خود راسا نسبت به فروش آن به سرمايه گذاران اقدام مي کنند. يک شرکت بيمه اي نيز ريسک عدم امکان فروش اوراق منتشره به خريداران را برعهده مي گيرد. البته اوراق قرضه دولتي عموما به مزايده گذاشته مي شود.

 

همچنين به موجب قانون تجارت، ورقه قرضه ورقه قابل معامله‌اي است که معرف مبلغي وام است با بهره معين که تمامي آن يا اجزاء آن در موعد يا مواعد معيني بايد مسترد گردد. براي ورقه قرضه ممکن است علاوه بر بهره حقوق ديگري نيز شناخته شود.

 

 

انواع اوراق قرضه

 

1- اوراق قرضه تضمين شده:

نوعي اوراق قرضه است که بخشي از اموال و ماشين‌آلات شرکت به عنوان پشتوانه بازپرداخت آنها، مورد وثيقه قرار مي‌گيرند.

 

2- اوراق قرضه تضمين نشده:

در اين نوع اوراق قرضه وثيقه‌اي به عنوان پشتوانه مورد استقاده قرار نگرفته و اعتبار و توان مالي شرکت در فروش اين اوراق از اهميت زيادي برخوردار مي‌باشد.

 

3- اوراق قرضه سريال:

نوعي اوراق قرضه است که در يک تاريخ معين صادر ولي در سررسيدهاي متفاوتي بازپرداخت مي گردند.

 

4- اوراق قرضه قابل بازخريد:

اين نوع اوراق قرضه داراي قابليت بازخريد قبل از سررسيد را دارا مي‌باشند. در عمل اين اتفاق زماني رخ خواهد داد که ارزش بازار اينگونه اوراق از ارزش اسمي آن بيشتر باشد.

 

5- اوراق قرضه قابل تبديل:

چنانچه اوراق قرضه قابل تبديل به سهام باشد از آن به عنوان اوراق قرضه قابل تبديل نام مي‌برند.

 

 

ويژگي هاي اوراق قرضه

 

1. سند بستانکاري : دارنده اوراق به عنوان بستانکار حق دريافت  اصل و بهره آن را دارد ولي هيچ مالکيتي در شرکت ندارد.

 

2. تاريخ سر رسيد .

 

3. ارزش اسمي .

 

4. اولويت : اگر شرکت منتشر کننده اوراق قرضه ورشکست شود و دارندگان اوراق در رابطه با دريافت اصل و فرع خود بر صاحبان سهام عادي حق تقدم دارند.

 

5. وثيقه : معمولا انتشار اوراق قرضه با وثيقه همراه است (مثلا زمين و ساختمان شرکت وثيقه اوراق باشد.)

 

6. حق راي : دارندگان اوراق قرضه در تصميم گيري هاي شرکت حق راي ندارند،مگر در صورت عدم رعايت شرايط قرارداد  قرضه که مي توانند بر فعاليت هاي شرکت اعمال کنند.

 

7. امين دارندگان اوراق : شخص سوم طرف قرارداد است که به نمايندگي از طرف دارندگان اوراق قرضه براي اجراي تعهدات شرکت نظارت مي کند.

 

8. نرخ بهره : در گذشته اوراق داراي بهره ثابت بوده ولي اکثر اوراق جديد نرخ بهره شناور (متغيير با توجه به نرخ بهره ساير اوراق رايج در بازار) هستند.

 

 

واحد اندازه گيري قيمت و بهره اوراق قرضه :

قيمت اوراق قرضه بر مبناي ارزش اسمي آن ها بيان مي شود.و براي بيان تغييرات قيمت آن از  سيستم واحد و يک صدم استفاده مي شود.

براي بيان نرخ بهره اوراق از سيستم اعشاري استفاده مي کنند.

 

اوراق قرضه با نام و بي نام:

در اوراق قرضه با نام،اسم و آدرس صاحب ورقه در دفاتر شرکت انتشار دهنده ثبت مي شود و نقل و انتقال آن در صورتي ميسر است که صاحب آنها اسناد و مدرک انتقال را امضاء کند.

اوراق قرضه بي نام معمولا متعلق به دارنده آن است و مالکيت آن در جايي ثبت نمي شود و تغيير مالکيت آن از طريق دست به دست شدن اوراق است.

 

اوراق قرضه با نرخ بهره صفر:

دارندگان اين اوراق ، پولي بعنوان بهره دريافت نمي کنند و به همين دليل اين نوع اوراق به صورت تنزيلي و به قيمت کمتر از ارزش اسمي فروخته مي شود،اين اوراق براي سرمايه گذار  و انتشار دهنده جالب است زيرا سرمايه گذار مجبور به سرمايه گذاري مجدد وجه دريافتي خود نيست و شرکت انتشار دهنده نيز تفاوت بين ارزش اسمي و قيمت فروش را به روش خط مسقيم مستهلک مي کند و آن را بعنوان هزينه بهره سال (بدون پرداخت بهره)از درآمد مشمول ماليات خود کسر مي کند.

 

ارسال مقاله : آرمین تقی زاده

 

 
یادداشت (1)
1 دوشنبه, 02 خرداد 1390 ساعت 11:35
ــ

( ابراهیم منتخبی )


با سلام میخواستم از مدیر محترم سایت که وبلاگ بند رو نگاه کنن شاید به درد بخور باشه. و دوستان استفاده کنن. ebimon.blogfa.com


پاسخ مدیر : از بابت معرفی وبلاگتون بی نهایت سپاسگذارم ، مطالبتون بسیار مفید و قابل استفاده هستند . برای مطالعه شون حتما وقت خواهم گذاشت


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید