معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

رحمانی - موسی فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال

شهید موسی رحمانی

نام: موسي

نام خانوادگي:   رحماني

نام پدر : مرحوم سید مختار

محل تولد : روستاي اندبيل

تاريخ تولد: 1334

تاريخ شهادت: 14/8/58

نوع عضويت : کادر رسمي ارتش

محل شهادت:اشنويه


زندگي نامه :

آنانرا كه درراه خداشهيد شده اند، مرده نپنداريد ، بلكه اينان زنده اند ودر نزد خداروزي داده ميشوند.

سلام به كساني كه با اشتياق تمام  معشوق خود "شهادت" را درآغوش كشيده اند. ولي تاريخ ، بشري، را سراغ ندارد كه مانند علي (ع) به شهادت عشق بورزد ودر مراحل زندگي بي تابانه در انتظار آن باشد وبه اميد شهادت زندگي كند.

موسي رحماني در چهاردهم آبانماه 1334  در روستاي انديبل از بخش مرکزی شهرستان خلخال ديده به جهان گشود.دوره ابتدايي در درسهايش كوشا بود و با تمام تواني كه داشت  در تحصيل علم ودانش كوشش مي كرد. در موقع تعطيلات تابستاني همواره در مزرعه پدرش را ياري مي داد. بعد از اتمام دوره ابتدايي در روستاي اندبيل جهت ادامه تحصيل به يكي از مدارس خلخال مراجعه نمود. چون شهید به ورزش دو ميداني علاقه فراواني داشت در كنار تحصيل به اين ورزش می پرداخت. در مسابقات دو ميداني كه در خلخال برگزار مي شد شركت مي کرد ومقام اول را كسب مينمود. در مسابقات استان  آذربايجان شرقي نیز شركت ميكرد. خلاصه برادرمان از لحاظ ورزش توام با اخلاق اسلامي اش يك قهرمان وورزشكار به تمام معنا بود. اما آنچه مهم وقابل توجه است اينكه ايشان ضمن فعاليت در رشته ورزش به وظيفه اصلي خود كه همان خواندن درسش بود ، عمل ميكرد. از سخنان پدر ايشان چنين بر مي آيد كه حين تحصيل در شهرستان خلخال رابطه نزديكي با حوزه علميه قم داشت واز كتابهايي كه از حوزه علميه به او ارسال می شد بهره مي جست.  از اينجا معلوم ميشود كه برادرمان به فعاليت هاي اسلامي علاقه داشت . شهید كه پسر بزرگ خانواده محسوب ميشد از پدرش می خواهد كه ترك تحصيل كند وجهت در آزمون  استخدامی نيروي زميني ارتش شركت نمايد . او با چنين كاري توانست به راحتي زندگي خود را تامين کرده ودر صورت امكان به ياري پدرش بشتابد  وساير برادراني كه بعد از ايشان بودند بتوانند به تحصيلاتشان ادامه بدهند.

موسي رحماني در 1354 وارد پادگان آموزش نظامي نيروي زميني  شده و آموزش را با موفقيت پشت سرگذرانيد وجهت دیدن آموزش تخصصي زرهي تانگ، به شيراز اعزام می شود   وتمام آموزش هاي نظامي ايشان كه به مدت يك سال واندي به طول انجاميده و با موفقيت تمام  می شود .

تا اينكه انقلاب اسلامي با نثار خون شهيدان با رهبري پيامبرگونه امام خميني (ره)در سال 1357 به پيروزي می رسدوپايه هاي متزلزل رژيم خائن شاه از هم فرو پاشيده شده وجمهوري اسلامي جايگزين آن گرديد.

ايشان در سال 1358 در اشنويه در درگيري با ضد انقلاب ،به علت اصابت گلوله به شهادت مي رسند.

خاطره از دوستان ورزشی شهید رحمانی : يكي از آنها خصلت پهلواني ورعايت پيش كسوتي در ورزش مي باشد كه نياز اساسي در جامعه ورزش وهمه زمانها مي باشد. دريكي از مسابقات انتخابي كشوري شهيد بزرگوار از وجود ناراحتي كه برايم درطي مسابقات به وجود آمده بود اطلاع يافتند . نامبرده در آن مسابقه به راحتي میتوانستند مرا شكست بدهند ولي با داشتن خصلت پهلواني راضي نشدند كه زودتر از بنده به خط پايان برسند وبعدا كه بنده متوجه گذشت ايشان شدم، ناراحت بودم كه چرا اين كار را كردند. شهيد بزرگوار فرمودند: لذت بخش ترين لحظه زندگي برايم پيش كسوتي مي باشد كه بالاتر از قهرماني است.

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید