معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اجتماعی اصالت چیست ؟ اصیل کیست ؟
اصالت چیست ؟ اصیل کیست ؟ فرستادن به ایمیل
اجتماعی

انسانها در مقام مقایسه و ارزیابی خود نسبت به دیگران، گاه به دلیل تعلق داشتن به گروهی خاص احساس برتری می کنند . ....

ارسالی از : رادبه پرنده
انسانها در مقام مقایسه و ارزیابی خود نسبت به دیگران، گاه به دلیل تعلق داشتن به گروهی خاص (اعم از گروه دینی، ملی، قومی، نژادی، فامیلی، و ... احساس برتری می کنند و این احساس را با افتخار بیان می کنند. در چنین حالتی افراد خود را نسبت به دیگران اصیل تر فرض کرده و در واقع برای خودشان اصالت قائل می شوند. این حسِ اصالت در شرایط زمانی و مکانی مختلف، صور متفاوتی به خود گرفته است.
گاهی تعلق داشتن به طبقه ای خاص (اشراف، روحانیت، و ...) باعث تبختر بود و زمانی هم عضویت در یک گروه (گروه شغلی، تحصیلی، و ...) برای اعضای آن اصالت به بار می آورد. به نظر می رسد این احساس در دوره های مختلف تاریخی از نظم خاصی پیروی می کند. به عبارت دیگر، نوع و شکل اصالتی که افراد برای خود قائل هستند همبستگی زیادی با نوع و وضعیت اجتماعی جامعه ای دارد که در آن زندگی می کنند.
جامعة سنتی معمولاً ویژگیهایی را اصیل معرفی می کند که انتسابی هستند و فرد از لحظه تولد دارای آن خصلت ویژه می باشد. برای مثال یک فرد از اولین روز تولدش با جنسیت معلوم، نژاد مشخص و طبقة اجتماعی معینی شناخته و ارزیابی می شود، این ویژگیها معمولاً تا آخر عمر تغییر چندانی نمی کند. در چنین جوامعی اصالت افراد هم انتسابی است به این معنا که فرد به دلیل انتساب به خصائلی که پیش از تولد او وجود داشتند اصیل شمرده می شود. در این حالت خود فرد در اصیل بودن یا نبودن خود تأثیر چندانی ندارد.
همچنین در یک جامعة سنتی اصالت با مصرف تداعی می شود به این معنا که افرادی که مصرف متمایز و ارزشمندی نسبت به دیگران دارند اصیل شمرده می شوند.
با وقوع تحولات اقتصادی و صنعتی در جوامع پیشرفتة معاصر معنا و دلالت "اصالت" نیز تغییر کرده است. در این جوامع اصالت آن چنان که در جوامع سنتی مرسوم بوده است، به خون و نژاد و طبقه نیست بلکه اصالت فرد معمولاً (و نه کاملاً) به دلیل داشتن ویژگیهای اکتسابی (همچون میزان تحصیلات، شغل، درآمد و ...) است. به عبارت دیگر در جوامع مدرن اصالت به "شدن" است نه "بودن".
در یک جامعة مدرن، داشتن ویژگیهای خاصی که از قبل موجود بوده اند و فرد و جامعه تأثیری در به وجود آمدن آن نداشته است تأثیر زیادی در اصیل شمردن فرد ندارد، هر چند که "داشتن" می تواند باعث "شدن" هم گردد.
در جوامع مدرن، انسانی اصیل شمرده می شود که یک چیزی را تولید کرده باشد (به نقل از ادگار مورن). فرد دارا اصیل نیست بلکه تولید کننده اصالت دارد. به بیان دیگر در جوامع مدرن، اصالت به تولید است و نه به مصرف.
در چنین جامعه ای، فردی اصیل شمرده می شود که هر روز در حال توسعه و رشد باشد و جامعه ای اصالت دارد و عضویت در آن باعث افتخار است که تولید می کند. در نهایت باید گفت که امروزه دیگر داشتن شرایط خاص تاریخی باعث اصالت نیست بلکه به وجود آوردن شرایط خاص است که می تواند به افتخار و اصالت منجر شود.

مطلب از http://www.sociran.com

 
یادداشت (2)
1 چهارشنبه, 04 فروردین 1389 ساعت 17:11
ــ

(‌ ز - ش )


با تشکر مقاله پر محتوایی بود

2 سه شنبه, 13 تیر 1391 ساعت 14:50
jafar
خیلی خوب بود

یادداشت  

 
#1 محمد امین 1394-10-30 13:50
مرسی خوب یود :-|
 
 
#2 یه مرد بی پول - اما ... 1395-12-25 14:48
چقدر زیبا، خلاصه و جالب فرمودید. فقط حیف که آنهایی بخاطر "پول باباشون" ، خودشان را اصیل میدانند، اصولا آدمهایی نیستند که وقت بگذارند و مطلبی بخوانند و چیزی به دانسته هایشان اضافه کنند. چون عموماً فکر میکنند همه چیز را میدانند و آنانکه که پول ندارند، هیچ نمیدانند و فقط هم آنچه هم که آنان میگویند درست و صحیح است. خصوصاً اگر مطلبی چون موضوع بالا، به مزاغشان خوش نیاید، که به خط دوم نرسیده، صفحه را میبندند و سریع خود را از آن دور میکنند، چرا که موضوعاتی از این دست، همهء آنچه را که آنها برای خود و در عالم ذهنی خود بافته اند را رشته میکند.
کی این انسانها خواهند فهمید که پول کمترین نعمت خداست و آنکه پول ندارد، از کوچکترین نعمت خدا محروم است و چه بسا نعمتهایی بسیار بزرگ از جانب پروردگار به آنها داده شده باشد که آن پولدارها، آروزی داشتن آنها را داشته باشند. بخاطر تجربه ای که با زندگی در کنار این افراد داشته ام عرض میکنم: این افراد، کم خردترین افراد جامعه اند. آنچنان به "پول بابا" مینازند که گویی در بدست آوردن آن سهیم بوده اند. پدر تلاشش را کرده (چه مثبت و چه منفی) و حالا ثروتی اندخته شده است. این چه مباهاتی دارد؟ با خانه ای که پدر برایت خریده مباهات میکنی؟ یا به ماشینی که زیر پایت گذاشته فخر میفروشی؟ یا به سرمایه ای که برای کار در اختیارت قرار داده؟ یا با شرکتی که تورا مدیرش کرده یا به کارخانه ای که بنامت زده؟ از خودت چه هنری داری؟ اگر داری، بسم الله... بساز و بدان افتخار کن. وگرنه جز یک انسا بی خرد و کم عقل، چه کسی میتواند به "داشته های بابا" بنازد؟ و بدتر از آن: دیگران را خفیف بداند و خودش را اصیل بداند.
از اینکه از اصطلاح "پول بابا" و "داشته های بابا" در متنم استفاده کردم، عذرخواهی میکنم. فقط خواستم اگر آنهایی که اینگونه اند، (خیلی تصادفی) این مطلب را خواندند، بیاد کلمات و حرفهای آشنای خودشان بیفتند و بدانند که آنچه را که آنان "اصالت" میپندارند، در یک جامعه مدرن چگونه تعریف میشود. دیگر میل خودشان است که با تعاریف یک جامعه مدرن پیش بروند و دیدگاهی صحیح به اطرافیانشان داشته باشند یا با تعاریفی زندگی کنند که انسانهای غارنشین هم بعید میدانم قبول داشته باشند.
 
 
#3 chista 1396-02-01 13:17
متن شما جالبه و یجورایی حساب شده و علمی.. اما نطری که این دوستمون داده و اصالت رو ربط داده به پول بیشتر نقد ثروت و ثروتمند هست.
باید بگم دوست عزیز که فقز خیلی بیشتر از ثروت و نداری بدبختی و عقده و فساد میاره. و دیگه اینکه من به عینه دیدم و تجربه کردم که باریشه و اصالت بودن چیزیه که نه با پول بدست نمیاد. اما بی پولی ادم اصیل رو میتونه خوار بکنه.. یه نمونه اش فامیل های خودم. ما از خانواده های اصیل شهرمون هستیم. یه عده مون ثروتمتد هستند و اتفاقا خیلیآدمهای درست و بخشنده ای و یه عده مون هم مثه دایی خودم هر چه داشت در اثر بیفکری از دست داد.
ما هم وصعمون متوسطه، اما خب توی جامعه می بینم که این روزا مردم اصلا به اصالت اهمیت نمیدن و بدونید که هیچکسی پولداری رو برابر با اصالت نمیدونه، اتفاقا خیلی ها بالاتر میدونن، این روزها خانواده نجیب و اصیل بی معنا شده، طرف حتی مجنون هم باشه ثروتش بدیهاشو می پوشونه. توی ایران امروز کسی تلاش نمیکنه برای خریدن اصالت چون خریدنی نیست و اینکه اصلا واسه خیلی ها مهم نیست. اون بچه پولداری که شما میگی آدم خوبی نیست و به پول باباش مینازه خب اگه اصیل بود که بد از اب درنمی اومد. اصالت واقعا چیزیه که باید توی خون، منش و شخصیت وجودی آدمها باشه. هر کسی اصیل باشه اینو تو وجودش داره. حالا خواه پولدار باشه، خواه فقیر.
 
 
#4 همان مرد بی پول، اما... 1396-03-28 12:23
من اصلا نگفتم که پول داشتن چیز بدیست. یا پولدارها بی اصالتند. اصلاً اصلا چنین چیزی نگفتم.
تمرکز من بر آنانیست که از خود هیچ هنری ندارند، اما دیگرانی که روی زانوی خود تکیه میکنند، کار و تلاش میکنند (اما به اندازه پدر آنها، ثروت ندارند) را خوار و خفیف میشمرند. همانطور که متن بالا هم اشاره دارد، در جامعه مدرن امروز، اصالت به خلق کردن و تولید کردن است. نه اینکه میلیون میلیون خرج قر و فر کنی و آنان را که به اندازه کافی در می آورند و خرج میکنند را مسخره کنی.
من نام خودم را گذاشتم "مرد بی پول، اما ..." ولی شما نپرسیدید: اما چی؟
من یک فرد با تحصیلات عالیه هستم. به اندازه کافی در زندگی ام تلاش میکنم و بلطف خدا بسیار هم بیشتر از خیلی از همقطارانم در می آورم. آنقدر در می آورم که اگر شما یا هرکس دیگری در جامعهء امروزی ما بداند باورش را هم نمیکند که شخصی با این سطح از درآمد توسط فردی دیگر، بی پول و بی اصالت نامیده شود. البته که، اگر درآمد مرا با پول و ثروت خیلی از ثروتمندان جامعه مقایسه کنید، یک فرد بی پولم. اما، بلطف خدا، دستم جلوی کسی دراز نیست و خانواده ام را میتوانم براحتی بچرخانم. فقط این وسط، میماند آن بیخردانی که فکر میکنند چون "پدرشان خیلی پولدار است" از اصالت او، چیزی به اینها میرسد. نمیدانند (یا خودشان را به ندانستن میزنند) که در جوامع امروزی، برای اندازه گیری اصالتت، به خودت نگاه میکنند، نه به پدر و مادر و کس و کارت. میگویند: خودت چه در چنـتـه داری؟
 
 
#5 شهروند 1396-06-13 15:35
اصلا" به پول نیست یک انسان روستائی که با تمام دارئیش نمیتونه یه آپارتمان 50 متری در شهر بخره ممکنه خیلی اصیلتر از یک میلیاردر باشه ؛ اصیل یعنی کسی که رفتارش خالصه با صداقته و رفتارش دیگران را آزار نمیده چون در خانواده ایی بزرگ شده که اینجوری تربیتش کردن ؛ نکته : شاید فکر کنید خوب زود سرش کلاه میره نه عزیزم یک انسان اصیل اصلا" وارد موارد خارج از چارچوبش نمیشه که سرش کلاه بره و مهمتر از همه حرف و نیش دیگران اصلا" برش اثر نمیذاره //
 
 
#6 ساسان 1396-06-30 09:21
ممنون از دوستی که مطلب گذاشته و از دوستانی که نظر دادند
استفاده کردم از نظراتتون
به عقیده ی من آدمی همه ی اعمال و رفتارش خصوصا رفتارهای اجتماعیش ارادی نیست، یعنی صددرصد ارادی نیست، بلکه فکر میکنه که ارادیه در صورتی که نیمه ارادیه و تحت تاثیر اندیشه ها و اعمال و رفتارهای خانواده، خانواده ی والدینش و وابستگان است. لذا من اصالت رو تداوم خوبی در نسل آدم می دونم. دقت داشته باشین دوستان: تداوم خوبی در یک شخص و در پدران و مادران اون شخص. اصالت یعنی خوبیه جاافتاده و نهادینه شده.
بالفرض مثال؛ من کسی که به تازگی احساسا به مجلس امام حسین علاقه پیدا کرده و رفتارهایی نشون میده رو آدم خوبی می بینم ولی آدم بااصالتی نه هنوز. در عوض کسی که سالهاست تو این عرصه خاک خورده و گرم و سردی کشیده رو با اصالت میدونم، یعنی کسی نیست که با ی بادی جهت افکار و رفتارش تغییر کنه اگرم که پدر و پدرانش تو این کار بودن فبه المراد و نعم المطلوب!
 
 
#7 محمد 1398-04-21 06:12
عالی بود . اصالت به ادب و اخلاق و منش افراد به شدن نه بودن ...اسلام خوب توضیح داده اصالت قیافه و مادی ات نیست ... مرسی زیاد تا
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید